تحلیل بازار سهام فدرال رزرو تا 2025

دیوید روش هشدار می دهد که بازار نزولی در سال 2025 در راه است، اما فدرال رزرو قبل از تبدیل شدن به "دراکونی" وارد عمل خواهد شد.

تحلیل بازار سهام فدرال رزرو تا 2025

سارا کلاری: cnbc در گزارشی آورده است: دیوید روش، سرمایه‌گذار کهنه‌کار، انتظار دارد در سال 2025 بازار نزولی داشته باشد که ناشی از کاهش نرخ کمتر از حد انتظار، کندی اقتصاد ایالات متحده و حباب هوش مصنوعی است.

او افزود: که این عوامل می‌توانند باعث ایجاد یک بازار نزولی منفی 20 درصدی در سال 2025 شوند که شاید در پایان سال جاری شروع شود، اما فدرال رزرو فضایی برای تعدیل خواهد داشت.

خرس، نمادی از کاهش قیمت‌های بازار سهام، به‌عنوان مجسمه‌ای برنزی در مقابل ساختمان بورس فرانکفورت در 06 اوت 2024 ایستاده است.

استراتژیست Quantum Strategy روز دوشنبه به CNBC گفت: "من فکر می کنم [یک بازار نزولی] احتمالا در راه است، اما احتمالا در سال 2025. ما اکنون می دانیم که چه چیزی باعث آن خواهد شد."

Roche انتظار دارد که فدرال رزرو در برابر کاهش نرخ بهره به 3.50 درصد در بازار مقاومت کند. طبق ابزار CME FedWatch، میانگین پیش‌بینی فدرال رزرو برای سال 2020 حدود 4.1 درصد است، در حالی که تقریباً همه فعالان بازار در حال حاضر نرخ‌های زیر 4.1 درصد را تا سپتامبر 2025 مشاهده می‌کنند.

روشه هشدار داد: «نکته دوم این است که سود انتظارات را برآورده نخواهد کرد، زیرا اقتصاد در حال کند شدن است.

سومین عاملی که Roche انتظار دارد به بازار نزولی منجر شود، بخش هوش مصنوعی است.

روشه گفت که "به طور قاطع وارد زمین های حبابی شده است" که طی شش ماه آینده از آن خارج خواهد شد و یکی از محرک های رشد اقتصادی کندتر خواهد بود.

من فکر می‌کنم این سه عامل به اندازه کافی وجود دارد که باعث ایجاد یک بازار نزولی منفی 20 درصدی در سال 2025 شود، شاید در پایان سال جاری در ماه نوامبر شروع شود.

تصمیم فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ های بهره در آخرین جلسه خود، هفته گذشته زمانی که گزارش مشاغل ضعیف تر از حد انتظار، ترس از رکود را برانگیخت و منجر به فروش شدید بازار شد، زیر سوال رفت.

افزایش نرخ بهره

با این حال، بازارها بهبودی شدیدی را تجربه کردند، به طوری که S&P 500 در هفته گذشته کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت.

اکنون، Roche انتظار دارد که فدرال رزرو با کاهش نرخ بهره 25 واحد پایه پیش برود، با این حال، این همچنین باعث کاهش حاشیه سود خواهد شد که به تدریج در سال 2025 اتفاق خواهد افتاد.

او گفت: "اگر می خواهید فدرال رزرو نرخ های بهره را کاهش دهد، اقتصاد باید نرخ بهره را کاهش دهد، بازارهای کار باید کاهش یابد و حاشیه ها تحت فشار قرار خواهند گرفت."

به گفته Roche، فدرال رزرو فضایی برای رسیدگی به این مساله باقی خواهد گذاشت.

او گفت: «احتمال این است که فدرال رزرو فضای زیادی برای کاهش نرخ بهره داشته باشد، اگر اوضاع بدتر از حد انتظار شود، او بارها این را گفته است.»

وی افزود: که آیا این امر می تواند به طور قطعی بازار نزولی را تغییر دهد، نامشخص است، اما از تبدیل شدن آن به چیزی که "اقتصاد جهانی را تضعیف و ویران می کند" جلوگیری می کند.

 

ارسال نظر