درآمد تولید محتوا اینستاگرام : چطور بیشتر از 10,000,000 از هر پیج در هر ماه پول در بیاوریم؟!

چطور با تولید محتوا اینستاگرام بیشتر از 10,000,000 از هر پیج اینستاگرام پول در بیاوریم؟

درآمد تولید محتوا اینستاگرام : چطور بیشتر از 10,000,000 از هر پیج در هر ماه پول در بیاوریم؟!

 

زمانی که می خواهیم یک شغل انتخاب کنیم، شاید اولین چیزی که در مورد آن تحقیق می کنیم، درآمد است. در مورد تولید کنندگان محتوا در اینستاگرام هم همینطور است. درآمد تولید محتوا اینستاگرام می تواند بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد و به صورت میانگین ماهیانه چیزی بین 3,500,000 الی 20,000,000 تومان یا حتی بیشتر تخمین زده می شود. شاید از بازه اعلام شده برای تخمین قیمت تولید محتوا اینستاگرام تعجب کرده باشید. اما این یک واقعیت در مورد شغل ادمینی اینستاگرام و کسب درآمد از اینستاگرام است. در ادامه این مقاله می خواهیم ببینیم چه عواملی روی حقوق ادمین اینستاگرام تاثیر می گذارد و آیا واقعا درآمدهای نجومی از اینستاگرام حقیقت دارد؟! میخواهیم بگوییم بله!

6 نکته که روی درآمد تولید محتوا اینستاگرام تاثیر می گذارد!

همانطور که اشاره کردیم، هزینه تولید محتوا اینستاگرام می تواند بسیار متغییر باشد. پارامترهایی که روی هزینه تولید محتوا اینستاگرام تاثیر می گذارند این موارد هستند:

images_1712379800_6610d798e4d56

1. نوع و موضوع صفحه : موضوع صفحه می تواند روی قیمت تولید محتو تاثیر بگذارد. برخی از حوزه ها صنعتی هستند و نیاز به دقت بیشتر و هم چنین نیروی تولید محتوا دارند که در آن حوزه تخصص داشته باشد. برخی دیگر از صفحات جنبه عمومی بیشتری دارند و تولید محتوا در رابطه با آن ها سخت نیست.

2. نوع و تعداد پست ها : آیا محتوا اینستاگرام به صورت تک اسلایدی به کارفرما ارائه می شود؟ یا نیاز به تهیه ریلز برای معرفی محصول است؟ چه تعداد محتوا در یک بازه زمانی (مثلا 1 ماهه) باید روی پیج منتشر شود؟ تعداد پست ها و اینکه چقدر تولید محتوا آن زمان بر است، روی قیمت موثر است.

3. کیفیت تولید محتوا : کیفیت طراحی، تدوین و ارائه محتوا روی نرخ درآمد تولید محتوا اینستاگرام موثر است. هر چقدر کار با کیفیت تر باشد، طبیعی است که هزینه بیشتری دارد.

4. تجربه شخص ادمین : یک ادمین اینستاگرام با تجربه از تیترهای مناسب و ترکیب بندی عالی برای طراحی پست ها استفاده می کند. توجه به همین نکات می تواند بازدید های صفحه را چند برابر کند.

5. ارائه محتوا خام از سوی کارفرما یا تهیه آن از سوی ادمین : محتوا خام که از سوی کارفرما هر پروژه ای ارائه می شود، قابل درج در صفحه نیست. این محتوا نیاز به طراحی (در مورد ویدئوها نیاز به تدوین، درج موزیک ترند مناسب، درج استیکرهای تعاملی در تدوین ویدئو و احتمالا زیرنویس بخش های مهم است) دارد. اگر نیاز باشد تا ادمین اینستاگرام برای تهیه محتوا خام ویدئوها نیز زمان بگذارد، طبیعتا هزینه بیشتری برای مدیریت صفحه باید کنار بگذارید.

6. تهیه محتوا خام به صورت عکاسی و فیلم برداری: برخی از کسب و کار ها نمی توانند از محتوای خام که قابل سرچ در اینترنت است استفاده کنند و 100% نیاز به عکاسی و فیلم برداری از مجموعه یا محصولات خود را دارند. برخی از شرکت های تولیدی، کلینیک های زیبایی، تالارها و رستوران ها، فست فودها و پارک های آبی و کلیه جاهایی که محصول یا خدمات منحصر به خودشان را ارائه می دهند، از این جمله هستند. استفاده از تصاویر داخل اینترنت برای این صفحات قابل انجام است ولی توصیه نمی شود. به همین دلیل نیاز است تا یک شخص (ممکن است خود کارفرما باشد یا نیاز به ارائه این خدمات هم در پکیج ادمینی اینستاگرام باشد) از مجموعه، خدمات یا محصولات عکاسی و فیلم برداری کند تا محتوا خام برای تولید پست های اینستاگرام آماده شود. در صورت نیاز به این خدمات تعرفه بسیار متفاوت خواهد بود.

حقوق ادمین اینستاگرام

حقوق ادمین اینستاگرام به رعایت نکاتی که در بخش قبلی گفتیم بستگی دارد. یعنی اگر یک ادمین اینستاگرام با تجربه تر باشد، طبیعتا حقوق بیشتری می گیرد. برخی از شرکت های حرفه ای تولید محتوا اینستاگرام هستند که با هزینه های بسیار مقرون به صرفه برای صفحات اینستاگرام تولید محتوا می کنند. به شما توصیه می کنیم به جای کار با فریلنسرها با مجموعه های مطمئن همکاری کنید. یکی دیگر از مواردی که روی حقوق ادمین اینستاگرام تاثیر می گذارد، فعالیت دورکاری یا حضوری است. اگر نیاز به استخدام یک فرد در مجموعه با تخصص ادمینی اینستاگرام دارید، باید حداقل یک پایه حقوق پرداخت کنید.

5 نکته برای افزایش درآمد تولید محتوا اینستاگرام

واقعیت این است که تنها موضوعی که در اینستاگرام به موفقیت شما کمک می کند، تولید محتوا نیست. تولید محتوا هم فقط ادیت کردن یک ویدئو یا ساخت یک بنر تبلیغاتی نیست. مثل هر نوع پلتفرم دیگر (مثلا سایت) شما باید در صفحه خود با مخاطب ارتباط برقرار کنید و پاسخ سوالات او را بدهید تا بتوانید افزایش فالوور خوبی داشته باشید. وقتی برای تولید محتوا یک صفحه فکر می شود، برنامه ریزی می شود و مطابق سلیقه ی مخاطب تولید محتوا می شود، نتیجه واقعا متفاوت است.

images_1712379800_6610d798e84fc

شما می توانید نرخ افزایش فالوور بسیار خوبی را تجربه کنید. در ادامه می خواهیم مواردی که روی درآمد تولید محتوا اینستاگرام موثر هستند را برای شما توضیح بدهیم:

1. استفاده از موزیک های ترند و میم ها : تولید محتوا در اینستاگرام مثل سواری روی موج هاست! وقتی موضوعی در اینستاگرام ترند می شود یا صفحات از میم های ترند برای افزایش مخاطب استفاده می کنند، شما هم به عنوان یک ادمین با تجربه باید تمامی تمرکز خود را بر روی این موج ها بگذارید تا پرمخاطب ترین پست ها را بسازید.

2. داشتن خلاقیت : محتوا خام قابلیت درج به عنوان پست پربازخورد اینستاگرام را ندارد. این خلاقیت شماست که از یک فیلم یا عکس ساده می تواند یک پست پربازدید بسازد. از تیترهای احساسی استفاده کنید و مخاطبان را غیرمستقیم وادار کنید تا پست ها را برای دوستان خود بفرستند. این باعث می شود که صفحه به صورت تصاعدی رشد کند.

3. منظم بودن و عمل به تعهدات : عمل به تعهدات یکی از مهم ترین نکاتی است که به یک مجری کمک می کند کارفرمای خود را راضی نگه دارد. در ابتدای کار یک قرارداد مناسب تهیه کنید و طبق تعهدات پیگیری های لازم را انجام بدهید.

4. کسب تجربه و پویا بودن : یک روند ثابت و خسته کننده را برای تولید محتوا و درج پست ها ادامه ندهید. به رقبای صفحه توجه کنید. از همه ی پست ها و ترندها ایده بگیرید و دائم در حال یادگیری باشید. این کمک می کند از اینستاگرام پول در بیاورید. شما باید به نرم افزارهای ادیت محتوا مثل فتوشاپ، کپ کات، اینشات و ... مسلط باشید و همیشه آن ها را آپدیت کنید تا از به روز ترین امکانات برای تولید محتوا پیج اینستاگرام هر کارفرما استفاده کنید.

نتیجه گیری

درآمد تولید محتوا اینستاگرام می تواند برای شما به قدری افزایش پیدا کند که به خوبی هزینه های زندگی تان را پوشش بدهد. مثل هر کار دیگری این کار هم نیاز به تمرکز و یادگیری دارد. شما باید همیشه به روز باشید و به نرم افزارهای تولید محتوا مسلط باشید. در ابتدای کار یک قرارداد بنویسید تا تعهدات کارفرما و مجری در آن مشخص باشد. عمل کردن به تعهدات و منظم بودن نکته ای است که می تواند برای شما مشتریان وفادار به ارمغان بیاورد. به حرف های دیگران در مورد اشباع شدن بازار کار این حرفه توجه نکنید. با تمرکز پیش بروید و بدانید که برای افراد حرفه ای و پیگیر در هر حوزه ای همیشه کار هست.

ارسال نظر