تحولات اوکراین و روسیه | شهروندان کی‌یف درحال ساخت کوکتل مولوتوف

در حالیکه رهبران اوکراین از ساکنان می‌خواهند تا مواضع خود را حفظ کنند و برای مقابله با نیروهای روسیه به میدان بیایند، یکی از شبکه‌های تلویزیونی اوکراین روز گذشته (جمعه)، دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه ساخت کوکتل مولوتف پخش کرد.

این شبکه تلویزیونی، شخصی را نشان می‌دهد که این مواد منفجره موقت را ایجاد می‌کند و مایع رنگی را درون یک بطری شیشه‌ای می‌ریزد و با نموداری در کنارش قرار گرفته است، نشان می‌دهد چگونه بطری با فتیله پارچه‌ای بسته شود.

ولادیمیر پوتین در آخرین سخنان خود که از تلویزیون روسیه پخش شد از نظامیان اوکراینی خواست قدرت را در این کشور بدست گیرند. وی گفت: اعضای دولت کنونی مشتی معتاد و نئونازی هستند که باید برکنار شوند.

در همین حال وزیر دفاع اوکراین به شهروندان گفت حین حرکت نیروهای روس در کی یف کوکتل مولوتوف ساخته و عملیات دشمن را خنثی کنند.

شهردار کی‌یف هم اعلام کرد که پایتخت اوکراین به دلیل آنکه هدف اصلی روسیه تلقی می‌شود، وارد فاز دفاعی شده است.

ارتش اوکراین که هدف نهایی پوتین را در تسخیر کی‌یف پایتخت اوکراین می‌بیند، به احضار نیروهای مدافع 18 تا 60 ساله پرداخته است. بر اساس این قوانین مردان بین 18 تا 60 سال در چنین شرایطی اجازه خروج از کشور را ندارند.

در ویدیوی بالا مردم یکی از شهرهای شرقی اوکراین را در حال ساخت کوکتل مولوتوف و اهدای غذا و وسایل به ارتش اوکراین می‌بینیم.

حجم ویدیو: 24.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 | دانلود ویدیو
ارسال نظر