کد خبر:1265336
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

اپلیکیشن ترلو، برنامه‌ای برای مدیریت کارها در زمان دورکاری

رسانه کلیک - آیا تا به حال شده که بخواهید پروژه ای گروهی را از راه دور مدیریت کنید؟ اگر تجربه آن را داشته اید حتما برای نظم بخشیدن به کارها و مدیریت اجرای فعالیت های مختلف در کارهای تیمی و یا فردی به محیطی برای هماهنگی نیاز خواهد بود.

اپلیکیشن هایی در این زمینه ارائه شده اند و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارند تا زمانبندی و مدیریت کارها را به عهده گیرند. تعیین اهداف پروژه، کارهایی که باید انجام شوند، تقسیم مسئولیت بین اعضا و پیگیری روند کار، مخصوصا وقتی همکارانتان پیشتان نیستند از طریق کنفرانس های تلفنی یا ایمیل بسیار مشکل است.

یکی از این اپلیکیشن های محبوب در این زمینه، اپلیکیشن Trello است که با مدیریتی عالی به نظم بخشیدن کارها کمک خواهد کرد.

 در ادامه به طور کامل با این اپلیکیشن آشنا خواهید شد:

آشنایی با اپلیکیشن Trello

Trello یک از بهترین ابزارها برای مدیریت و سازماندهی کارها، خصوصا پروژه های گروهی است. این اپلیکیشن در واقع همانند یک تخته وایت برد مجازی عمل می کند. به عبارت ساده تر، شما می توانید روی این تخته وایت برد اهداف پروژه را بنویسید، مسئولیت های هر یک از اعضا را مشخص کرده و همزمان ببینید که چه کارهایی در حال انجام شدن هستند. این قابلیت‌ها باعث شده که ترلو از یک سازمان دهنده کارهای روزمره فراتر رفته و به یکی از کارآمدترین اپلیکیشن ها برای مدیران ادارات و مسئولین پروژه ها تبدیل شود.

اگر برای اولین بار است که با ترلو کار می کنید، ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما پس از مدتی کار، استفاده از آن برایتان راحت تر خواهد شد.

در ترلو شما قادرید یک بُرد مجازی با موضوعی معین بسازید. در هر بُرد هم می توانید تعدادی کارت اضافه کنید. به طور مثال اگر قصد دارید که یک پروژه ی درسی گروهی را به انجام برسانید، بُرد جدیدی را با عنوان "پروژه" می‌سازید و از دوستانتان (در لیست مخاطبین یا ایمیل) برای شرکت در آنها دعوت می کنید. سپس کارتی را با عنوان اهداف پروژه درست کرده و موضوعات مورد نظرتان را در آن می نویسید. سپس می توانید بخش هایی با عنوان "در حال انجام" و "تکمیل شده" هم بسازید تا در صورت انجام گرفتن هر کار، با اشاره انگشت آن را به لیست‌های دیگر منتقل کنید. در این صورت، همه افراد شرکت کننده در آن بُرد مطلع خواهند شد که کارتان با موفقیت صورت پذیرفته است.

نکته دیگر در استفاده از ترلو این است که شما به عنوان مدیر پروژه، از طریق منوی Notifications دقیقا مطلع هستید که چه کارهایی در همان لحظه در حال انجام و چه اموری تکمیل شده اند و از این طریق سازماندهی کار برایتان بسیار آسان خواهد شد.
 
ویژگی های اپلیکیشن Trello
  • قابلیت کامنت برای هر کارت
  • امکان نظر سنجی
  • اختصاص دادن هر کارت به یک کاربر
  • قابلیت قرار دادن عکس و لینک
  • خصوصی یا عمومی کردن Board
  • امکان ایجاد تقویم کاری
  • امکان تغییر تصویر پس زمینه
  • قابلیت حذف و اضافه ی وظایف
  • امکان اضافه کردن اعضا از طریق حساب گوگل

لازم به ذکر است با این که ترلو بیشتر برای مدیریت کارهای گروهی ساخته شده، اما در صورت نیاز می توانید از آن برای سازماندهی کارهای شخصی ترتان هم اقدام کنید. مثلا برای سفر پیش رویتان برنامه ریزی کرده یا مراحل پخت یک غذا را با کمکش دنبال کنید. این اپلیکیشن کاربردی برای کلیه سیستم های عامل، به صورت رایگان قابل دانلود است. جالب است بدانید در نسخه اندروید ترلو امکانی فراهم شده تا دستورات صوتی خود را از طریق ساعت های اندرویدی مثل سونی واچ به آن منتقل کنید تا تجربه راحت تر و لذت بخش تری از این اپلیکیشن داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم اگر خواهان مدیریت بهتر کارهای گروهی هستید، به هیچ وجه ترلو را از دست ندهید.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
این اولین لپ تاپ دنیا با پردازنده نسل ۱۴ اینتل است

 جدیدترین لپ تاپ MSI که در نمایشگاه کامپیوتکس رؤیت شد، به پردازنده‌ی نسل ۱۴...

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ با دوربین زوم 5X اپتیکال ارائه خواهد شد؟

 شاید فکر کنید این شایعه که می‌گوید گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با دوربین زوم...

BeReal به قابلیت پیام خصوصی مجهز خواهد شد

اپلیکیشن BeReal که برای ثبت و اشتراک‌گذاری لحظات واقعی استفاده می‌شود، در حال...

کشف بخار آب در یک سیاره فراخورشیدی توسط تلسکوپ جیمز وب

 تلسکوپ فضایی جیمز وب در جدیدترین کاوش خود، بخار آب را در جو یک سیاره...

موتورولا از گوشی‌های تاشو سری ریزر 40 رونمایی کرد

موتو ریزر 40 اولترا دارای بزرگ‌ترین نمایشگر بیرونی در بین گوشی‌های تاشو صدفی...

محققان موفق به توسعه دارویی شد‌ه‌‌اند که از ضعف بینایی در بیماران دیابتی جلوگیری می‌کند

تیمی از دانشمندان موسسه چشم ویلمر، جان هاپکینز موفق به توسعه داروی آزمایشی...

چطور پشتیبان‌گیری از پوشه OneDrive را در ویندوز ۱۱ غیرفعال کنیم؟

پشتیبان‌گیری خودکار از پوشه وان‌درایو، ویژگی آزاردهنده‌ی ویندوز ۱۱ است که...

بهترین اپلیکیشن های پخش پادکست برای iOS و اندروید

برای گوش‌دادن به پادکست محبوبتان باید از اپ‌های پادکست استفاده کنید؛ پس...

اپ جدید Reimagine منتشر شد؛ با هوش مصنوعی به عکس‌های قدیمی خود جان تازه‌ای ببخشید

شرکت MyHeritage با اپ جدید Reimagine قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را برای اصلاح و...

5 مهارتی که با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به یادگیری آن‌ها ندارید

ابزارهای هوش مصنوعی موارد استفاده متعددی دارند که می‌توانند باعث صرفه‌جویی...