سبقت خودرویی ها در پنجیمن اکسپوی تهران

پنجمین دوره نمایشگاه بزرگ خودرو تهران موسوم به اتو اکسپو (Auto Expo) در شهر آفتاب پایتخت در حال برگزاری است.

سبقت خودرویی ها در پنجیمن اکسپوی تهران

به گزارش کلیک، پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران با نام تجاری "اتو اکسپو تهران" به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در کشورمان شناخته می‌شود.

نمایشگاه خودرو تهران با تمرکز بر فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه خودرو بستری معتبر برای تبادل دانش، فناوری و تجارت در این صنعت است.

بر اساس این گزارش وزیر صمت در بازدید از نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه اتو اکسپو مورد حامیت ماست، گفت: اتو اکسپو تهران مورد حمایت ماست و با خواست بنده این نمایشگاه برنامه ریزی شده و انجام خواهد شد.

عباس علی آبادی وزیر صمت در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور حاضر شد و تاکید بر خودروهای برقی، توسعه زیرساخت‌های ایستگاه شارژ و سرمایه گذاری برای توسعه پلتفرم‌های برقی کرد.

گفتنی است وزیر صمت همچنین با حضور در پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب در دو مراسم امضای تفاهم و همکاری میان خودروسازان و گروه مپنا حاضر شد.

وزیر صمت ابتدا در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور حاضر شد. در این مراسم، مدیران عامل گروه بهمن، مدیران خودرو، کرمان موتور، سایپا، ایران خودرو و مپنا حاضر بودند و در حضور وزیر صمت تفاهم نامه همکاری برای توسعه زیرساخت ها را به امضا رساندند.

محور این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه مشارکت و همکاری در انجام مطالعات جامع در خصوص نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شارژ و گسترش شبکه خدمات رسانی بر خط و حضوری مشتریان برقی عنوان شده است.

تفاهم نامه همکاری میان گروه ماموت و گروه مپنا با رویکرد توسعه زیرساخت‌های ایستگاه شارژ و سرمایه گذاری برای توسعه پلتفرم‌های برقی و همچنین در زمینه صنعتی سازی خودروهای الکتریکی در کشور، با حضور وزیر صمت و مدیران دو شرکت به امضا رسید.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی حضور در غرفه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، ضمن بازدید از توانمندی‌های این سازمان در حوزه ارزیابی و زیرساخت‌های تست خودرو،  در جریان مراحل ساخت پروژه بزرگترین مرکز تست تصادف خاورمیانه، قرار گرفت.  

ضمن این بازدید، سعید تاجیک- مدیرعامل سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- داشبورد کیفیت و خدمات صنعت خودرو را تشریح کرد که با استقبال وزیر صمت روبرو و مقرر شد یک نسخه از این داشبورد آنلاین، در اختیار وی قرار گیرد.  

TehranAutoExpo

گفتنی است داشبورد صنعت خودرو ارائه‌کننده نتایج کیفیت خودروها، وضعیت خدمات فروش و پس از فروش، نتایج رضایت مشتریان از کیفیت، خدمات و... است.  

در ادامه وزیر صمت از مراحل ساخت پروژه تست تصادف خودرو نیز بازدید کرد و مدیرعامل ISQI، گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه، ساخت سازه، تامین تجهیزات داخلی و خارجی تست ارائه کرد.

تاجیک در گفت‌وگو با وزیر صمت، از خلف وعده بانک صنعت و معدن در تامین مالی این پروژه دانش بنیان علیرغم تایید معاونت علمی و فناوری گلایه کرد که در پی آن وزیر صمت، برای حمایت از این پروژه بزرگ ملی و پیگیری معضل تسهیلات مالی آن قول مساعد داد.

به گزارش کلیک، علاقه‌مندان به صنعت خودرو تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ وقت دارند تا با مراجعه به محل نمایشگاه اتو اکسپو، از این رویداد دیدن کنند.

 

ارسال نظر