کشف صخره مرجانی عظیم در سواحل تاهیتی اقیانوس آرام

دانشمندان در بررسی‌های خود توانستند به کشف فوق‌العاده‌ای دست یابند. آن‌ها در کاوش‌های خود در سواحل تاهیتی، یکی از بزرگترین صخره‌های مرجانی دست نخورده جهان را کشف کردند.

این صخره‌های مرجانی به شکل گل سرخ هستند و طول مجموعه آن‌ها بیش از 3 کیلومتر است. دانشمندان وابسته به گروه تحقیقاتی سازمان ملل متحد در کاوش‌های خوددر منطقه موسوم به ناحیه گرگ و میش به این کشف بزرگ دست یافتند. نکته جالب توجه این است که در این ناحیه در عمق حدود 60 متری هم نور وجود دارد که امکان زیست موجودات آبزی را فراهم می‌کند.

ظاهرا تغییرات اقلیمی بر این صخره‌های مرجانی تاثیری نگذاشته است. این امر تعجب آور است، زیرا گرم شدن آب‌های اقیانوس‌ها و دریا‌ها سبب سفیدشدن حدود نیمی از صخره‌های مرجانی شده است. براساس پیش‌بینی‌های دانشمندان تا چند دهه دیگر حدود 90 درصد از صخره‌های مرجانی جهانی نابود خواهد شد.

کشف این صخره‌های مرجانی نشان می‌دهد که هنوز دانسته‌های ما درباره کره زمین و منابع آن بسیار اندک است و برای درک فرایند‌های پویا در اقیانوس‌ها و تاثیرات آن بر زندگی هایمان، هنوز راه زیادی پیش روی ما قرار دارد.

حال باید دید پس از این کشف بزرگ و دانستن درباره محل این صخره‌های مرجانی، این صخره‌ها هنوز هم مثل روز اول بکر و دست‌نخورده باقی می‌مانند یا نه!

در ویدیوی بالا اطلاعاتی درباره این صخره مرجانی داده شده است.

حجم ویدیو: 15.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37 | دانلود ویدیو
ارسال نظر