نفس راحت بورس در اولین روز هفته

طی معاملات بورس امروز، شاخص کل 24 هزار و 371 واحد که معادل 1.24 درصد افزایش ارتفاع داد.

نفس راحت بورس در اولین روز هفته

به گزارش کلیک بازار سرمایه در اولین روز هفته همزمان با حمله‌ی بی‌اثر رژیم صهیونیستی رشد قابل توجهی داشت؛ به طوری که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش بیش از ۲۴ هزار واحد به رقم یک میلیون و ۹۹۵ هزار واحد رسید.

به گفته کارشناسان فشار ریسک‌های سیستماتیک در بازار امروز کاهش یافت و موجب رشد اکثر نمادهای بازار سهام شد.

همچنین پس از افت ناشی از ریسک‌های غیراقتصادی که از ۴ تا ۱۶ مهر در این بازار ایجاد شده بود طی چهار روز کاری ‌پس از آن شاخص بورس صعودی شده بود اما در هشت روز بعد مجددا افت کرد تا این‌که امروز پس از حمله نه چندان موثر اسراییل به نقاطی از اطراف تهران، خوزستان و ایلام که با مقابله پدافندی ایران مواجه شد و بسیاری از مردم ایران این حمله را به تمسخر گرفتند شاخص بورس افزایش یافت.

بر اساس این گزارش رشد نماگر اصلی بازار پس از مدت‌ها رخ داد که دلیل آن، کاهش ریسک‌های سیستماتیک بوده است. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 995 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز افزایش داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز پنج هزار و 469 واحد که معادل 0.83 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 661 هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات خرد را 10.1 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 12 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

 

ارسال نظر