ایلان ماسک، دیوید ساکس حامیان ترامپ در سیلیکون ولی

سرمایه‌گذاران عمده سیلیکون ولی از انتخاب دونالد ترامپ برای انتخاب سناتور اوهایو و سرمایه‌دار سابق ج.دی ونس به‌عنوان معاون وی استقبال کردند.

ایلان ماسک، دیوید ساکس حامیان ترامپ در سیلیکون ولی

سارا کلاری: ایلان ماسک و دیوید ساکس حامیان ترامپ در سیلیکون ولی، ونس را به عنوان معاون انتخاب کرده اند.

بسیاری در دنیای استارتاپ از انتخاب معاون ترامپ خوشحال شدند.

این در حالی است که ونس از فناوری های بزرگ انتقاد کرده و در عوض از فناوری های کوچک تر حمایت می کند.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ سرمایه‌گذاران عمده سیلیکون ولی از انتخاب دونالد ترامپ برای انتخاب سناتور اوهایو و سرمایه‌دار سابق ج.دی ونس به‌عنوان معاون وی استقبال کردند.

در این گزارش آمده است ایلان ماسک این تصمیم را "انتخابی عالی" خوانده و در پستی در X گفته است:

" برنامه ایکس در واقع یک شبکه اجتماعی است که کاربران می‌توانند در آن پیام‌های کوتاه و یا توییت‌هایی با حداکثر 280 کاراکتر بنویسند و آن‌ها را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند؛ این انتخاب با پیروزی طنین انداز می شود".

بر همین اساس دیوید ساکس، سرمایه گذار و حامی ترامپ که قرار بود دوشنبه شب در کنگره حزب جمهوری خواه سخنرانی کند، در پستی ونس را یک "میهن پرست آمریکایی" خوانده است.

گفتنی است مدیر عامل میلیاردر شرکت «تسلا» و از طرفداران سرسخت نامزد حزب جمهوری‌خواه، در واکنش به سوءقصد علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی با اعلام حمایت کامل خود از دونالد ترامپ، خواستار استعفای مدیر سرویس مخفی آمریکا شد.

خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی بدون اشاره دقیق به میزان کمک مالی ماسک به ترامپ گفته است که او «مبلغ هنگفتی» به گروهی به نام «آمریکا ای‌بی‌سی» (America BAC) که برای انتخاب مجدد ترامپ فعالیت می‌کند، داده است.

ایلان ماسک و شمار دیگری از میلیاردرهای آمریکایی در ماه مارس سال جاری با ترامپ دیدار کرده بودند.

پس از حادثه سوءقصد علیه ترامپ بسیاری از افراد تاثیرگذار آمریکایی دیگر ی نیز از رئیس جمهوری سابق اعلام حمایت کردند.

بیل آکمن، میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق تامینی، در رسانه اجتماعی ایکس گفت که از دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می‌کند.

آکمن در پاسخ به یکی از کاربران ایکس افزود: «من الان ترامپ را تایید کردم. اما شما من را می‌شناسید. پست‌های طولانی درباره موضوعات مهم می‌نویسم. می‌خواهم مردم افکار من را درک کنند تا مفهوم وسیعتری از آن باشد و به دیگران کمک کند به مکان مناسب برسند».

 

ارسال نظر