سود فولاد خراسان در راستای نگاه ویژه به پروژه کنسانتره فولاد شرق خراسان

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

سود فولاد خراسان در راستای نگاه ویژه به پروژه کنسانتره فولاد شرق خراسان

به گزارش کلیک، صبح امروز پنجشنبه ۱۴ تیرماه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد فخاس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل هتل نوین پلاس شهر مشهد برگزار شد.

بر اساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان عمده مباحث مطرح شده، حول محور شرکت فولاد شرق خراسان بود.

رئیس مجمع فخاس با بیان اینکه به محض استارت بهره برداری فولاد شرق خراسان ۳۰ درصد رشد سود در فولاد خراسان خواهیم داشت گفت: از آقای مهندس رضوی و تیم پرتلاششان تشکر کرده و با تلاش مضاعف با حمایت سهامدار عمده بتوانیم هر چه زودتر این پروژه را استارت زده تا کمک بزرگی به حوزه تولید مجتمع فولاد خراسان شود.

به گفته وی پروژه فولاد شرق خراسان مشترک با شرکت تجلی است و تجلی ۳۵ درصد مالکیت آن را دارد‌ که پس از فولاد سرمد ، فولاد شرق خراسان دومین پروژه تجلی است که به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه عمده مباحث امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد فخا بر محور فولاد شرق خراسان بود در نهایت مقرر شد که توزیع سود انجام گیرد. میزان سود معین شده که با اصرار شرکت ومعادن بر سود حدود 60 تا 70 درصدی بود اما مجتمع فولاد خراسان رقم 20 درصد را مد نظر داشت با این توضیح که عمده انباشت این سرمایه یا به عبارتی عدم توزیع را برای فولاد شرق در نظر گرفته خواهد شد.

در نهایت با هدف به نتیجه رسیدن پروژه فولاد شرق خراسان، تقسیم سود با رقم 32.7 دهم درصد و مقرر شد مازاد آن در فولاد خراسان با اولویت سرمایه گذاری در پروژه سنگان فولاد شرق خراسان اندوخته شد.

گفتنی است پروژه کنسانتره سنگ‌آهن فولاد خراسان در شمال شرقی ایران واقع در استان خراسان رضوی، توسط شرکت فولاد شرق خراسان در مسیر بهره برداری قرار دارد.

 

ارسال نظر