مقابله متا با تبلیغات کلاهبرداری با عکس سلبریتی‌ها

شرکت مادر فیس بوک دوباره فناوری شناسایی چهره را که قبلا تعطیل کرده بود، به کار می گیرد تا با تبلیغات کلاهبردارانه با عکس های سلبریتی ها مقابله کند.

مقابله متا با تبلیغات کلاهبرداری با عکس سلبریتی‌ها

به گزارش کلیک به نقل از رویترز، ۳ سال قبل متا نرم افزار شناسایی چهره در فیس بوک را به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی و فشار قانونگذاران حذف کرد. این شرکت فناوری اکنون اعلام کرده دوباره در حال آزمایش این سرویس است تا با کلاهبرداری‌ها با سواستفاده از سلبریتی ها مقابله کند.

متا اعلام کرد حدود ۵۰ هزار سلبریتی را در یک آزمایش ثبت نام کرده که شامل مقایسه خودکار عکس پروفایل فیس بوک آنها با تصاویری است که در تبلیغات کلاهبردارانه استفاده می‌شود. اگر تصاویر بایکدیگر همخوانی داشته باشند و متا به این نتیجه برسد که آگهی‌ها کلاهبرداری هستند، آنها را مسدود می‌کند.

البته به سلبریتی های مذکور اطلاع داده می‌شود که در این برنامه ثبت نام شده اند و آنها در صورت تمایل می‌توانند از شرکت در آن خودداری کنند.

شرکت مادر فیس بوک تصمیم دارد آزمایش این فناوری را از ماه دسامبر در سراسر جهان به استثنای مناطقی که در آنجا مجوز رسمی ندارد مانند انگلیس، اتحادیه اروپا و ایالت‌های تگزاس و ایلینوی آمریکا آغاز کند.

«مونیکا بیکرت» نائب رییس بخش سیاست گذاری محتوا در متا در جلسه‌ای با خبرنگاران اعلام کرد این شرکت افراد مشهوری را هدف گرفته که متوجه شده از شباهت آنها در آگهی‌های کلاهبردارانه استفاده می‌شود. او در این باره گفت: ایده اصلی ما اجرای اقدامات محافظتی برای این افراد تا حد ممکن است. آنها در صورت تمایل می‌توانند از اقدامات محافظتی استفاده نکنند، اما ما می‌خواهیم چنین محافظتی را برایشان فراهم و تسهیل کنیم.

این آزمایش نشان داد متا سعی دارد با استفاده از یک فناوری احتمالاً تهاجمی نگرانی‌های رگولاتورها درباره روند فزاینده کلاهبرداری‌ها را کنترل کند و همزمان شکایت‌ها درباره شیوه کنترل داده‌های کاربران را به حداقل برساند.

 

ارسال نظر