اینستاگرام با اخراج ۶۰ مدیر فنی، سال ۲۰۲۴ را شروع کرد

با آغاز سال ۲۰۲۴ اینستاگرام ۶۰ نفر از کارمندان حوزه‌ی فنی خود را اخراج کرد.

اینستاگرام با اخراج ۶۰ مدیر فنی، سال ۲۰۲۴ را شروع کرد

اینستاگرام ۶۰ مدیربرنامه‌ی فنی را اخراج کرد و با این‌ کار درواقع یکی از لایه‌های مدیریتی خود را کنار گذاشت. کارکنان اخراج‌شده دو ماه فرصت دارند برای شغل‌های دیگر در داخل این شرکت درخواست دهند و پس‌ از پایان دوره‌ی مذکور درصورتی‌که در جای دیگری مشغول به‌ کار نشوند، برای همیشه اینستاگرام را ترک خواهند کرد.

یکی از کارکنان سابق اینستاگرام با انتشار پستی در لینکدین خاطرنشان کرد شاید برخی مدیربرنامه‌های فنی برای سایر جایگاه‌های شغلی در این شرکت درخواست دهند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا در ماه مارس ۲۰۲۳ توضیحاتی درمورد سال کارایی ارائه داد؛ دوره‌ای که شرکتش در آن بر بهبود عملکرد مالی و کاهش تعداد کارکنان تمرکز خواهد داشت.

اینستاگرام همچنین به کارمندانش درمورد سازماندهی مجدد تیم‌های محصول اطلاع‌رسانی کرده است زیرا تصمیم دارد سه ناحیه‌ی تمرکز جدید برای این تیم‌ها ایجاد کند که وظیفه‌ی آن‌ها کمک به افراد در ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌ی اجتماعی است. این سه‌ حوزه Creators، Creation و Friend Sharing نام دارند.

تغییرات اینستاگرام نشان می‌دهد این پلتفرم تمرکزش را بر حمایت از تولیدکنندگان محتوا معطوف خواهد کرد تا بتواند سطح تعامل نوجوانان را افزایش دهد. جای تعجب ندارد که پلتفرم مذکور از کارمندانش تقاضا دارد به تولیدکنندگان محتوا در حفظ کاربران نوجوان کمک کنند.

۴۰ ایالت آمریکا از متا به‌دلیل سیاست‌هایش در مواجهه با نوجوانان شکایت کرده‌اند. در این دادخواست‌ها ادعا شده که غول شبکه‌های اجتماعی جهان، واقعیت‌های روانی و اجتماعی یک نسل از جوانان آمریکایی را تغییر داده و از فناوری‌های قدرتمند برای جذب، مشارکت و در نهایت به‌ دام‌ انداختن جوانان و نوجوانان بهره گرفته است.

منبع: اخرین خبر

 

ارسال نظر