آیفون اصل ساخت کدام کشور است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیفون شما در چه کشوری تولید شده است؟ پاسخ این سوال به مدل گوشی اپل شما بستگی دارد.‌ مدل های مختلف تلفن هوشمند آیفون در کشورهای متعددی نظیر آمریکا، ژاپن، چین و کشورهای اروپایی همچون آلمان و فرانسه ساخته می شوند.

آیفون اصل ساخت کدام کشور است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیفون شما در چه کشوری تولید شده است؟ پاسخ این سوال به مدل گوشی اپل شما بستگی دارد.‌ مدل های مختلف تلفن هوشمند آیفون در کشورهای متعددی نظیر آمریکا، ژاپن، چین و کشورهای اروپایی همچون آلمان و فرانسه ساخته می شوند.

برای این که بفهمید ساخت گوشی اپل شما در کدام نقطه از جهان انجام شده، می توانید به بخش تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. البته روی جعبه محصول هم کشور سازنده آن درج شده است. در ادامه به تفصیل در مورد کشور سازنده آیفون اصل بحث خواهیم کرد.

آیا کشور سازنده آیفون اصل  آمریکا است؟

اغلب کاربران تصور می کنند کشور سازنده آیفون اصل آمریکا است، در صورتی که معمولا گوشی های اپل در چین مونتاژ می شوند. اگر کمی به جعبه موبایل خود دقت کنید، متوجه می شوید که در قسمت پشت آن عبارت in China” “Assembled وجود دارد. این عبارت نشان دهنده آن است که مونتاژ دستگاه در شرکت های چینی انجام شده است.

کارشناسان نمایندگی اپل می ‌گویند ممکن است آیفون شما در شرکت تایوانی Foxconn تولید شده باشد. این کمپانی یکی از بزرگترین ارائه دهندگان قطعات الکترونیکی در دنیا محسوب می ‌شود که دفتر مرکزی آن در چین واقع شده است. البته شرکت Foxconn علاوه بر چین در سایر نقاط جهان مانند مالزی، تایلند، جمهوری چک، فیلیپین و کره نیز دارای شعبه است.

یکی دیگر از شرکت ‌هایی که در زمینه تولید گوشی ‌های اپل فعالیت می‌ کند، Pegatron است. پگاترون از جمله تولید کنندگان بزرگ قطعات الکترونیکی است که محصولات خود را در اختیار شرکت‌ های مختلفی همچون مایکروسافت، اپل و… قرار می دهد. این مجموعه در کشورهای گوناگونی از جمله چین شعبه دارد؛ بنابراین در این حالت کشور سازنده آیفون اصل چین خواهد بود.

آمارها حاکی از آن هستند که حدود 30 از مدل ‌های سری 6 آیفون در Pegatron تولید شده ‌اند. جالب است بدانید که کمپانی ‌های Foxconn و Pegatron تنها موبایل های آیفون را اسمبل می کنند. به این معنی که قطعات مختلف آن ها را درون کیس قرار داده و راه‌ اندازی می ‌نمایند.

آیفون اصل

از کجا بفهمید گوشی اپل شما ساخت کدام کشور است؟

در سال ‌های نه چندان دور آیفون ‌ها تنها در ایالات متحده آمریکا تولید و عرضه می شدند. اما امروزه این گوشی ‌های پرطرفدار به دلیل فراوانی نیروی کار و کاهش هزینه ‌های حمل و نقل در چین ساخته می ‌شوند. هرچند که تلفن‌ های هوشمند اپل در کشور چین تولید می ‌گردند، اما احتمال دارد که سفارش آن ها برای مناطق مختلفی از جهان باشد. به منظور این که کشور سازنده آیفون اصل را تشخیص بدهید، دو راه پیش رو دارید که عبارتند از:

روش اول شناسایی اصل بودن آیفون

یکی از راه ها این است که به جعبه محصول دقت کنید. هر کدام از آیفون ‌ها دارای یک سریال نامبر (Serial No) مختص خود هستند. علاوه بر آن برای هر یک از این دستگاه ‌ها یک کد IMEI و پارت نامبر (Part No) نیز در نظر گرفته شده است.

جهت یافتن کشور تولید کننده گوشی نخست باید به پارت نامبر آن توجه کنید. در بخش انتهایی پارت نامبر آیفون کدی وجود دارد که منطقه ساخت دستگاه را نشان می ‌دهد. برای مثال اگر در آخر پارت نامبر حرف C را ببینید، حاکی از آن است که کشور سازنده آیفون کانادا است.

روش دوم تشخیص ایفون اصل

ترفند دیگر برای پیدا کردن کشور سازنده گوشی اپل این است که وارد بخش تنظیمات آن شوید؛ سپس گزینه general را برگزینید. در گام بعدی روی about و پس از آن model بزنید. با طی کردن این مراحل مدل دستگاه در دسترس شما قرار می ‌گیرد. اکنون می توانید از کد ریجن انتهای آن کشور سازنده آیفون اصل را پیدا کنید.

کشور سازنده آیفون

قطعات آیفون‌ ها در کدام شرکت ها ساخته می شوند؟

در عصر حاضر کمپانی اپل قطعات به کار رفته در محصولات خود را از کارخانجات فعال در اقصی نقاط جهان تامین می ‌کند. در ادامه شرکت‌ های تولید کننده قطعات و بخش ‌های مختلف آیفون ‌ها را آورده ‌ایم.

دوربین

اپل به منظور ساخت دوربین گوشی‌ های آیفون به چندین شرکت مختلف وابسته است. بخش عمده ‌ای از دوربین ‌های این برند توسط کمپانی ژاپنی سونی تولید می‌ گردد. دوربین های FaceTime هم در شرکت TSMC و OmniVision طراحی و عرضه می ‌شوند.

کوالکام نیز یکی دیگر از برندهایی است که در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت دارد. همان طور که می دانید، دوربین‌ گوشی ‌های اپل ظرافت بالایی دارند. لذا در صورت خرابی این قطعات باید حتما برای تعمیر آیفون به نمایندگی مجاز مراجعه کنید.

گلس

تولید کننده اصلی Gorilla Glass در محصولات اپل شرکت Corning می باشد که در ایالات متحده واقع شده است. برزیل، چین، کره جنوبی، استرالیا و… هم در این زمینه با آمریکا یعنی کشور سازنده آیفون اصل همکاری دارند.

پردازنده

کمپانی سامسونگ در کره جنوبی و شرکت TSMC در تایوان پردازنده‌ های به کار رفته در آیفون ها را تولید می‌ کنند. اپل تراشه های صوتی را نیز از Cirrus Logic تامین می‌ نماید. این کمپانی قبلاً در آمریکا مستقر بود، اما امروزه شعبه‌ هایی در کره جنوبی، چین، سنگاپور، انگلستان و... دارد.

تاچ

تولید سخت‌ افزار تاچ آیفون‌ ها را شرکت Broadcom بر عهده دارد که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. ناگفته نماند این مجموعه دارای شعباتی در سایر کشورها همچون چین، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، اسرائیل، فرانسه و… می‌ باشد.

باتری

باتری ‌های تعبیه شده در تلفن های هوشمند آیفون توسط کمپانی کره ای سامسونگ تولید و عرضه می ‌شوند. شرکت Sunwoda Electronic هم که در چین واقع شده، بخشی از باتری‌ های محصولات اپل را می ‌سازد.

LCD

کمپانی اپل برای ساخت ال ‌سی ‌دی‌ به دو شرکت LG در کره جنوبی و شارپ در ژاپن متکی است. البته کارخانجات وابسته به این دو برند در سایر کشورها نیز فعال هستند.

تاچ آیدی

آمریکا که به عنوان کشور سازنده آیفون اصل شناخته می ‌شود، سخت افزار تاچ آیدی را از  کمپانی TSMC تامین می‌ کند. یکی دیگر از شرکت‌ هایی که در این زمینه با اپل همکاری دارد، Xintec در تایوان است. برای ساخت اپل آیدی کلیک کنید.

شبکه های سلولی و وای فای

شرکت اپل تراشه سلولی پایه را از Qualcomm در ایالات متحده تهیه می‌ کند. برند معروف و خوش نام اپل برای تولید تراشه Wi-Fi هم به Murata در آمریکا وابسته است. البته موراتا با کارخانجاتی در نقاط مختلف دنیا مانند تایلند، ویتنام، مکزیک، کانادا، ژاپن و… همکاری دارد.

شتاب سنج و قطب نما

کمپانی آلمانی Bosch Sensortech شتاب سنج‌ های به کار رفته در آیفون ‌ها را می سازد. بوش علاوه بر آلمان، در سایر کشورها مانند آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، چین و تایوان هم شعبه دارد. اپل برای تهیه قطب نما نیز با کمپانی AKM Semiconductor همکاری می کند. دفتر مرکزی این شرکت در ژاپن مستقر است. اما کارخانجات وابسته به آن در سایر کشورهای جهان همچون انگلستان، تایوان، فرانسه و… فعالیت دارند.

ژیروسکوپ

ژیروسکوپ‌ های تعبیه شده در آیفون‌ ها توسط STMicroelectronics ساخته می‌ شوند. دفتر مرکزی این شرکت در سوئیس واقع شده، اما دفاتر نمایندگی آن در بیشتر از 30 کشور مختلف فعالیت می‌ کنند.

حافظه ذخیره سازی

کشور سازنده آیفون اصل برای تامین حافظه ذخیره ‌سازی محصولات خود به دو شرکت سامسونگ در کره جنوبی و توشیبا در ژاپن متکی است. دفتر مرکزی توشیبا در حال حاضر در ژاپن مستقر است، اما کارخانجات وابسته به آن در بیشتر از 50 کشور مختلف فعال هستند.

 

ارسال نظر