گلکسی زد فلیپ ۵، یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۲۳ از نگاه مجله تایم

مجله‌ی تایم گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ را یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۲۳ دانست. اما دلیل این عنوان افتخارآمیز چیست؟

گلکسی زد فلیپ ۵، یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۲۳ از نگاه مجله تایم

برای سومین سال متوالی، یکی از گوشی‌های سامسونگ در لیست معتبر بهترین اختراعات مجله‌ تایم قرار گرفت. تایم گلکسی زد فیلیپ ۵ را به‌دلیل ویژگی نوآورانه‌ی نمایشگر خارجیِ Flex Window مورد تحسین قرار داد.

«فلکس ویندو» اسم تجاری نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ ۵ است. این نمایشگر خارجی ۳٫۴ اینچی در حالتی که گوشی بسته باشد، شبیه به ساعت هوشمند عمل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بدون ورود به برنامه‌ها، ایمیل‌ها و اعلان‌ها را بررسی کند.

به گفته‌ی تایم، گوشی سامسونگ گلکس زد فلیپ ۵ تجربه‌ای متعادل‌تر و سازنده‌تری نسبت‌ به گوشی‌های سنتی ارائه می‌دهد: «طراحی تلفن‌های همراه اعتیادآور است. گاهی اوقات فقط می‌خواهید ایمیلی را بدون اینکه وارد برنامه‌ها شوید بررسی کنید. Flex Window به‌عنوان ویژگی کلیدی زد فلیپ ۵ این مشکل را برطرف می‌کند.»

نمایشگر خارجی، دسترسی سریع به اطلاعات مهم و ویجت‌هایی مانند کنترل موسیقی، جزئیات آب و هوا و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند. همچنین دسترسی به تنظیمات سریع، تاریخچه‌ی تماس و صفحه‌کلید کامل QWERTY به‌منظور تایپ پاسخ‌های متنی از این پنجره امکان‌پذیر است.

به‌لطف نمایشگر بزرگ‌تر فلکس ویندو نسبت به نسل قبل، می‌توان از عکاسی بدون دخالت دست با FlexCam لذت برد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب Flex Window هنگام عکاسی پرتره، پیش‌نمایش دوگانه است که به سوژه امکان تماشای خود در پنجره فلکس را می‌دهد.

گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی عکس‌ها و ویدیوها در شرایط نوری مختلف استفاده می‌کند. با ویژگی‌های Nightography و الگوریتم پردازش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی، تصاویر در نور کم با کاهش نویز بصری، افزایش جزئیات و اصلاح رنگ‌‌ها بهبود می‌یابند.

فلکس ویندو تنها دلیل مجله‌ی تایم برای انتخاب نسل جدید گلکسی زد فلیپ نیست. این مجله تعهد سامسونگ به تنظیم استانداردهای صنعتی و ارائه‌ی روش‌های نوآورانه به کاربران برای تعامل با گوشی‌های هوشمندشان را نیز ستایش کرد.

منبع: زومیت

 

ارسال نظر