تاثیر هارد ssd در بازی

استفاده از هارد یا حافظه ذخیره‌سازی مناسب یکی از نکات کلیدی در تهیه سیستم گیمینگ برای گیمرها است. در مجموع قطعات مختلفی در کنار یکدیگر موجب مناسب، باکیفیت و پرکاربرد بودن یک سیستم برای اجرای پردازش‌ها از جمله امور اداری و تجاری تا بازی‌های گوناگون می‌شود. هارد به‌عنوان یکی از مهمترین و موثرترین آن‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که امروزه مدل‌های جدیدتر و بهتری از آن به طور مداوم تولید و وارد عرصه بازار می‌شوند که بهترین آن‌ها هارد SSD است.

تاثیر هارد ssd در بازی

با توجه به موارد مذکور درخواست و تقاضا برای خرید هارد اس اس دی چندین برابر شده است. با کمک این هارد و جایگزین کردن آن به‌جای هارد اچ دی دی می‌توان تفاوت قابل‌توجهی در عملکرد و کارایی قبلی دستگاه و کارایی جدید آن مشاهده کرد و اغلب متخصصین خرید یک نمونه هارد مرغوب از این نوع را به گیمرها پیشنهاد می‌کنند. اما آیا از میزان تأثیر هارد SSD در بازی اطلاع دارید؟ تأثیر این حافظه ذخیره‌سازی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در نتیجه مطالعه کامل این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید با مزایای هارد اس اس دی برای گیمینگ آشنا شوید.

هارد اس اس دی چیست؟

خرید اس اس دی درجه یک ، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در عملکرد سیستم و یا کامپیوتر داشته باشد و از این رو اغلب متخصصین خرید آن را به کاربران پیشنهاد کرده و بسیاری از کاربران بدون اطلاع از ویژگی‌ها یا حتی چیستی این قطعه اقدام به خرید می‌کنند. اما اطلاع از اینکه هارد اس اس دی چیست، برای همه کاربران پیش از اقدام به خرید ضروری است. به طور خلاصه در پاسخ می‌توان گفت هارد SSD که مخفف عبارت Solid State Drive به معنای درایو حالت جامد است، نسل جدیدی از حافظه به شمار می‌رود که البته چندین دهه مورد استفاده بوده است اما در حال حاضر با رشد روزافزونی مواجه می‌باشد.

این هارد یا حافظه را می‌توان به‌عنوان جایگزین و البته رقیبی برای حافظه‌های نسل قبلی یا همان هارد HDD دانست. هاردهای نسل جدید اس اس دی در اغلب زمینه‌ها از جمله سرعت و کارایی، برتری را نسبت به هاردهای قدیمی اچ دی دی به دست می‌آورند. در یک مقایسه کلی می‌توان گفت نمونه‌های اچ دی دی دارای نوعی قطعه مکانیکی با عنوان دیسک چرخان بوده‌اند، در حالی که در نمونه‌های نسل جدید خبری از این قطعه نیست و طراحی آن‌ها را تا حدودی می‌توان به فلش مموری‌ها تشبیه کرد.

در مجموع این طراحی متفاوت و پیشرفته موجب ایجاد مزایا و خصوصیات مهمی در خصوص هاردهای اس اس دی شده است که موجب جذب کاربران مختلف از جمله گیمرها می‌شود. همچنین از جهتی حافظه‌های درایو حالت جامد در انواع و نمونه‌های گوناگونی از جمله اکسترنال و اینترنال طراحی شده‌اند که به‌خوبی نیاز بازار را پاسخگو هستند. البته این تنها ویژگی مهم آن‌ها نیست و گیمرها باید در خصوص کلیه ویژگی‌هایی که ذکر خواهیم کرد، مطلع باشند.

تاثیر SSD در بازی ها

در اغلب موارد زمانی که یک سیستم قدیمی می‌شود و توانایی پردازش انواع بازی‌های جدید را از دست می‌دهد، کاربران به فکر تعویض کل دستگاه می‌افتند. در حالی که در بسیاری از موارد تنها با تعویض قطعه هارد یا حافظه و جایگزین کردن آن با یک هارد اس اس دی می‌توان تغییر زیادی را بر تجربه بازی خود اعمال کرد. تعدادی از مهمترین ویژگی‌های استفاده از آن را می‌توان در ۷ مورد زیر خلاصه کرد:

  1. پردازش سریع‌تر : مشخصاً زمانی که هر کاربر به فکر تعویض یا ارتقاء کل سیستم یا قطعه‌ای از آن می‌افتد، بهبود سرعت و عملکرد یکی از اصلی‌ترین دلایل آن به شمار می‌رود. با استفاده از بهترین هاردهای اس اس دی می‌توان بهبود و سرعت چندین برابری سیستم را در پردازش بازی‌ها و مراحل آن‌ها احساس کرد.
  2. بوت سریع‌تر : بسیاری از کاربران با داشتن سیستم‌ها و هاردهای قدیمی مدت زمانی زیادی را برای بالا آمدن یا همان بوت شدن سیستم معطل می‌مانند. خوشبختانه با استفاده از هارد اس اس دی در سیستم گیمینگ می‌توان سیستم را با سرعت بیشتری راه‌اندازی کرد و به سراغ بازی مورد علاقه خود رفت.
  3. ایجاد حرارت کمتر : اغلب سیستم‌ها و حتی بهترین آن‌ها در صورتی که دارای هارد اچ دی دی باشند، به دلیل وجود دیسک چرخان و توانایی محدودتر به وجود آمدن حرارت در دستگاه را حس می‌کنند. از آنجایی که توانایی درایو حالت جامد بیشتر است و از جهتی قطعه مکانیکی ندارد، در هنگام بازی حرارت زیادی ایجاد نمی‌شود.
  4. خرابی محدود : با توجه به اینکه افراد دارای سیستم گیمینگ و علاقمند به بازی مدت زمان زیادی را پشت سیستم می‌گذارنند، خراب شدن دستگاه مسئله‌ای رایج است. با جایگزینی حافظه ذخیره‌سازی با یک اس اس دی مرغوب، مشکلاتی مثل خرابی و آسیب دیدن قطعه مکانیکی از بین می‌روند.
  5. سروصدای کمتر : برای رقم زدن یک تجربه گیمینگ لذت‌بخش و عالی، به ویژگی‌های خاصی در سیستم نیاز است و عدم ایجاد سروصدا یکی از مهمترین آن‌ها به حساب می‌آید که البته با استفاده از هارد اس اس دی امکان‌پذیر شده است.
  6. امکان حمل کردن : درایوهای حالت جامد از وزن کم و اندازه نسبتاً کوچکی برخوردار هستند که آن‌ها را به انتخابی عالی برای سیستم‌ها یا کیس‌های گیمینگ قابل حمل تبدیل می‌کند.
  7. صرفه‌جویی در انرژی : بسیاری از هاردهای قدیمی انرژی زیادی مصرف می‌کردند و باعث می‌شد که کاربران متعددی گیمینگ خود را محدودتر کنند. خوشبختانه هاردهای اس اس دی انرژی کمتری مصرف کرده و از این طریق گیمینگ با خیالی آسوده را امکان‌پذیر می‌کنند.

موارد مطرح شده بخشی از مهمترین تأثیرات هارد اس اس دی در بازی‌ها است و میزان تأثیر واقعی و اصلی را پس از خرید این قطعه و استفاده از آن در سیستم می‌توان متوجه شد.

بهترین برندهای SSD برای بازی

برندهای گوناگونی به تولید انواع هاردهای اس اس دی می‌پردازند اما تنها تعداد خاصی از آن‌ها به تولید نمونه‌های باکیفیت SSD گیمینگ پرداخته‌اند. به‌عنوان تعدادی از بهترین برندهای SSD برای بازی می‌توان به سامسونگ، کینگستون، ای‌دیتا، اینتل، کورسیر و کروشیال اشاره کرد. در نتیجه شما می‌توانید با توجه به بودجه، نیاز، نوع سیستم و سازگاری آن به خرید اس اس دی از هر یک از برندهای مذکور اقدام کنید.

 

ارسال نظر