مصاحبه ایلان ماسک با مجله تایم | گزیده‌ای از سخنان و موضع‌گیری‌های ایلان ماسک

رفتار و حرف‌های ایلان ماسک بدون شک از تاثیرگذارترین عناصر تغییر شرایط زندگی بسیاری از افراد روی این کره خاکی محسوب می‌شود.

مصاحبه ایلان ماسک با مجله تایم

ایلان ماسک که در حال حاضر در بالاترین رده ثروتمندترین افراد جهان و تاپیرگذارترین آنها قرار دارد در آخرین مصاحبه خود با مجله تایم حرف‌های قابل توجهی زد.

این مصاحبه با سوال درباره میزان تحسین ایلان ماسک برای سایر افراد شروع شد. او در جواب گفت هر کسی را که کار مثبتی برای جامعه بشریت انجام می‌دهد را تحسین می‌کند؛ فرقی ندارد این کار در زمینه سرگرمی، تکنولوژی یا هر چیز دیگری باشد.

در ادامه حرف از انگیزه دادن تسلا به خودروسازان قدیمی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی به میان آمد و اینکه آیا شرکت‌هایی مثل فورد، جی ام، رنو و لوسید تهدیدی برای سلطه تسلا محسوب می‌شوند یا نه.

ماسک در جواب گفت که «اگر کسی ماشین بهتری از ما تولید کند و بیشتر بفروشد به‌نظرم مشکلی ندارد. هدف ما تبدیل شدن به یک الگو برای ساخت بیشتر خودروهای الکتریکی و استفاده از انرژی‌های پایدار برای سوخت است.» ماسک همچنین گفت که به آینده تسلا امیدوار است.

سوال بعد درباره احساس امنیت در حالت رانندگی خودکار ماشین‌های تسلا بود. ماسک با اشاره به آمار و ارقام در پاسخ گفت: «حالت اتوپایلت آنطور که باید عالی نیست. در زمینه راننگی خودکار کامل هنوز کارهایی را باید انجام دهیم. در حالت‌های ترافیک سنگین که دخالت انسان کمتر است؛ صدمات ناشی از رانندگی خودکار کمتر از رانندگی انسان است».

او در ادامه درباره وارن بافت و کار کسل‌کننده او (خواندن گزارش‌های سالانه) و تمایل پایین او برای ولخرجی و نشان دادن ثروتش به‌عنوان یک نکته مثبت اشاره کرد.

مصاحبه ایلان ماسک با مجله تایم

در ادامه مصاحبه سوال‌هایی درباره بازتاب و قدرت بالای توییت‌های آزادانه و گاها شیطنت‌آمیز ایلان ماسک به میان آمد و اینکه آیا هدف او از این توییت‌ها موضع‌گیری سیاسی است یا نه. برای مثال توییت «قرص قرمز را بردار».

او در جواب این سوال و هدف از یک چنین توییتی با خنده گفت: «فقط داشتم به ماتریکس اشاره می‌کردم و نمی‌دانستم این قضیه می‌تواند به جریان‌های سیاسی هم ربط داده شود».

سوال‌هایی هم درباره شرایط فعالیت در دوران کرونا و واکسیناسیون همگانی مطرح شد. ایلان ماسک در این باره گفت که «نباید واکسیناسیون اجباری را در دستور کار قرار دهیم. در عوض باید رضایت افرادبرای واکسیناسیون را بدست آورد و شرط واکسینه شدن در عوض از دست دادن شغل را برداشت».

درباره بازار ارز دیجیتال هم ماسک نظر مثبتی درباره استفاده از بیتکوین نداشت و آن را گزینه مناسبی برای معاملات ارزی نمی‌دانست. او در عوض دوجکوین را برای یک چنین اهدافی مناسب معرفی کرد.

حجم ویدیو: 12.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:48 | دانلود ویدیو
ارسال نظر