همکاری مایکروسافت با تام‌تام | نسل جدید دستیار شخصی برای خودرو

متخصص فناوری شرکت تام‌تام، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این مجموعه با همکاری کمپانی بزرگ مایکروسافت، دستیار هوش مصنوعی مولد را برای صنعت خودروسازی در سطح جهانی توسعه خواهدداد.

 همکاری مایکروسافت با تام‌تام | نسل جدید دستیار شخصی برای خودرو

این شرکت قرار است با استفاده از پیشرفت‌های مایکروسافت در زمینۀ هوش مصنوعی، یک دستیار هوش مصنوعی پیشرفته را با قابلیت اتصال به سیستم‌های سرگرمی و فرمان خودرو، جست‌وجوی مکان و تعامل صوتی پیچیده‌تر از نمونه‌های قبلی توسعه دهد. رانندگان با استفاده از این دستیار هوشمند می‌توانند با سیستم کنترل خودروی خود مکالمه کنند و از دستیار مجهز به هوش مصنوعی بخواهند که خودرو را به سمت نقطه‌ای خاص هدایت کند، ایستگاه‌های خاصی را در طول مسیر بیابد، دمای داخلی را تنظیم کند، پنجره‌ها را باز کنند، ایستگاه‌های رادیویی را تغییر دهد و در مجموع تمام آن‌چه را که از یک دستیار حرفه‌ای انتظار می‌رود، انجام دهد.

این دستیار صوتی در کابین دیجیتال تام‌تام تعبیه می‌شود که یک پلتفرم باز و ماژولار اطلاعات سرگرمی داخل خودرو است و سرویس Microsoft Azure OpenAI را با Azure Kubernetes، Azure Cosmos DB و Azure Cognitive Services ادغام می‌کند تا امکانات و ویژگی‌های بیشتری را ارائه دهد.

مدیر ارشد مالی تام‌تام، مایک اسچوفز، دراین‌باره می‌گوید: «چشم‌انداز مشترک مجموعۀ ما و شرکت مایکروسافت این است که با نوآوری در زمینۀ هوش مصنوعی مولد، راه حل‌های بهتری را به مشتریان خود ارائه دهیم. ما با استفاده از تخصص ناوبری و فناوری خود، راه جدیدی را برای تعامل مردم با وسیلۀ نقلیۀ خود ایجاد می‌کنیم و به رانندگان این امکان را می‌دهیم که هر چیزی را از دستیار خود بخواهند و به آن اعتماد کنند.»   

<strong>همکاری مایکروسافت با تام‌تام | نسل جدید دستیار شخصی برای خودرو</strong>

دومینیک وی، معاون بخش تولید مایکروسافت نیز این‌طور بیان کرد که: «با نسل جدید دستیار هوش مصنوعی، ما فرصتی منحصر‌به‌فرد برای تسریع نوآوری در بخش خودروسازی داریم. مجموعۀ ما براساس همکاری دیرینه با شرکت تام‌تام قصد دارد که پیشرفت‌های هوش مصنوعی خود را با تخصص تام‌تام در حوزۀ خودرو ادغام کند تا ابزار جدیدی را مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار رانندگان و خودروسازان قرار دهد. این ابزار جدید امکان ایجاد تجربیات متمایزی را فراهم می‌کند و درعین‌حال هویت خاص برندهای خودروسازی را حفظ خواهدنمود.»

روابط تام‌تام و مایکروسافت از سال ۲۰۱۶ آغاز شده‌بود. این دو مجموعه پیش‌تر نیز در پروژه‌هایی مثل Azure Maps همکاری داشتند و پروژۀ جدید آن‌ها می‌تواند پنجره‌ای جدید روی به دنیای فناوری در صنعت خودروسازی باز کند.

روز سه‌شنبه، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳، شرکت تام‌تام به‌طور رسمی اعلام کرد که برای توسعه دستیار هوش مصنوعی خودرو به شرکت بزرگ مایکروسافت می‌پیوندد. این دستیار هوشمند قرار است با ادغام تکنولوژی‌های پیشین‌ و استفاده از پیشرفت‌های جدید مایکروسافت در حوزۀ هوش مصنوعی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را ارائه دهد. پیش‌ازاین نیز این دو شرکت همکاری‌های موفقی داشته‌اند و انتظار می‌رود که پروژۀ جدید آن‌ها نیز با اقبال زیادی مواجه شود. معاون بخش تولید مایکروسافت در صحبت‌های خود اشاره کرد که دستیار جدید هوش مصنوعی به خودروسازان کمک می‌کند تا ضمن حفظ هویت برند خود به سمت استفاده از فناوری‌های جدید حرکت کنند.

منبع: هوشیو

 

ارسال نظر