ارتقای موضوعات دانش‌بنیان و فناوری در حوزه ورزش

با همکاری معاونت علمی رییس جمهور با وزارت ورزش، صندوق خطرپذیر برای سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری ورزشی، مراکز نوآوری و فناوری و پارک فناوری ورزشی ایجاد خواهد شد.

ارتقای موضوعات دانش‌بنیان و فناوری در حوزه ورزش

به گزارش کلیک بنا به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، این معاونت تا به حال در حوزه ورزش کاری انجام نداده و حالا قرار است با همکاری با وزارت ورزش در حوزه فناوری و ورزش مراکز ویژه و برنامه های تاثیرگذاری انجام شود.

بر اساس این گزارش در این خصوص در نشست هم‌اندیشی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان حسین افشین اعلام کرد: طی تحقیقاتی که انجام شد قبل از برگزاری این نشست متوجه شدیم که معاونت علمی و فناوری تا به حال در حوزه ورزش کاری انجام نداده و همکاری بین دو دستگاه صورت نگرفته است. هدف ما این است که موضوعات دانش‌بنیان و فناوری حوزه ورزش را ارتقا دهیم. این حوزه یک حوزه ترکیبی است و ورزش از چند علم تشکیل شده است. یکی از اتفاقات مهمی که رخ می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی است که همه حرکات ورزشکاران را آنالیز می‌کند.

وی افزود: حوزه ورزش به لحاظ دانش بنیانی بسیار سخت است و نیاز به تحقیق و مطالعه زیاد دارد. امروزه از تهیه البسه تا تجهیزات نیاز به علم روز و فناوری داریم. معاونت علمی فناوری می‌تواند بازوی توانمند وزارتخانه‌ها باشد و این وظیفه را داریم که با تعامل با وزارت ورزش بتوانیم توسعه ورزش را رقم بزنیم.

افشین با بیان اینکه وزارت ورزش اولین وزارتخانه‌ای است که این نشست مشترک را برگزار می‌کند، بیان کرد: این نشان می‌دهد که دکتر دنیامالی؛ وزیر ورزش توجه ویژه‌ای به موضوع علمی و اجرایی دارد. برای ما امیدوار کننده است که با حضور وزیر ورزش و جوانان بتوانیم اقدامات موثری در حوزه علم و فناوری ورزش و جوانان انجام دهیم.

گفتنی است در این نشست در زمینه ایجاد یک صندوق خطرپذیر برای سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری ورزشی، ایجاد مراکز نوآوری و فناوری و حمایت از شکل‌گیری پارک فناوری ورزشی توافق شد.

 

 

ارسال نظر