امید هند برای سرمایه گذاری تسلا کاهش یافت

مدیرعامل تسلا سفر برنامه ریزی شده به هند را در ماه آوریل لغو کرد و به نوعی امید هند برای سرمایه گذاری تسلا با قطع ارتباط ماسک کاهش می یابد.

امید هند برای سرمایه گذاری تسلا کاهش یافت

سارا کلاری: مدیرعامل تسلا سفر برنامه ریزی شده به هند را در ماه آوریل لغو کرده است و به این ترتیب امید هند برای سرمایه گذاری تسلا با قطع ارتباط ماسک کاهش می یابد.

به گفته تحلیلگران، هند انتظار ندارد شرکت تسلا به زودی پس از قطع ارتباط مدیران خودروساز برقی ایلان ماسک با آنها، سرمایه گذاری در این کشور را پیش ببرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تیم ماسک پس از اینکه سفر خود به هند را در اواخر آوریل به تعویق انداختتند ، تحقیقات بیشتری با مقامات دهلی نو انجام نداده است.

به گفته مدیران تسلا دولت باید درک کند که تسلا دارای مشکلات سرمایه است و قصد ندارد در آینده نزدیک سرمایه گذاری جدیدی در هند انجام دهد. از دست دادن علاقه به هند در حالی رخ می دهد که تسلا دومین کاهش متوالی تحویل سه ماهه در سطح جهانی را گزارش کرده و با رقابت شدید در چین مواجه است.

ماسک در ماه آوریل کاهش عمده کارکنان خود را اعلام کرد، همچنین اولین مدل جدید سازنده خودروهای برقی در سال‌های اخیر، Cybertruck، در حالی که ساخت کارخانه جدید در مکزیک به تعویق افتاده و با به کندی رو به تکمیل است.

نمایندگان وزارت صنایع سنگین هند که بر بخش خودرو نظارت می‌کند، و وزارت‌های دارایی، بازرگانی و صنعت، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. تسلا همچنین به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

به گزارش کلیک، مدیرعامل تسلا در ابتدا سفر خود را تنها چند هفته پس از کاهش مالیات واردات خودروهای برقی توسط هند از خودروسازان خارجی اعلام کرد که متعهد شدند حداقل 41.5 میلیارد روپیه (497 میلیون دلار) سرمایه گذاری کنند و تولید خودروهای برقی را از یک کارخانه محلی طی سه سال آینده آغاز کنند.

در مقابل دولت هند امید خود را به خودروسازان داخلی مانند تاتا موتورز و ماهیندرا را محدود کرده است تا تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. آنها اضافه کردند که اگر ماسک تصمیم به تعامل مجدد بگیرد، تسلا همچنان از سیاست جدید مالیات بر واردات استفاده می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ NEF، بازار خودروهای برقی هند در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و خودروهای باتری دار تنها 1.3 درصد از کل سال گذشته را به خود اختصاص دادند. بسیاری از خریداران به دلیل هزینه بالای اولیه خودروهای برقی و کمبود ایستگاه های شارژ، در انجام این تغییر تردید دارند.

 

ارسال نظر