تجهیزات نظامی منهدم شده روسیه | روسیه تلفات در اوکراین را پذیرفت

سرانجام بعد از گذشت شش روز از تهاجم روسیه به اوکراین، این کشور اعلام کرد که در جریان این جنگ نزدیک به ۵۰۰ تن از سربازانش کشته شده‌اند.

خبرگزاری ریانووستی (وابسته به دولت روسیه) به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داده که تعداد دقیق سربازان روس که در این جنگ کشته شده‌اند، تاکنون ۴۹۸ تن بوده است.

این گزارش می‌افزاید که هزار و ۵۹۷ تن از سربازان روسیه نیز مجروح شده‌اند.

این نخستین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین است که روسیه تعداد تلفات خود را اعلام می‌کند. در این میان رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که بیش از ۷۰۰۰ سرباز روسی کشته و صدها نفر از آنها به اسارت گرفته شده‌اند.

نیویورک‌تایمز بر مبنای منابع وزارت دفاع آمریکا گزارش کرده است که در پنج روز نخست حمله نیروهای هر یک از طرفین جنگ ۱۵۰۰ کشته داده‌اند.

از طرف دیگر، سازمان دولتی امور اضطراری اوکراین روز چهارشنبه شمار کشته‌های غیرنظامی اوکراینی را بیش از ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد. اما دفتر حقوق بشر سازمان ملل کشته شدن ۱۳۶ غیرنظامی اوکراینی شامل ۱۳ کودک را گزارش کرده است.

سازمان ملل همچنین گفت فقط در طول هفته روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در اوکراین آواره شده‌اند که یکی از سریع‌ترین خروج‌های مردم در سال‌های اخیر است. بیشتر اوکراینی‌های گریزان از جنگ وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا یعنی لهستان، اسلواکی، مجارستان و رومانی شده‌اند.

دولت اوکراین نیز در مذاکرات آتش‌بس با روسیه در روز پنجشنبه خواستار ایجاد به اصطلاح «دالان‌های بشردوستانه» برای خروج غیرنظامیان به محاصره‌افتاده در شهرهای این کشور شده است.

روسیه حمله‌اش به اوکراین را «عملیات ویژه» می‌نامد که به برای اشغال قلمروی اوکراین نیست، بلکه برای نابود کردن توانایی‌های نظامی این کشور و دستگیری کسانی است که آنها «ملی‌گرایان خطرناک» می‌نامد.

حجم ویدیو: 12.40M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18 | دانلود ویدیو
ارسال نظر