سم آلتمن رسماً به OpenAI بازگشت؛ تغییرات جدید در هیئت مدیره و حضور مایکروسافت به‌عنوان ناظر

طبق اعلام آلتمن، مایکروسافت اکنون به‌عنوان یک ناظر بدون حق رأی جزء هیئت مدیره شرکت سازنده ChatGPT است.

سم آلتمن رسماً به OpenAI بازگشت؛ تغییرات جدید در هیئت مدیره و حضور مایکروسافت به‌عنوان ناظر

پس از هفته پرفراز و نشیب شرکت OpenAI، حالا «سم آلتمن» رسماً به‌عنوان مدیرعامل به این شرکت بازگشته است. همچنین OpenAI رسماً یک هیئت مدیره جدید دارد که جایگزین اکثر اعضای قبلی خواهند شد که تلاش کردند آلتمن را برکنار کنند. علاوه بر این، مایکروسافت نیز به‌عنوان ناظر بدون حق رأی اکنون جزء هیئت مدیره شرکت سازنده ChatGPT است.

آلتمن در یک نامه‌ای که ابتدا به صورت داخلی و سپس در وبلاگ OpenAI منتشر شد، اعلام کرد «میرا موراتی» که برای مدت کوتاهی توسط هئیت مدیره قبلی به‌عنوان مدیرعامل موقت منصوب شد، به سمت قبلی خود به‌عنوان مدیر ارشد فناوری برمی‌گردد. همچنین در این پست اعلام شده که اعضای جدیدی هیئت مدیره OpenAI شامل «برت تیلور»، مدیرعامل سابق Salesforce، «آدام دی‌آنجلو» مدیرعامل Quora که در هیئت مدیره قبلی نیز حضور داشت و «لری سامرز»، اقتصاددان و کهنه‌کار سیاسی می‌شود.

در این پست همچنین توضیح داده‌شده که مایکروسافت نیز در قالب یک ناظر بدون حق رأی اکنون در هیئت مدیره OpenAI نماینده خواهد داشت. مایکروسافت سرمایه‌گذار اصلی OpenAI است و 49 درصد از سهام آن را در اختیار دارد. هنوز مشخص نیست که نماینده ردموندی‌ها در هیئت مدیره OpenAI چه کسی خواهد بود.

آلتمن در این پست نوشت:

«هیچ‌وقت تا این اندازه نسبت به آینده هیجان‌زده نبوده‌ام. من از تلاش همگی در یک موقعیت نامشخص و بی‌سابقه بسیار سپاسگزارم و معتقد هستم انعطاف‌پذیری و روحیه ما باعث تمایزمان در صنعت می‌شود.»

مدیرعامل OpenAI درباره برنامه‌های آینده این شرکت

مدیرعامل OpenAI در این پست همچنین اولویت‌های این شرکت برای آینده را مشخص کرد که عمدتاً شامل طرح‌های تحقیقاتی و «سرمایه‌گذاری بیشتر» در زمینه ایمنی هوش مصنوعی می‌شود.

در یکی از پست‌های شبکه اجتماعی ایکس نیز آلتمن در مورد تضاد منافع احتمالی دی‌آنجلو، مدیرعامل Quora که در هیئت مدیره جدید OpenAI حضور دارد در مدیریت Quora و استارتاپ Poe نوشت و توضیح داد که او همیشه در این مورد بسیار واضح بوده است. در پست او آمده است:

«Quora یکی از مشتریان بزرگ OpenAI است و ما متوجه شدیم که وجود نماینده‌ای از آن در هیئت مدیره مفید خواهد بود. انتظار داریم که اگر OpenAI به اندازه انتظار ما موفق شود، بخش‌های زیادی از اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد و روابط پیچیده‌ای با بسیاری از نهادهای سراسر جهان داشته باشد که منجر به تضاد منافع بالقوه مختلف می‌شود. روشی که ما برای مقابله با این مشکل برنامه‌ریزی می‌کنیم، افشای کامل است و تصمیم‌گیری در مورد نحوه مدیریت چنین موقعیت‌هایی را به هیئت مدیره واگذار می‌کنیم.»

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر