حضور پررنگ استارتاپ های حوزه سلامت در جیتکس 2024

جیتکس 2024 شاهد حضور پررنگ استارتاپ های حوزه سلامت بود که توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

حضور پررنگ استارتاپ های حوزه سلامت در جیتکس 2024

به گزارش کلیک  پس از کرونا، سلامت به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده و حوزه فناوری و به ویژه استارت‌آپ‌ها با ایده‌ها و نوآوری‌های خود به دنبال بهبود کیفیت زندگی هستند.

در این میان حضور استارتاپها در نمایشگاه جیتکس 2024 بسیار پررنگ بود و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

 شرکت‌های مرتبط با سلامت دیجیتال در جیتکس امسال سعی در نمایش ادغام فناوری در مراقبت‌های بهداشتی داشته و بسیار موفق عمل کردند.

از موضوع مهم در این زمینه می‌توان به راه‌حل‌های بهداشت از راه دور، سوابق الکترونیکی سلامت و تشخیص‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد که همگی با هدف بهبود مراقبت از بیمار و ساده‌سازی فرآیند‌های مراقبت‌های بهداشتی هستند.

بر اساس این گزارش جیتکس ۲۰۲۴ را می‌توان بزرگ‌ترین و فناورانه‌ترین دوره این رویداد ۴۴ ساله دانست که با بیشترین میزان بازدید در تمام دوران جیتکس همراه شده است.

به گفته مدیرکل دفتر زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی گفت: جیتکس ۲۰۲۴ به یک بستر مناسب برای گردهمایی شرکت‌هایی تبدیل شده که بر فناوری‌های پیش‌رو و تحول آفرین، به ویژه هوش مصنوعی تمرکز دارد.

محمدجواد صدری مهر، جیتکس گلوبال (GITEX Global) را عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات جهان، محلی برای نمایش جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه‌های امنیت سایبری، هوش مصنوعی، شهر هوشمند، انرژی، سلامت، متاورس، فین‌تک، بلاکچین، تلکام، فناوری آموزش و حمل‌ونقل برشمرد و اظهار داشت: جیتکس، شامل ۱۰ نمایشگاه و رویداد متمرکز از جمله رویداد نورث‌استار است که به صورت همزمان طی پنج روز برگزار می‌شود. رویداد نورث‌استار (Expand North Star) بزرگ‌ترین نمایشگاه استارت‌آپ خاورمیانه، روسیه ، آفریقا ، آسیا و … است.

وی از توسعه بخش نورث استار نمایشگاه به نسبت سال‌های گذشته خبرداد و گفت: امسال، نورث‌استار به عنوان یک نمایشگاه مستقل در عرصه استارت‌آپی، تحول بزرگی را تجربه کرده است. این رویداد بین‌المللی به مرکز نوآوری جهانی تبدیل شده و فضایی منحصر به فرد را برای ایده‌ها و کسب‌وکارهای جدید فراهم کرده است.

جیتکس گلوبال؛ سکوی پرتاب ایده‌ها و نوآوری‌های جدید در دنیای فناوری

به گفته او، علاوه بر هوش مصنوعی، موضوعات مربوط به متاورس و پردازش داده‌ها نیز در کانون توجه قرار دارند و پروژه‌های جدی در این زمینه‌ها در حال شکل‌گیری است. همچنین، با توجه به تحولات جهانی پس از کرونا، سلامت به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده و در این نمایشگاه، استارت‌آپ‌های حوزه سلامت حضور فعالی دارند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود به دنبال بهبود کیفیت زندگی هستند.

صدری مهر به حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعدد از کشورهای مختلف دنیا اشاره و عنوان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه، با اشتیاق به دنبال شکار ایده‌های نو و بکر هستند.

وی موضوع دانش‌آموزی را به عنوان یک موضوع حیاتی و جذاب در نمایشگاه معرفی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امسال توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است، موضوعی که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود.

صدری مهر ادامه داد: تغییر رویکرد برخی کشورها از روش‌های سنتی به استراتژی‌های مبتنی بر تحقیق و توسعه، نشان از تحولی اساسی در نحوه حمایت از استارت‌آپ‌ها دارد. حضور دانشگاه‌های معتبر جهان در کنار اکوسیستم‌های استارت‌آپی نشان‌دهنده ترکیب سه‌ضلعی قدرتمندی است که شامل استارت‌آپ‌ها، گروه‌های کارآفرینی و مراکز دانشگاهی می‌شود. این پدیده نه‌تنها به ارتقاء ایده‌ها کمک می‌کند، بلکه بستر مناسبی برای تبادل دانش و تجربیات فراهم می‌آورد.

وی در پایان این رویداد را فرصتی مناسب برای تبادل دانش، همکاری‌های بین‌المللی و توسعه فناوری‌های نوین خواند و بیان کرد: جیتکس نه تنها به ارائه آخرین دستاوردهای حوزه‌های مختلف فناوری می‌پردازد، بلکه به عنوان سکوی پرتابی برای ایده‌ها و نوآوری‌های جدید عمل می‌کند.

 

 

ارسال نظر