آنچه استارت آپ ها باید در مورد سئو و نام دامنه بدانند

رسانه کلیک - هم اکنون استارت آپ های زیادی در حال فعالیت هستند. آن ها باید در رابطه با نام دامنه سایت و استراتژی سئو اطلاعات زیادی داشته باشند.

آنچه استارت آپ ها باید در مورد سئو و نام دامنه بدانند

سئو بخش اعظمی از شهرت آنلاین هر بیزینسی را شکل می دهد و هر استارت آپی باید از آن بهره بگیرد. اگر صاحب یک استارت آپ هستید، نمی توانید فاکتورهای های اصلی بیزینستان یعنی نام دامنه سایت و استراتژی سئو را نادیده بگیرید.

حال استارت آپ ها باید چه اطلاعاتی درمورد سئو و نام دامنه داشته باشند؟

نام دامنه ای را انتخاب کنید که نشانگر برندتان باشد

اولین کاری که باید انجام دهید این است که همیشه نام مناسبی برای استارت آپ خود انتخاب کنید. بهتر است به نحوه پیدایش استارت آپ خود توجه کنید و به یاد داشته باشید که این اسم اولین و گاهی تنها تصور و نشانه در مورد استارت آپ شما خواهد بود.

هنگامی که یک نام بیزینسی برای استارت آپ خود انتخاب می کنید، چالش بزرگ بعدی شما تصمیم گیری درمورد نام دامنه خواهد بود. یک نام دامنه از لحاظ بازاریابی دیجیتالی وب‌سایت شما و البته از این نظر که اولین نشانه از بیزینس شما بوده ارزش زیادی دارد. بنابراین انتخاب نام دامنه می تواند به اندازه انتخاب موقعیت مناسب برای استارت آپ تان چالش آفرین باشد.

به شدت توصیه می شود که یک نام دامنه کوتاه و ساده که ترجیحا نام برندتان را نیز یدک می کشد، انتخاب کنید. استفاده از نام دامنه با اعداد طولانی توصیه نمی شود. یک نام دامنه منحصر به‌فرد با تعداد کاراکتری معقول و بر اساس ماهیت بیزینس شما می تواند مفید باشد.

هنوز بسیاری از افراد استفاده از "com" را به خاطر مزایای سئویی که دارد توصیه می کنند. جای دادن کلمه کلیدی در نام دامنه تان به شما کمک می کند تا رتبه بندی بهتری در سرچ موتور جستجو داشته باشید.

اگر در یافتن نام دامنه مناسب با مشکل روبه‌رو شدید، می توانید از چندین ابزار پیشنهاد دامنه همچون Name Station ،Domainsbot ،Domainlt و غیره استفاده کنید، البته پایه کلمات پیشنهادی این سایت ها به زبان انگلیسی است.

کلمه کلیدی درست

هنگامی که تصمیم نهایی در مورد نام دامنه استارت آپ خود را گرفتید، زمان آن رسیده که مستقیما به سراغ کلمه کلیدی بروید. اما مطمئن شوید که این کار را با دقت انجام می دهید. از آنجاییکه تازه وارد حوزه رقابت های وب‌سایت های بیزینسی شده اید، باید تلاش هایشان مضاعف باشد تا بتوانید عملکرد خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید.

اگر استارت آپ دارید به شما توصیه می کنیم که از کلمات کلیدی بلند و مناسب استفاده کنید. این کار به شما اطمینان می دهد که شانس شما برای قرار گرفتن در رتبه بندی آن حوزه در مقایسه با سایر استارت آپ هایی که از این استراتژی استفاده نمی کنند، بیشتر است.

همانطور که می دانید، ابزارهای عالی برای پیشنهاد و یا جستجوی کلمات کلیدی در بازار وجود دارد. ابزار AhrefsKeyword Finder به شما کمک می کند تا هزاران کلمه کلیدی که می توانید بر اساس آن‌ها رتبه بندی شوید را بشناسید، دشواری رتبه‌بندی آن‌ها را تحلیل کنید و ظرفیت ترافیک سازی شان را محاسبه کنید. تنها مشکل در استفاده از این ابزار، هزینه بالای آن است. با توجه به افزایش قیمت دلار، برای استفاده از آن باید هزینه زیادی به صورت ماهیانه پرداخت کنید. در واقع گفته می شود این ابزار کامل‌ترین ابزار سرچ کلمه کلیدی موجود در بازار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حدود ۱۰ کلمه کلیدی را مثل بذر وارد AhrefsKeyword Explorer کنید و لیستی طولانی از هزاران کلمه کلیدی بدست آورید.

KW Finder Tool نیز یکی از ابزارهای سرچ کلمه کلیدی با کاربرد آسان بوده که به شما کمک می کند تا بهترین کلمه کلیدی برای استارت آپ جدیدتان را پیدا کنید. این ابزار دقیق ترین کلمه کلیدی برای رتبه‌بندی بخت وب‌سایتتان را به شما معرفی می کند. شما می توانید از این ابزار استفاده کنید تا با یک کلیک به کلمه کلیدی سئو دست پیدا کنید و به لطف تحلیل های دقیق با GOOGLE SERP بر اساس معیارهای خاص سئو جستجو در مورد کلمه کلیدی را توسعه دهید. SERP به معنی search engine results pages است.

ابزار گوگل Google AdWords Keyword Tool با کمک به شما برای ساخت کمپین ها، به شما اجازه می دهد تا به مشتریانی مناسب برای استارت آپ تان برسید. شما با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی جدید پیدا کنید، ترفندهای کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید و بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

از محتوایی تازه که باعث ارزش دادن به سایتتان می شود استفاده کنید

این مهمترین قانونی است که همیشه باید از آن پیروی کرد. وب‌سایت استارت آپ شما به یک دلیل ایجاد می شود و آن این است که مخاطبانتان را از محتوایی که به صنعت شما مربوط بوده آشنا سازد و به آن‌ها کمک کند تا از آخرین و به‌روزترین پست ها آگاه شوند. بنابراین باید محتوایی تولید کنید و آن را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید تا از آن استفاده کنند و شما به لطف سئو در بالاترین رتبه وب‌سایت ها قرار گیرید.

بلاگ سایت را هفته ای حداقل یکبار به‌روزرسانی کنید

اگر با اصول درست وبلاگ نویسی برای وب‌سایت های بیزینسی آشنا هستید، حتما از اهمیت بلاگ ها در خوب بودن سایتتان باخبر هستید. اگر یک استارت آپ بیزینسی دارید که به تازگی وب‌سایت خود را راه اندازی کرده و یا قصد راه اندازی سایتی را دارید، مطمئن شوید که حداقل هفته ای یکبار بلاگ خود را بروزرسانی می کنید، بدین ترتیب موتورهای جستجو همچنان سایت شما را ایندکس می کنند.

راهنمایی های سودمند

  • فراموش نکنید که حواستان به بهینه سازی سئوی on page و off page باشد.
  • استفاده از ابزارهای مناسب سئو از هر چیزی برای تازه کارها مهمتر است. از جمله این ابزارها می توان به SEM Rush ،Screaming Frog و Majestic SEO اشاره کرد که سنجش استراتژی سئوی سایتتان را انجام داده و آنچه رعایت نکرده اید را به شما گوشزد می کند.
  • دقت داشته باشید وب‌سایتی موبایل فرندلی داشته باشید. همانطور که در جریان هستید، بیش از 90 درصد بازدید وب در ایران توسط موبایل انجام می شود.
  • در آخر اینکه حواستان به سرعت سایت باشد. لود شدن سایت استارت آپ تان نباید بیشتر از چهار ثانیه طول بکشد. همیشه در یک سرویس میزبان وب مطمئن سرمایه گذاری کنید.
  • تجربه کاربر (ux) در سایت شما مجموعه جدیدی از مخاطبان را با سایت شما آشنا کرده و مخاطبان فعلی تان را تثبیت می کند. بنابراین هیچ وقت از این امتیاز غافل نشوید.

نتیجه گیری

اگر بیزینستان را به تازگی راه انداخته اید، استراتژی سئوی سایتتان تنها راه موفقیت آنلاین شما خواهد بود. راهنمایی های ما به شما کمک می کنند تا استارت آپ تان به مثبت ترین وضعیت ممکن برسد. بنابراین اگر صاحب یک استارت آپ هستید، سئو می تواند اساسی ترین و بیشترین نیروی محرکه را برایتان فراهم آورد.

ارسال نظر