فراخوان اتحادیه سامسونگ برای ادامه اعتصابات کارگران

اتحادیه سامسونگ در حال انجام مذاکرات برای یک راهپیمایی اعتراض آمیز دیگر است.

فراخوان اتحادیه سامسونگ برای ادامه اعتصابات کارگران

سارا کلاری: کارکنان سامسونگ روز دوشنبه، اعتصاب خود را برای اعتراض جدید آغازخواهد کرد.

در پی مجموعه ای از اعتصابها و اعتراضات در ماه میلادی جاری که بزرگترین و گسترده ترین اعتراضات کارگری را در تاریخ نیم قرنی سامسونگ رقم زد، اکنون سامسونگ و نمایندگان اتحادیه این شرکت اعلام کرده اند که مدیران بزرگترین شرکت کره جنوبی، صبح دوشنبه راهپیمایی بیش از هزار نفری برگزار خواهند کرد.

 اتحادیه سامسونگ اعلام کرد: در صورت عدم توجه این شرکت به خواسته‌های کارکنان ،اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد.

 اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیکس که نماینده حدود ۳۰ هزار کارگر معادل یک چهارم از نیروی کار شرکت سامسونگ الکترونیکس است، خواستار یک روز مرخصی اضافی سالیانه برای کارکنان اتحادیه و هم چنین تغییر در سیستم پاداش کارمندان شد.

به گفته تحلیلگران، مشارکت اندک و تولید اتومات، به معنای آن است که بعید است این اعتصاب، تاثیر قابل توجهی بر تولید بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان بگذارد.

علیرغم مذاکرات در حال انجام، بزرگترین اتحادیه شرکت سامسونگ الکترونیک روز دوشنبه در مجتمع تولید تراشه این شرکت واقع در جنوب سئول تجمعی برگزار خواهد کرد.

سخنگوی اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک در تماسی تلفنی گفت: اتحادیه ملی سامسونگ در حال برگزاری راهپیمایی اعتراضی صبح دوشنبه در پردیس Giheung است و انتظار دارد حدود 1500 نفر در این دانشگاه حضور یابند.

گفتنی است وب‌سایت اتحادیه نشان می‌دهد که اتوبوس‌ها برای کارکنان مجتمع‌های دیگر، از جمله پیونگ تاک و اونیانگ، برای پیوستن به تجمع روز دوشنبه در دسترس خواهند بود.

 

ارسال نظر