بلومبرگ: خودروی اپل با قابلیت‌های محدودتر در سال 2028 عرضه خواهد شد

بلومبرگ می‌گوید اپل با ایجاد تغییراتی در پروژه خودروی خود قصد دارد این محصول را در سال 2028 روانه بازار کند.

بلومبرگ: خودروی اپل با قابلیت‌های محدودتر در سال 2028 عرضه خواهد شد

کار روی پروژه تایتان که نام پروژه خودروی برقی اپل یا Apple Car است، ظاهراً از سال 2015 آغاز شده. اما بلومبرگ می‌گوید این پروژه هنوز آماده عرضه نیست و با اعمال تغییراتی در برنامه‌های اپل، در سال 2028 آماده ورود به بازار خواهد شد.

نشریه بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل عرضه اولین خودروی برقی خود را برای سال 2028 برنامه‌ریزی کرده است. این محصول ظاهراً دارای قابلیت‌های محدودی درزمینه رانندگی خودکار خواهد بود که این خودرو را در سطح دیگر خودروهای بازار ازجمله تسلا قرار خواهد داد.

کاهش انتظارات از سطح رانندگی خودکار خودروی اپل

در خودروی اپل همانند خودروهای کنونی تسلا، راننده همچنان باید به جاده توجه داشته باشد و در صورت نیاز، کنترل اتومبیل را در دست بگیرد. این یعنی محصول کوپرتینویی‌ها رانندگی خودکار سطح +2 خواهد داشت، درحالی‌که در ابتدا قرار بود رانندگی خودکار سطح 4 داشته باشد و درواقع بدون فرمان عرضه شود.

بااین‌حال، این احتمال مطرح شده است که اپل در طول زمان، اتومبیل خود را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارتقا دهد.

بلومبرگ می‌گوید هیئت‌مدیره اپل در سال گذشته میلادی به «تیم کوک»، مدیرعامل این شرکت، فشار آورد تا برنامه عرضه پروژه تایتان را مشخص کند یا به‌طور کلی این پروژه را کنار بگذارد. این گزارش مدعی شده که تاکنون از این پروژه هیچ نمونه اولیه مناسبی خارج نشده است.

حالا با توجه به اینکه اپل رؤیاپردازی‌های غیرواقعی خود را کنار گذاشته و یک سیستم رانندگی خودکار معقولانه‌تر را دنبال می‌کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کار توسعه این خودرو سریع‌تر پیش برود.

البته بلومبرگ مدعی است که برخی از کارمندان اپل از این تصمیم ناراضی هستند و می‌گویند این محصول صرفاً اتومبیلی است که تولید خواهد شد تا نشان دهد که اپل هم خودرو ساخته است. از آنجایی که هنوز بیش از 4 سال تا زمان عرضه این محصول باقی مانده است، باید ببینیم گزارش‌های بعدی درباره این خودرو چه خواهند گفت.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر