گوگل با هوش مصنوعی داستان زندگی شما را روایت می‌کند

گوگل می‌خواهد از هوش مصنوعی برای بیان داستان زندگی شما از طریق پروژه المان استفاده کند.

گوگل با هوش مصنوعی داستان زندگی شما را روایت می‌کند

شرکت‌ها با فعالیت و تحقیق‌های هوش مصنوعی عمومی (AGI)، به دنبال استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و دیگر اصول یادگیری ماشینی برای ساخت محصولات تجاری برای جذب کاربران سازمانی و شخصی هستند.

گوگل اخیراً از یک مدل زبان قدرتمند به نام Gemini رونمایی کرد؛ اکنون، به نظر می‌رسد که گوگل نیز روی پروژه بزرگ دیگری کار می‌کند که هدف آن بیان داستان زندگی یک فرد با قدرت هوش مصنوعی است.

طبق گزارش CNBC، اسناد داخلی شرکت نشان می‌دهد که گوگل در حال کار روی یک ابتکار هوش مصنوعی به نام Project Ellmann است که به احتمال زیاد از عکس‌ها و جست‌وجوهای شما برای بیان داستان زندگی شما از طریق یک چت‌بات استفاده می‌کند. نام این پروژه برگرفته از زندگی‌نامه‌نویس مشهور ریچارد دیوید المان است که در سال ۱۹۸۷ (۱۳۶۵-۱۳۶۶) درگذشت.

توانایی دریافت نتایج جست‌وجو، درک آن‌ها و پاسخ به سؤالات مربوط به آن‌ها توسط جدیدترین مدل Gemini ارائه می‌شود. ایده راهکار اصلی پروژه‌ی Ellmann این است که لحظات معناداری را از محتوا و ابرداده خود شناسایی کنید تا داستان زندگی خود را بگویید؛ به‌عنوان مثال می‌توان به هایلایت کردن فارغ‌التحصیلی، عروسی و موارد دیگر اشاره کرد.

ارائه پروژه Ellmann در یک اجلاس داخلی اخیر توسط یک مدیر محصول Google Photos ارائه شد، که نشان می‌دهد این می‌تواند یک افزونه مخصوص Google Photos باشد. با این حال، به نظر می‌رسد این ابتکار هنوز در حال توسعه است.

این پروژه با داده‌های بسیار شخصی سروکار دارد، پس باید تمرکز زیادی روی ایمنی کاربر وجود داشته باشد. این پروژه همچنین با نام Ellmann Chat نیز توصیف شده و دلیل آن مقایسه با مفهوم ChatGPT است که همه‌چیز را در مورد زندگی شما می‌داند. با این اوصاف، احتمالاً در هفته‌ها و ماه‌های آینده متوجه خواهیم شد که آیا پروژه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا خیر.

منبع: آخرین خبر

 

ارسال نظر