رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی شد

جدیدترین رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ، قابلیت‌های هیجان‌انگیزی دارد که نمونه‌ی آن‌ها را تا حالا در هیچ گوشی دیگری ندیده‌ایم.

رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی شد

سامسونگ در مراسم آنپکد ۲۰۲۴ علاوه‌بر گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۴ خود، از رابط کاربری جدید گوشی‌هایش با نام One UI 6.1 رونمایی کرد که مانند One UI 6.0 نسخه‌ی سفارشی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ محسوب می‌شود.

در حال حاضر تنها گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا از وان یو آی ۶٫۱ برخوردار هستند و هنوز مشخص نیست که سامسونگ، One UI 6.1 را برای چه گوشی‌هایی منتشر خواهد کرد.

به‌ترتیب از راست به چپ: گلکسی S24 اولترا، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24

۲۰۲۳ سالی بود که توسعه و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به اوج خود رسید؛ از ابزاهای خلاصه‌نویسی و مقاله‌نویسی گرفته تا تولید عکس‌ و پاسخ به سوالات در زمینه‌های مختلف. اکنون سامسونگ تمام این قابلیت‌ها را در بخش‌های مختلف One UI 6.1 جای داده که در ماه‌های آینده کاربرد آن‌ها را در زندگی روزمره بیشتر درک خواهیم کرد.

اکنون می‌توانید قابلیتی شبیه به Generative Fill فتوشاپ را در گالری گوشی سامسونگ تجربه کنید. سامسونگ نام این ویژگی را Generative Edit گذاشته که با استفاده از هوش مصنوعی مولد می‌تواند بخش‌هایی از عکس را پر کند. همچنین Edit Suggestion پیشنهادهایی در مورد ویرایش تصاویر ارائه می‌دهد و Instant Slow-mo با اضافه کردن فریم در ویدیو‌هایی که سرعت زیادی دارند، آن‌ها را برای شما آهسته‌تر می‌کند.

ویژگی Circle to Search with Google به شما امکان می‌دهد تا در هرجایی از گوشی با نگه داشتن دکمه‌ی هوم و خط کشیدن دور آیتم (با قلم لمسی) مستقیما آن را در گوگل جستجو کنید. Android Auto نیز پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است و اکنون می‌تواند زمان تقریبی رسیدنتان را به مخاطب موردنظر اعلام کند.

یکی از جدیدترین ویژگی‌های نوآورانه‌ی One UI 6.1 ادغام قابلیت ترجمه‌ی زنده‌ی دوطرفه با نرم‌افزار Phone سامسونگ است. سامسونگ می‌گوید که قابلیت Live Translate نیاز به ابزار اضافه‌ی دیگری ندارد و داده‌های کاربر کاملا محرمانه باقی خواهد ماند.

قابلیت Interpreter می‌تواند مکالمات زنده را روی صفحه‌ی گوشی نمایش دهد تا افراد بتوانند ترجمه‌ی صحبت‌های خود را از روی صفحه، آن هم به صورت آفلاین، بخوانند.

اکنون اپلیکیشن Notes سامسونگ با قابلیت Note Assist می‌تواند متن‌ها را خلاصه کند یا برای یادداشت‌ها قالب بسازد. ویژگی Transcript Assist که تکنولوژی تبدیل گفتار به متن را در خود دارد، با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند فایل‌های صوتی ضبط شده را رونویسی، خلاصه و حتی ترجمه کند.

با ویژگی Chat Assist می‌توانید هر متنی که می‌خواهید را تایپ کنید و قابلیت یادشده آن را به شکل مؤدبانه یا دوستانه درمی‌آورد تا متن موردنظر برای ارسال ایمیل به استاد دانشگاه کاملا رسمی یا برای ارسال به دوستتان کاملا صمیمی باشد.

قابلیت‌های یادشده باعث می‌شوند تا بهترین گوشی‌‌های سامسونگ به بهترین گوشی‌های بازار تبدیل شوند و در فاصله قابل توجهی از رقبای خود قرار بگیرند.

قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به‌ترتیب در کانفیگ پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار است.

باتوجه به اعلام سامسونگ، گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ این شرکت کره‌ای یعنی سری S23 و گوشی S23 FE و همچنین مدل‌های گلکسی Z Fold 5، گلکسی Z Flip 5 و تبلت گلکسی تب S9، تا پایان نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ به‌روزرسانی One UI 6.1 را دریافت خواهند کرد اما هنوز خبر دقیقی از زمان انتشار نسخه رسمی برای سایر مدل‌ها وجود ندارد.

با توجه به نشت اطلاعات توسط یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی ایکس، سامسونگ در حال تست رابط کاربری One UI 6.1 برای سری S22، سری S21 و گوشی‌های گلکسی A54، گلکسی A34، گلکسی S21 FE و گلکسی Z Flip 4 است.

منبع: آخرین خبر

 

ارسال نظر