نقش فزاینده تتر در معاملات فوری و کم هزینه

تتر که با نام USDT نیز شناخته می‌شود، بر روی چندین بلاک چین ازجمله بیت کوین منتشر می‌شود و سومین کوین بزرگ جهان از نظر حجم بازار است.

نقش فزاینده تتر در معاملات فوری و کم هزینه

می‌توان آن را مانند هر ارز دیجیتالی معامله نمود، انتقال داد یا در کیف پول‌های تخصصی ذخیره کرد. USDT یک استیبل کوین است و ارزش آن به دارایی دلار آمریکا در دنیای واقعی گره خورده است. بنابراین برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین که بسیار نوسان دارند، نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه برجسته است.

آشنایی با نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه

1 تتر برابر با 1 دلار آمریکا ارزش دارد. به این دلیل که به عنوان پشتوانه هر USDT موجود، ذخیره‌ای از USD نگه داشته می‌شود. بنابراین بنیاد تتر می‌تواند تمام USDT های در گردش را در هر زمان بازخرید کند. موضوعی که البته هرگز در دنیای واقعی اتفاق نخواهد افتاد، چرا که همه افراد در یک زمان به فکر تبدیل تتر به دلار نخواهند افتاد.

تا جولای 2024 حجم بازار استیبل کوین تتر به بیش از 112 میلیارد دلار رسیده است، این رقم در مقایسه با 5 میلیارد دلار در سال 2019 نشان‌دهنده افزایش سرسام‌آور در میزان خرید تتر است.

آشنایی با نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه

اگرچه بیت کوین، اتریوم و تتر محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا هستند، اما این سه ارز می‌توانند از نظر عملکرد و کاربرد بسیار متفاوت باشند. تتر به عنوان یک استیبل کوین به مانند بیت کوین و اتریوم دچار نوسان نمی‌شود.

این امر درها را برای مشاغل باز می‌کند تا ارز دیجیتال تتر را به عنوان روش پرداخت خود بپذیرند. آن‌ها می‌توانند از تتر برای پرداخت به شرکا و مشتریان یا حقوق و دستمزد کارمندان خود در هرکجای جهان استفاده کنند. در ادامه بیشتر به نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه

1. ثبات قیمت

از آنجایی که قیمت USDT برخلاف سایر ارزهای دیجیتال ثابت و قابل پیش‌بینی است، بسیاری از صرافی‌ها تتر را جایگزین فیات به عنوان وسیله مبادله می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل کارمزد تراکنش کمتر تتر در مقایسه با بانک‌ها، ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت پذیرفته‌اند. اگر به دنبال معامله با ارز دیجیتال بدون نگرانی درباره نوسانات آن هستید، USDT می‌تواند امن‌ترین گزینه ممکن باشد.

2. زمان معامله

واریز و برداشت دلار در یک سیستم بانکی سنتی اغلب 1 تا 4 روز کاری طول می‌کشد. اما تراکنش‌های تتر به صورت فوری انجام می‌شوند. بسیاری از کاربران، این روش سریع و بدون درز را ترجیح می‌دهند. همچنین برای کسانی بسیار سودمند است که دسترسی آسان به بانکداری سنتی ندارند.

3. کارمزد معاملات

کارمزد تراکنش در صرافی‌ها می‌تواند بسیار بالا باشد، به‌خصوص اگر از ارز فیات استفاده کنید. زیرا هزینه اضافی برای تبدیل و انتقال وجه وجود دارد. تتر هیچ کارمزدی را برای تراکنش بین کیف پول‌ها دریافت نمی‌کند. بنابراین کاربران برای جلوگیری از نقل و انتقال‌های پرهزینه از USDT استفاده می‌کنند.

نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه برای حواله پول نیز پررنگ است. زیرا بسیاری از دانشجویان مهاجر یا شاغلین خارج از کشور نیازی به پرداخت مبالغ هنگفت به عنوان کارمزد حواله‌های سنتی ندارند.

4. نقش تتر در معاملات فوری بین المللی

پرداخت‌های بین‌المللی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه در برخی از کشورهایی که دریافت پول نقد دشوار و پرهزینه است. استیبل کوین تتر به کاربران امکان دسترسی آسان به محصولات مالی جدید در اکوسیستم DeFi را می‌دهد. استفاده از USDT به عنوان روش پرداخت، دردسر زمان طولانی پردازش و گیر افتادن وجوه را از بین می‌برد.

5. دسترسی

تتر وسیله‌ای عالی برای مبادله پول توسط کسانی است که دسترسی راحت به حساب‌های بانکی بین‌المللی ندارند. راحتی دسترسی به تتر تاثیر زیادی در دنیای معاملات فوری و کم هزینه دارد. مثلا در زمان همه‌گیری کرونا، از تتر برای کمک به مناطق تحت تاثیر بیماری استفاده شد. تتر دردسر حمل‌ونقل کالاهای فیزیکی و پول نقد را از بین برد.

نقش تتر در معاملات فوری بین المللی

جمع بندی

در حال حاضر تتر ایمن‌ترین ارز دیجیتال است. تتر پتانسیل قابل توجهی برای انتخاب به عنوان ابزار اصلی پرداخت در میان ارزهای دیجیتال دارد. بنابراین نقش تتر در معاملات فوری و کم هزینه به طور فزاینده‌ای توسط کسب‌وکارها و موسسات مالی در سراسر جهان پذیرفته می‌شود.

 

برچسب ها : ارز دیجیتال,ارز دیجیتال تتر

 

ارسال نظر