ابزارهای مفید برای مدیریت سایت

اجرای یک وب سایت، فروش یک محصول، ایجاد کسب و کار و ..همه مربوط به پیشرفت تدریجی بر اساس بازخورد کاربران هستند. اما اگر کاربران شما مطمئن نیستند که چه می‌خواهند یا این‌که حرفی که به شما می‌زنند با عمل آنان یکی نباشد، چه باید کرد؟

ابزارهای مفید برای مدیریت سایت

کلیک - کلید این مساله اطلاعات کاربر است: با داده‌های درست، شما می‌توانید بفهمید کاربران شما واقعا چه فکر می‌کنند و چگونه سایت، محصولات و کسب و کار خود را بهتر کنید.

برای درک بهتر، از گروهی کارآفرین سوال زیر پرسیده شده است:

ابزار مورد علاقه شما برای درک افکار کاربران در مورد وبسایت و بهبود آن چیست؟

  1. Mixpanel

جیمز سیمپسو،استودی GoldFire ـ آنچه اغلب کاربران می‌گویند که دوست دارند و آن‌طور که رفتار می‌کنند، دو قطب مخالف است.ما بسیار زیاد متکی به تحلیل‌های Mixpanel هستیم تا بدانیم وبسایت ما چگونه استفاده می‌شود و سپس می‌توانیم اقدامات عملی برای بهبود مورادی انجام دهیم که مورد پسند کاربران نیست. بهترین بخش آن این است‌ که اگر این تغییرات کار کنند و یا مورد پسند نباشند، ما فورا خواهیم فهمید.

  1. پرسش از مشتریان

جاینا کوک از EVENTup ـ روش مورد علاقه من برای درک کاربران و دریافت بازخورد برای سایت فقط تماس گرفتن با آنان و پرسش است. برای مثال، ما یک محصول نرم‌افزاری جدید در EVENTup راه‌اندازی کردیم و من طوری برنامه‌ریزی کردم تا در هر روز با ده نفر تماس بگیرم و نظر خواهی کنم. در عوض ارسال ایمیل و درخواست توضیح، اعضای هر تیم باید با حساب‌های خود تماس گرفته و نسخه نمایشی جدید را ارائه کنند. هرچند ساده به‌نظر می‌رسد اما چندان هم آسان نیست.

  1. Opinion Lab

پیتر دیاسیم از Invoicing ـ با کمک Opinion Lab، کاربران وبسایت‌ها می‌توانند بازخورد و دیگر نظرات خود را تهیه کنند که برای موفقیت کسب و کار شما ضروری هستند. از آن‌چه مشتریان می‌گویند و حس می‌کنند در ارتباط با هرچیزی که برند شما ایجاد می‌کند یک دیدگاه جامع به‌دست خواهید آورد. این‌ها داده‌های ارزشمندی هستند که در پیشرفت شما موثر خواهند بود.

  1. SnapEngage

فن بی از blanklabel ـ ما از چت زنده SnapEngage برای سایتمان استفاده می‌کنیم و این امر برای بهبود روابط با مشتریان بسیار مفید است. این سایت به درک مسایل استفاده سایت بسیار کمک می‌کند. برای مثال، مشتری می‌پرسد من در صفحه محصولات شما هستم اما محصول x را پیدا نمی‌کنم. چون این سایت تاریخچه گفت و گوها را نگه می‌دارد، مسئول بخش می‌تواند بفهمد کدام بخش‌ها مشکلات بیشتری دارند و آن را رفع کند.

OldSnapEngageHome

  1. Exit Survey و Google Analytics

ولادیمیر گندلمن از شرکت فولدرز ـ سایت ما از ابزارهای ممیزی استفاده می‌کند و به مشتریان این فرصت را می‌دهد که به ما بگویند چه در سرشان می‌گذرد. مشکل اینجا است که گاهی مشتریان چیزی که می‌گویند با چیزی که می‌خواهند تفاوت دارد. ما تحقیقات‌مان را با استفاده از نتایج تحلیل گوگل تکمیل می‌کنیم. به این صورت ما می‌فهمیم افراد در سایت ما از چه بخشی استفاده می‌کنند، چهمدت در صفحه می‌مانند و روی چه چیزی کلیک می‌کنند. سپس تغییراتی انجام می‌دهیم و سایت را بر اساس آن‌چه در حال حاضر محبوب است تطبیق می‌دهیم.

  1. UserTesting.com

آنشی بهاتیا از Verbal+Visual ـ با داشتن یک سازمان دیجیتال، دریافت بازخورد از کاربران بسیار حیاتی است. سایت UserTesting به ما این امکان را می‌دهد وظایفمان را در مقابل کاربران انجام دهیم. سه تا پنج کاربر به شما بینش کافی ارائه می‌دهند که کاربران در کدام بخش دچار مشکل هستند و چه چجنبه‌هایی از سایت شما نیاز به بهبود دارند. با تداوم این آزمایشات در کنار تحلیل‌ها و ابزارهای بهینه سازی مانندتحلیل گوگل، CrazyEgg و Optimizely سایت شما کارایی بیشتری خواهد داشت.

_crazyegg1

  1. Inspectlet

بن جاباوی از Privy ـ ما از Inspectlet برای دریافت ویدئوی نحوه کار کاربرانمان در سایت استفاده می‌کنیم. استفاده از آن بسیار ساده است و همینطور به شما نشان می‌دهدکاربران از چه دستگاهی، مثلا تلفنهمراه، تبلت، یا مرورگر برای دسترسی به سایت شما استفاده می‌کنند. گاهی اوقات کاربران نیازی نیست چیزی بگویند، تماشای رفتار آنان در سایت گویای همه چیز است. هر زمان که یک صفحه یا یک ویژگی جدید راه‌اندازی می‌کنید، به راحتی می‌تواندی بفهمید عکس‌العمل کاربران چیست و و در چه بخشی مشکل دارند.

  1. ClickTale

ClickTale یک ابزار تکمیلی عالی برای UserTesting.com است. ClickTale به ما اجازه می‌دهد تعامل بیشتری با کاربران داشته باشیم و مشکلات سایت را رفع کنیم. ما عاشق آزمایش کاربران هستیم زیرا افراد از طریق استفاده از سایت با ما حرف می‌زنند.

ارسال نظر