سکوت وزارت ارتباطات و ادعای نت بلاکس از اختلال اینترنت ایران

اختلالات اینترنت که از صبح امروز ایجاد شد در حالی با سکوت وزارت ارتباطات مواجه شده که افرانت، شاتل، مبین‌نت عاملان اصلی این اختلال از سوی نت بلاکس معرفی شده اند.

سکوت وزارت ارتباطات و ادعای نت بلاکس از اختلال اینترنت ایران

به گزارش کلیک، کاربران برخی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی از صبح امروز ( ۱۰ صبح) گزارش‌هایی را در ارتباط با قطعی و اختلال در اینترنت ارائه کردند. طبق اعلام کاربران از جمله کاربران برخی اپراتورها، از صبح امروز شبکه اینترنت کشور با کندی و قطعی اینترنت روبرو بوده است.

این در حالی بود که ساعاتی پیش نت‌بلاکس اعلام کرد سه اپراتور شاتل، افرانت و مبین‌نت موجب اختلال در اینترنت ایران شده‌اند. 

هنوز مشخص نیست منشا اختلال امروز اینترنت چیست و واکنش وزارت ارتباطات نیز نشان می‌دهد شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالی را تجربه نکرده است.

بر اساس این گزارش پیش از ظهر امروز (۲۰ فروردین) رادار آروان از وجود اختلال پراکنده در اینترنت کشور خبر داد. در همان ساعت‌های ابتدایی اختلال، شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگویی با مهر اعلام کرد: «با توجه به اینکه شبکه ارتباطات زیرساخت به صورت آنلاین بررسی می‌شود هیچ اختلالی در شبکه زیرساخت کشور نیست و احتمال می‌رود مشکل و اختلال از یکی از اپراتورهای مخابراتی باشد که توسط مسئولان مربوطه بررسی می‌شود.» 

در این راستا امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- نیز با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: با وجود افزایش سطح حملات منع‌خدمت توزیع‌شده (DDoS) در یک هفته اخیر، شبکه ارتباطی کشور پایدار است. اگرچه امروز یکی از اپراتورها دارای افت ترافیک بود که باید اطلاع‌رسانی و جبران کند.

پس از این روابط عمومی همراه اول اعلام کرد که هیچ نوع اختلال و افت سرعتی در شبکه این اپراتور وجود ندارد و این شبکه بدون مشکل در دسترس کاربران است.

حال نت‌بلاکس در شبکه‌های اجتماعی خود از اختلال در شبکه اینترنت ایران خبر داده و نمودارهای این سایت نیز نشان می‌دهد دسترسی به اینترنت در کشور با مشکل روبرو است.

داده‌های منتشر شده از سوی نت بلاکس به اختلال در سرویس شرکت‌های افرانت، شاتل و مبین نت اشاره کرده اما با توجه به اینکه این شرکت‌ها هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند، نمی‌توان تائید کرد که اختلال در این شرکت‌ها یا محدود به این شرکت‌ها بوده است.

 

 

ارسال نظر