هوش مصنوعی Seamless متا برای ترجمه آنی مکالمات بین زبان‌های مختلف معرفی شد

مدل هوش مصنوعی ترجمه متا که Seamless نام دارد، اولین سیستم عمومی است که ارتباطات کلامی بین‌زبانی را درلحظه فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی Seamless متا برای ترجمه آنی مکالمات بین زبان‌های مختلف معرفی شد

محققان هوش مصنوعی متا مجموعه جدیدی از مدل‌های هوش مصنوعی به نام Seamless Communication را توسعه‌ داده‌اند که هدف آن برقراری ارتباط طبیعی و بهتر بین زبان‌هاست و اساساً مفهوم مترجم جهانی گفتار را به یک واقعیت تبدیل می‌کند.

مدل هوش مصنوعی ترجمه متا که Seamless نام دارد، قابلیت‌های سه مدل دیگر این شرکت - SeamlessExpressive ،SeamlessStreaming و SeamlessM4T v2 را در یک سیستم یکپارچه با یکدیگر ترکیب می‌کند. براساس مقاله تحقیقاتی متا، Seamless «اولین سیستم در دسترس عموم است که ارتباطات کلامی بین‌زبانی را در لحظه فراهم می‌کند.»

هوش مصنوعی مترجم متا

مترجم هوش مصنوعی جدید Seamless متا سه مدل شبکه عصبی پیچیده غول فناوری را ترکیب می‌کند تا با حفظ سبک آوایی، احساسات و الگوهای صدای گوینده، ترجمه هم‌زمان بیش از 100 زبان گفتاری و نوشتاری را امکان‌پذیر کند.

متا در SeamlessExpressive روی حفظ سبک آوا و تفاوت‌های ظریف احساسی صدای گوینده در هنگام ترجمه تمرکز کرده است. در مقاله این شرکت آمده:

«ترجمه‌ها باید ظرافت‌های بیان انسان را شامل شوند. درحالی‌که ابزارهای ترجمه موجود در ضبط محتوای یک مکالمه مهارت دارند، اما معمولاً برای خروجی خود به سیستم‌های تبدیل متن به گفتار رباتیک و یکنواخت متکی هستند.»

همچنین ادعا شده است که SeamlessStreaming ترجمه تقریباً هم‌زمان با تنها دو ثانیه تأخیر را امکان‌پذیر می‌کند. محققان می‌گویند که این اولین مدل چندزبانه‌ای است که با چنین سرعتی می‌تواند ترجمه نزدیک به 100 زبان گفتاری و نوشتاری را فراهم کند.

محققان متا درنهایت به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌گویند:

«درمجموع، Seamless نگاهی محوری به اساس فنی موردنیاز برای تبدیل مترجم جهانی گفتار از یک مفهوم علمی-تخیلی به یک فناوری واقعی به ما ارائه می‌کند. به‌طور کلی، تجربیات چندبُعدی که Seamless ممکن است ایجاد کند، می‌تواند منجر به تغییر فاز در نحوه انجام ارتباطات بین‌زبانی به کمک ماشین شود.»

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر