مزایای نصب درب ضد سرقت چیست؟

مزایای نصب درب ضد سرقت آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم به آن ها اشاره کنیم ، نکات بسیاری را می توان بیان و تشریح کرد و مطلبی مفصل نوشت. ما در این مقاله قصد داریم تا به ذکر برخی از مزایای نصب درب ضد سرقت بپردازیم و بیان مختصری از این ویژگی های مثبت را شرح دهیم.

مزایای نصب درب ضد سرقت چیست؟

اگر قصد دارید تا با مزایای استفاده از درب ضد سرقت آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید و از نکات آموزنده ی بیان شده در آن بهره ببرید. 

علت نصب درب ضد سرقت

به جرأت می توان گفت بزرگترین دلیل نصب درب ضد سرقت، حفظ و افزایش امنیت است. از دیرباز تا کنون حفظ امنیت محیط زندگی و کار همواره یکی از دغدغه های فکری انسان بوده است . بشر در همه‌ی دوران تاریخ، برای حفظ حریم و امنیت مکانی که در آن زندگی می کند، تلاش فراوانی کرده است. 

بعد از بیان این مقدمه به علت استفاده از درب ضد سرقت می پردازیم. با توجه به اینکه یکی از مهمترین قسمت های هر ساختمان، درب ورودی آن است. پس شرایط ایمنی و استحکام ورودی هر ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر ورودی ساختمان ها از ایمنی مناسبی برخوردار باشد، افراد غریبه و مزاحمان، توانایی ورود به خانه ها را نخواهند داشت. یکی از راه هایی که به افزایش ایمنی ساختمان ها می پردازد، استفاده از درب ضد سرقت است. 

در ادامه به بررسی مزیت های درب ضد سرقت می پردازیم تا شما بهتر بتوانید با ویژگی های ذاتی این درب ها آشنا شوید.

مستحکم بودن درب ضد سرقت

از ویژگی های عمده ی درب های ضدسرقت، استحکام بالا و مقاومت بی نظیر آن هاست. در حقیقت این درب ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که در برابر ضربات محکم وسایلی مانند پتک و دیلم نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهند. معمولاً ورقه ی فولادی ضخیم و سنگینی بین لایه های میانی درب ضد سرقت قرار میگیرد. هر چه درب سنگین تر باشد، قدرت و پایداری بیشتری در برابر ضربه از خود نشان می دهد. 

اصولاً برای چنین درب هایی باید چارچوب ها و کلاف های بسیار قوی در نظر گرفته شود، این چارچوب های قدرتمند، پایداری و استحکام درب ها را بیشتر می کنند. معمولاً لولاهای سنگین و قوی که جنسی از فولاد دارند، بر چارچوب ها قرار می گیرند. این لولاهای قدرتمند به درب ضد سرقت این امکان را می دهند که توانایی تحمل سنگین ترین وزن ها را داشته باشد. عموماً روی این درب ها قفل ها و یراق آلات پیشرفته ای نصب می شود که کارایی آن ها را چند برابر می کند. 

عایق صوتی، حرارت و برودت

درب ضد سرقت این ویژگی را دارد که عایق بسیار خوبی در برابر گرما و سرما و رطوبت باشد. این درب ها به علت آنکه از لایه های مختلفی تشکیل شده اند و از درب های معمولی ضخیم‌تر هستند، توانسته اند در برابر رطوبت و سرما و گرمای هوا شبیه به عایق عمل کنند.

همچنین به علت اینکه در کلاف ها و چارچوب ها به خوبی سفت می شوند، مانعی از ورود گرد و خاک به داخل ساختمان ها و منازل نیز هستند. همچنین ساختار درب ضد سرقت به گونه ای است که اجازه نمی‌دهد تا سر و صدای محیط خارجی یا سر و صدای محیط داخلی به راحتی منتقل شود. در حقیقت این درب ها مانند عایقی صوتی در برابر سروصدا عمل می کنند. این نکته ی بسیار مهم یکی از ویژگی های اساسی استفاده از درب ضد سرقت در آپارتمان هاست.

زیبایی و جذابیت و تنوع در طرح و رنگ درب ضد سرقت

در سال های اخیر شرکت های تولید کننده درب ضد سرقت، موفق شده اند تا درب هایی بسیار شکیل و زیبا طراحی و تولید کنند‌. ظاهر این درب ها به قدری زیبا و چشمگیر است که جلوه ی خاصی به محیط می بخشد و اغلب افراد تمایل به استفاده از آن پیدا می کنند.

همچنین این درب ها در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی ساخته شده اند. این موضوع بر استقبال مردم و سازندگان ساختمان ها افزوده است. پس می توان نتیجه گرفت که این درب ها علاوه بر کیفیت فوق العاده، ظاهری بسیار شیک و زیبا نیز دارند؛ و این موضوع بر کارایی درب ها افزوده است.  

توانایی نصب انواع قفل های هوشمند بر درب ضد سرقت

درب ضد سرقت این پتانسیل را دارد که انواع قفل هوشمند را بر روی آن نصب کرد. این قفل ها ظرفیت های مختلفی دارند. این ظرفیت ها باعث می شوند تا بتوان انواع مختلف قفل اعم از لمسی، اثر انگشتی، رمزی، کارتی و ..... را بر روی این درب ها نصب کرد.

استفاده از قفل های هوشمند، ایمنی درب ضد سرقت را بیشتر می کند و اجازه نمی دهد تا درب ها به راحتی و توسط هر کسی باز شوند. قفل های هوشمند تعبیه شده بر روی این درب ها کیفیت آن ها را چند برابر می کند و خاطری آسوده برای مصرف کنندگان را به ارمغان می آورد. 

درب های ضد حریق و آتش‌سوزی و ضد دیلم

شرکت های تولید کننده همواره تلاش کرده‌اند تا تنوع بسیار زیادی به محصولات خود بدهند. این طرز تفکر باعث شده است تا پی در پی درب های متنوعی طراحی، ساخته و به بازار عرضه شوند . بنابراین ویژگی های ضد حریق، ضد گلوله و ضد دیلم بودن نیز به سایر ویژگی های برخی از درب های ضدسرقت اضافه شده است.

این مدل درب ها مشتریان مخصوص به خود را دارند و می توان از این ویژگی ها در شرایط مخصوصی استفاده کرد. خوشبختانه در سالهای اخیر عده ی بسیاری از مشتریان توانسته اند با چنین ویژگی هایی نیازهای خود را مرتفع کنند. 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی های درب ضد سرقت خوب آشنا کنیم. این اطلاعات کمک می کند تا فردی که قصد خرید درب ضد سرقت را دارد، بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد و برای رفع نیاز هایی که مد نظرش است، درست ترین تصمیم را بگیرد.

شرکت های خوبی مانند آتاک درب وجود دارند که به توانسته اند پاسخ گوی نیاز مشتریان باشند و با ارائه خدمات پس از فروش از محصولات تولیدی خود حمایت می کنند.

ارسال نظر