راهنمای خرید لپ تاپ متناسب با کار شما

امروزه لپ تاپ ها با انواع مشخصات و کانفیگ های مختلف تولید می شوند. بنابراین در هنگام خرید لپ تاپ باید به خوبی آنها را سنجید تا بتوانید مدلی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ متناسب با کار شما

لپ تاپ چی بخرم، شاید واسه شما هم هنگام خرید این سوال پیش آمده باشد که چه نوع لپ تاپی بخرید؟ به دلیل تولیدات انبوهی که لپ تاپ دارد بدون داشتن راهنمایی برای خرید لپ تاپ قطعا در انتخاب آن به مشکل می خورید. شما باید بر اساس بودجه و زمینه ای که در آن فعالیت دارید نوع لب تاب و سیستم عامل مورد نظر خود را تهیه کنید. با اینکه لپ تاپ ها بدنه‌ی جمع و جوری دارند بعضی از آن ها اندازه‌ای بزرگ و وزن بالایی دارند که شاید دلیل آن واسه شما سوال باشد. سوال های بسیار زیادی در مورد نحوه‌ی انتخاب لپ تاپ وجود دارد، اگر می خواهید اطمینان کاملی را در انتخاب خود پیدا کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تعیین نیاز کاربر، اولین نکته برای انتخاب لپ تاپ

چه لپ تاپی بخرم؟ مهمترین نکته‌ا‌ی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد، ارزیابی فعالیت هایی است که می خواهید با آن انجام دهید. اگر گیمر هستید و بیشترین زمینه‌ای که در آن فعالیت دارید فقط گیم است باید لپ تاپ های گیمینگ با گرافیک بالا تهیه کنید. اما شاید شما به لپ تاپی نیاز داشته باشید که با آن فعالیت های حرفه ای مانند طراحی، مدل سازی، رندرینگ و کارهای مهندسی انجام دهید که سری ورک استیشن مخصوص این فعالیت است.

شما می توانید با لپ تاپ های گیمینگ هم این فعالیت را انجام دهید اما اختصاصی برای چنین زمینه های حرفه ای طراحی نشده اند، در مورد لپ تاپ های ایستگاه کاری هم چنین گزینه‌ای صدق می کند. برای انتخاب مدل متناسب لپ تاپ ورک استیشن شما باید راهنمای خرید لپ تاپ برای کارهای مهندسی را داشته باشید. برای خرید لپ تاپ استوک در سری و برندهای مختلف که متناسب با نیازهای شما باشد می توانید به دسته بندی مربوطه در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه کنید.

انتخاب سیستم عامل مورد نظر لپ تاپ

در کل بین تمامی لپ تاپ های ساخته شده سه سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس موجود است که شما می توانید نوع مخصوص حرفه خود را انتخاب کنید. انتخاب سیستم عامل ربط زیادی به برند مورد نظر دارد که به عنوان مثال شرکت اپل با سیستم عامل مک طراحی شده است. اکثر لپ تاپ های دیگر با سیستم عامل ویندوز طراحی شده اند. همچنین انتخاب سیستم عامل هم به فعالیتی که انجام می دهید بستگی دارد، کاری که سیستم عامل ویندوز می تواند انجام دهد، شاید مک توانایی آن را نداشته ندارد که بر عکس هم صدق می کند.

توجه به مشخصات سخت افزاری و عملکرد لپ تاپ

نکته ای که اکثرا هنگام خرید لپ تاپ فراموش می شود مشخصات سخت افزاری است که ارتباطی مستقیم با زمینه‌ای که در آن فعالیت انجام می دهید دارد. پس در هنگام انتخاب لپ تاپ مشخصاتی مثل مقدار رم، گرافیک، پردازنده و حافظه‌ی داخلی باید مشاهده شود تا در زمینه هایی که می خواهید با آن فعالیت انجام دهید به مشکل نخورید. انتخاب هر یک از این سخت افزارها بالا و پایین دارد، باید اطلاعات کافی برای شناخت هر یک را داشته باشید. به همان اندازه ای که قیمت پایین تر باشد مشخصات سخت افزاری لپ تاپ هم پایین تر است.

در نظر گرفتن اندازه و وزن در هنگام خرید لپ تاپ

اگر به لپتاپی نیاز دارید که هم اندازه‌ی کوچکی داشته باشد و هم سبک وزن باشد می توانید سری نوت بوک لنوو را تهیه کنید. لپ تاپ لنوو در مدل های مختلفی وجود دارد که نوت بوک های آن وزن سبکی دارند و همچنین پشتیبانی مطمئنی به مشتری ارائه می دهند. لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودن در وزن و اندازه‌ی بسیار کمی با سخت افزارهای بالا و پایین تولید می شوند، با این وجود یه سری دیگر با وزن، اندازه و مشخصات بالایی عرضه می شوند فقط بخاطر نیاز کاربران است به دلیل روش فعالیت چنین سیستمی به فروش می رسد.

اندازه صفحه نمایش، نکته ای مهم در انتخاب لپ تاپ

نکته‌ای که باید در راهنمای خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی توجه کنید اندازه صفحه نمایش است. کیفیت صفحه نمایش ارتباط مستقیمی با نوع کارکرد آن دارد مخصوصا برای کسانی که مدت زمانی طولانی از لپ تاپ استفاده می کنند. این افراد باید لپ تاپی با تکنولوژی هایی مانند IPS، OLED، True Tone انتخاب کنند که از خسته شدن چشم جلوگیری می کند و به آنها کمک می کند تا زمان بیشتری بدون خستگی چشم از لپ تاپ استفاده کنند. علاوه بر این، اندازه نمایشگر نیز مهم است که طراحان گرافیکی و گیمرها به صفحه نمایشی بزرگ نیاز دارند.

آیا عمر باتری برای لپ تاپ مهم است؟

عمر باتری و میزان شارژدهی نیز از نکاتی است که در راهنمای خرید لپ تاپ باید به آن اشاره کرد. شارژدهی لپ تاپ در نوع عملکرد آن نیز تاثیر گذار است و در واقع لپ تاپی با عمر باتری کوتاه عملا برای کاربر کاربردی نخواهد داشت مخصوصا برای دانشجویان و کسانی که همیشه در سفر هستند. برای مثال بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باید توانایی شارژدهی چندین ساعته را داشته باشد..

قابلیت ارتقا و تعمیرات

اکثرا لپ تاپ هایی که طراحی می شوند با قابلیت ارتقایی آن می توانید رم و حافظه‌ی داخلی آن را افزایش دهید. همچنین طراحی بعضی از لپ تاپ ها به نحوی است که قابلیت ارتقای کارت گرافیک را دارد که سری لپ تاپ های گیمینگ و ورک استیشن همین قابلیت را دارند. تعویض قطعات هر لپ تاپی بستگی به نوع مادر برد دارد که در لپ تاپ های SURFACE و APPLE ارتقاء سخت افزار سخت و یا ممکن نیست.

انتخاب لپ تاپ بسته به قیمت و بودجه

باید براساس میزان بودجه‌ی خود سری و مدلی که می خواهید را انتخاب کنید. پس مقدار بودجه ای که دارید ارتباط زیادی با مشخصات لپ تاپ دارد، نوع برند و مدلی که می خواهید بر ارزش بیشتر لپ تاپ چه از نظر کیفیت و چه از نظر عملکرد و قیمت تاثیر زیادی می گذارد.

توجه به نظرات کاربران، نکته ای مهم در خرید لپ تاپ

لپ تاپ چی بخرم خوبه؟ در هنگام خرید لپ تاپ می توانید از نظرات کاربران نیز استفاده کنید. در واقع بهترین گزینه برای بر طرف کردن شک و تردید شما، استفاده از نظرات دیگران است یعنی کسانی که از همان لپ تاپ انتخابی شما استفاده کرده اند.

پشتیبانی و گارانتی برند لپ تاپ

شما باید به پشتیبانی و گارانتی لپ تاپ مورد نظر توجه کنید. قاعدتا اکثر لپ تاپ ها بعد از مدتی استفاده به تعمیر و تعویض احتیاج خواهند داشت که بعضی از برندها فاقد چنین پشتیبانی هستند. البته برای کشور ایران که نمایندگی رسمی هیچکدام از برندهای لپ تاپ وجود ندارد، این مورد زیاد کاربردی نیست و بهترین گزینه برای یک خرید مطمئن توجه به نیاز و فعالیت خود و همچنین خرید از یک فروشگاه معتبر و مطمئن است. فروشگاه اینترنتی آترین کالا با ارائه مدل های مختلفی از لپ تاپ ها و برندهای معتبر خریدی مطمئنی را برای کاربران فراهم کرده که شما می توانید با خیال راحت لپ تاپ مورد نیاز با بودجه‌ی خود را تهیه کنید.

 

ارسال نظر