رونمایی متا از هوش مصنوعی کدنویسی Code Llama 70B

متا با هوش مصنوعی Code Llama 70B فاصله خود را با GPT-4 کمتر کرده است.

رونمایی متا از هوش مصنوعی کدنویسی Code Llama 70B

متا در اوت 2023 (مردادماه 1402) مدل Code Llama را منتشر کرد که برپایه مدل قبلی Llama 2 و مخصوص کارهای کدنویسی طراحی شده بود. این شرکت اکنون از نسخه جدید و قدرتمندتر Code Llama 70B رونمایی کرده است. دقت این هوش مصنوعی بیشتر از مدل‌ GPT-3.5 است.

به گزارش کلیک، براساس گزارش ورج، Code Llama 70B نسبت به نسخه‌های قبلی می‌تواند درخواست‌های بیشتری را انجام دهد. براساس بنچمارک‌های HumanEval، دقت این مدل 53 درصد است که عملکرد بهتری نسبت به مدل‌ GPT-3.5 با دقت 48.1 درصدی دارد. البته دقت مدل GPT-4 حدود 67 درصد است.

مدل جدیدی که بر پایه Llama 2 ساخته شده به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا کدها را از طریق پرامپت ایجاد یا کد‌های نوشته‌شده را ‌عیب‌یابی کنند. متا پاییز 2023 نیز دو ابزار دیگر از Code Llama را به‌طور هم‌زمان عرضه کرده بود: Code Llama (Python) و (Code Llama (Instruct که بر زبان‌های برنامه‌نویسی خاص تمرکز داشتند.

ابزار کدنویسی Llama 70B و رقبای آن

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در پستی در فیسبوک نوشت: «امروزه نوشتن و ویرایش کد یکی از مهم‌ترین کاربردهای مدل‌های هوش مصنوعی است. همچنین ثابت شده که توانایی کدنویسی مدل‌های هوش مصنوعی برای پردازش دقیق‌تر و منطقی‌تر اطلاعات در حوزه‌های دیگر نیز اهمیت دارد.»

Code Llama 70B را همانند مدل‌های قبلی Code Llama می‌توان به‌صورت رایگان استفاده کرد. متا می‌گوید کاربران دانشگاهی و تجاری اجازه دارند که این مدل را تغییر دهند. Code Llama 70B با 500 میلیارد توکن کد برنامه‌نویسی و داده‌های مرتبط با آن آموزش داده شده است. این هوش مصنوعی می‌تواند کدهای طولانی‌تری را پردازش و تولید کند، چون پنجره محتوایی آن می‌تواند 100 هزار توکن را در بر بگیرد.

از سوی دیگر، GitHub در سال گذشته میلادی کوپایلوت چت را عرضه کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند درباره کد خود سؤالاتی از کوپایلوت بپرسند؛ از این هوش مصنوعی می‌توان برای یافتن باگ‌ها و رفع‌ آن‌ها استفاده کرد. گوگل نیز اخیراً هوش مصنوعی‌های Duet AI و جمینای پرو را برای تکمیل و تولید کد در دسترس عموم قرار داده است.

 

 

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر