تیک‌تاک صد‌ها کارمندش را اخراج می‌کند

شرکت «بایت‌دنس» مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک، صد‌ها کارمندش را در راستای تغییر به سمت مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی اخراج می‌کند.

تیک‌تاک صد‌ها کارمندش را اخراج می‌کند

به گزارش کلیک به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی تیک‌تاک اعلام کرد که صد‌ها کارمند خود از جمله تعداد زیادی از کارکنانش در مالزی را اخراج می‌کند چرا که قصد دارد تمرکزش را به سمت استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در مدیریت محتوا معطوف کند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند که بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در دفتر تیک‌تاک در مالزی کاهش یافته است. 
 
آنطور که این منابع آگاه گفته‌اند، بیشتر این کارمندان در بخش عملیات مدیریت محتوای شرکت مشغول بودند و روز چهارشنبه به‌طور غیررسمی از طریق ایمیل از اخراج خود مطلع شده‌اند.
 
تیک‌تاک اعلام کرده که تعدیل نیرو‌ها بخشی از یک برنامه وسیع‌تر برای بهبود عملیات نظارت این شرکت است.
 
تیک‌تاک از ترکیبی از تشخیص خودکار و ناظران انسانی برای بررسی محتوای منتش شده در سکو استفاده می‌کند. بر اساس اعلام وب‌سایت «بایت‌دنس» این شرکت بیش از ۱۱۰ هزار کارمند در بیش از ۲۰۰ شهر جهان دارد.
 
یک سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: ما این تغییرات را به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر خود برای تقویت هرچه بیشتر مدل عملیاتی جهانی در زمینه مدیریت محتوا انجام می‌دهیم.
 
سخنگوی تیک‌تاک افزود: ۸۰ درصد از محتوای نقض‌کننده دستورالعمل‌ها اکنون توسط فناوری‌های خودکار حذف می‌شود. 
 
اخراج‌ها کارکنان تیک‌تاک نخستین بار در پورتال تجاری The Malaysian Reserve گزارش شد.
 
کاهش شمار کارکنان این شرکت در حالی رخ می‌دهد که شرکت‌های فناوری جهانی با فشار‌های نظارتی بسیاری در مالزی مواجه هستند؛ جایی که دولت از رسانه‌های اجتماعی خواسته که به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مبارزه با جرائم سایبری، تا ماه ژانویه (دی‌ماه) برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند. مالزی در اوایل سال جاری میلادی از تصمیمش برای مبارزه با محتوای مُضر رسانه‌های اجتماعی خبر داد و از شرکت‌ها از جمله تیک‌تاک خواست تا نظارت بر سکو‌هایشان را افزایش دهند.

 

ارسال نظر