نبرد غول‌ها: مقایسه کامل گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو - کدام یک شایسته انتخاب شماست؟

در دنیای تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند هر سال با امکانات جدید و پیشرفته‌تری روانه بازار می‌شوند، اما برخی از آن‌ها فراتر از انتظارات عمل کرده و توجه همگان را به خود جلب می‌کنند. گوگل با سری پیکسل همواره در صف اول این نوآوری‌ها قرار داشته است و امسال نیز با معرفی پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو، بار دیگر رقابت را به سطح بالاتری رسانده است.

نبرد غول‌ها: مقایسه کامل گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو - کدام یک شایسته انتخاب شماست؟

اما آیا واقعاً تفاوتی میان این دو مدل وجود دارد؟ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ در این مقاله، قصد داریم تا با نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو گوشی، به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس اگر در انتخاب بین خرید پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو تردید دارید، همراه ما باشید.

طراحی و ساخت:

گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو از نظر طراحی و وزن تفاوت‌های زیادی ندارند. در حالی که قبلاً مدل پرو فقط بزرگ‌تر بود، اکنون این ویژگی به پیکسل 9 XL منتقل شده است. نوار دوربین‌ها نیز تغییراتی داشته و به شکلی گرد و بیضی درآمده است. وزن پیکسل 9 تنها 198 گرم و پیکسل 9 پرو 199 گرم است و هر دو مدل ضخامت 8.5 میلی‌متری دارند.

 

ابعاد هر دو گوشی 152.8 × 72 × 8.5 میلی‌متر بوده و فریم‌های آن‌ها از آلومینیوم ساخته شده، بدون طرح‌های تیتانیومی رقبای اصلی. همچنین، همه مدل‌های پیکسل 9 دارای رتبه IP68 هستند که از آن‌ها در برابر گرد و غبار و آب محافظت می‌کند.

صفحه نمایش پیکسل ۹ گوگل

صفحه‌نمایش:

گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو با شیشه Gorilla Glass Victus 2 و پنل‌های OLED با حداکثر نرخ نوسازی 120Hz عرضه می‌شوند. مدل پایه حداکثر روشنایی 2,700 نیت و مدل پرو 3,000 نیت را ارائه می‌دهد.

 

هر دو مدل دارای صفحه‌نمایش 6.3 اینچی هستند، اما وضوح آن‌ها متفاوت است: پیکسل 9 با وضوح 1080 x 2424 (442ppi) و پیکسل 9 پرو با 1280 x 2856 (495ppi). در مقایسه با مدل بزرگ‌تر 9 پرو XL، که بالاترین وضوح 1344 x 2992 (486ppi) را دارد، اختلاف قابل توجهی در نمایشگرها وجود ندارد، اما مدل‌های گران‌تر صفحه‌نمایش بهتری را ارائه می‌دهند.

مقایسه دوربین پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو

دوربین:

دوربین‌های Google در تلفن‌های پیکسل 9 و 9 پرو به لطف بهینه‌سازی نرم‌افزاری عملکرد بالایی دارند، اما تفاوت‌های قابل توجهی میان آنها وجود دارد. مدل پایه Pixel 9 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی است، در حالی که Pixel 9 Pro و پرو XL به دوربین تله فوتو پریسکوپ 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 42 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

 

نرم‌افزار دوربین در مدل‌های Pro امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد، از جمله عکس‌برداری با وضوح 50 مگاپیکسل و قابلیت‌های کنترل حرفه‌ای. همچنین، مدل‌های Pro می‌توانند تا 30 برابر زوم اپتیکال داشته باشند و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حالت‌های تقویت زوم و ویدیوی دید در شب را ارائه می‌دهند. در فیلمبرداری، همه گوشی‌ها قادر به ضبط ویدیو تا 4K/60p هستند، اما مدل‌های Pro می‌توانند تا 8K/30p ضبط کنند.

عملکرد و پردازنده:

گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو با رویکرد مینیمالیستی خود، نرم‌افزار پایه را بدون bloatware ارائه می‌دهند و برنامه‌های کاربردی برتر گوگل را در بر می‌گیرند. این دستگاه‌ها از تراشه Tensor G4 که مخصوص تلفن‌های پیکسل طراحی شده، استفاده می‌کنند و به یادگیری ماشین تمرکز دارند.

 

مدل پایه پیکسل 9 با 12 گیگابایت رم و مدل‌های پرو با 16 گیگابایت عرضه می‌شوند که به عملکرد بهتر در مقایسه با مدل‌های قبلی کمک می‌کند و انتظار می‌رود که تأخیر کمتری در پردازش چندین برنامه همزمان داشته باشند. نتایج بنچمارک این دستگاه‌ها در آینده منتشر خواهد شد.

 

از نظر ذخیره‌سازی، مدل پایه پیکسل 9 با گزینه‌های 128 و 256 گیگابایت و مدل‌های پرو با گزینه‌های تا 1 ترابایت ارائه می‌شوند. همچنین، گوگل به کاربران وعده هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری را می‌دهد که این ویژگی جذابیت بیشتری به این گوشی‌ها می‌بخشد.

عمر باتری:

گوگل ادعا می‌:ند تمام دستگاه‌های پیکسل 9 خود ۲۴ ساعت شارژ میدهند. پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو استاندارد دارای باتری 4700 میلی آمپر ساعتی هستند. زمانی که بررسی‌های عمیق ما از هر تلفن منتشر شود، اطلاعات دقیق‌تری در مورد عملکرد باتری خواهیم داشت.

 

خارج از چرخه باتری، حداکثر وات شارژ کمی متفاوت است. Google Pixel 9 و 9 Pro قادر به شارژ با حداکثر ظرفیت 27 وات هستند که نوید دهنده نرخ 0٪ تا 55٪ در 30 دقیقه است. این در واقع یکی از مهمترین نقاط تفاوت بین Pixel 9 Pro و 9 Pro XL است. 9 Pro XL با حداکثر ظرفیت 37 وات سیمی شارژ می شود، با نرخ شارژ آگهی شده 0٪ تا 70٪ در 30 دقیقه.

 

پس از آن همه چیز در محیط شارژ بی‌سیم پیچیده‌تر می‌شود، زیرا گوشی‌هایی که از نسل اول شارژ Qi استفاده می‌کنند. Pixel 9 استاندارد می‌تواند تا 12 وات با شارژر Qi یا حداکثر 15 وات با Pixel Stand شارژ شود. Pixel 9 Pro می‌تواند تا ۲۱ وات با Pixel Stand یا ۱۲ وات با شارژر Qi شارژ شود. باز هم، به عنوان یک نقطه تفاوت، Pro XL می تواند تا 23 وات با Pixel Stand یا 12 وات با شارژر Qi شارژ شود.

قیمت:

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی بین این دو مدل، قیمت آنهاست. پیکسل ۹ معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به پیکسل ۹ پرو دارد، که این تفاوت قیمت می‌تواند ناشی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر مدل پرو باشد، مانند دوربین زوم، رم بیشتر و نمایشگر با کیفیت بالاتر. پیکسل ۹ با قیمت و پیکسل ۹ با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار جهانی عرضه شده‌اند. با توجه به افزایش میزان رم، نمایشگر بهتر، حسگر اثر انگشت جدید و قدرتمند، طراحی جدید، پردازنده قدرتمند‌تر و … شاید افزایش قیمت نسبت به سال پیش قابل توجیه باشد.

نتیجه‌گیری:

اگر کاربر به دنبال یک گوشی هوشمند با عملکرد عالی، طراحی زیبا و امکانات کامل دوربین است، پیکسل ۹ پرو گزینه بهتری است. اما اگر بودجه محدودتر است و نیازهای روزمره مهم‌تر از امکانات پیشرفته دوربین یا صفحه‌نمایش LTPO هستند، پیکسل ۹ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در نهایت، هر دو مدل با ارائه تجربه کاربری قوی و روان، جزو بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند.

 

ارسال نظر