تماشا کنید | لحظه تاریخی پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا

پس از ۲۱ سال که صرف زمان ساخت تلسکوپ جیمز وب شده، امروز چهارم دی ماه ۱۴۰۰ ناسا این تلسکوپ را به فضا پرتاب کرد. لحظه‌ای تاریخی برای علم نجوم که با پرتاب تلسکوپ جیمز وب رخ داد. این تلسکوپ جزو یکی از گران‌ترین پروژه‌های علمی تاریخ بشریت محسوب می‌شود.

لحظه تاریخی پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا

بدون شک تلسکوپ جیمز وب یکی از گران‌ترین پروژه‌های علمی تاریخ است. پروژه‌ای زمان‌بر و طولانی که ناسا ۲۱ سال زمان برای ساخت بزرگ‌ترین تلسکوپ تاریخ صرف کرده است. امروز ۴ دی ماه ۱۴۰۰ تلسکوپ جیمز وب به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ با موفقیت به فضا پرتاب شد.

لازم به ذکر است، جیمز وب بزرگترین تلسکوپ تاریخ نجوم است. برای این پروژه بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه شده است. این تلسکوپ به راکت آریان ۵ در ایستگاه گویان فرانسه سوار شد. تلسکوپ جیمزوب قرار است در فاصله یک میلیون مایلی زمین به دور خورشید بچرخد. تلسکوپ جیمز وب تمام جزئیات و تصاویر ثبت شده را به زمین ارسال خواهد کرد.

این تلسکوپ یک پروژه جاه‌طلبانه است و راه‌اندازی آن در فضا بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود. به طوری که بیش از ۱۰۷ پین از محافظ تلسکوپ جیمز وب باید به درستی باز شود. این محافظ کمک می‌کند در برابر گرمای خورشید مقاومت کند. گفتنی است، بزرگی این محافظ به اندازه یک زمین تنیس است.

ناسا این رویداد تاریخی را به صورت زنده در سایت ناسا، یوتیوب و فیسبوک به صورت زنده پوشش داد. مردم تمام جهان توانستند تمام لحظات پرتاب تلسکوپ جیمز وب را تماشا کنند. همچنین، تعدادی از بزرگان نجوم در ایستگاه حاضر بودند و این لحظه تاریخی را از نزیک مشاهده کردند.

همچنین بخوانید: تلسکوپ جیمز وب چه رازهایی را آشکار می‌کند؟

نظر شما درباره پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا چیست؟ چقدر از این اتفاق تاریخی هیجان دارید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

حجم ویدیو: 16.78M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36 | دانلود ویدیو
ارسال نظر