گردهمایی فعالان استارتاپی و هوش مصنوعی کشور در "رویداد هم بند"

رویداد هم‌بند (رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا و اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ) روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور فعالان استارتاپی و رسانه‌ها برگزار شد.

گردهمایی فعالان استارتاپی و هوش مصنوعی کشور در "رویداد هم بند"

به گزارش کلیک این رویداد که با هدف انتقال دانش و تجربیات و همچنین حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند برگزار شد، شامل بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، چهارمین رویداد ارائه به سرمایه گذار نکسترا، پنل‌های تخصصی جذب سرمایه و هوش مصنوعی در صنعت بانکداری، سخنرانی‌ها، ارائه استارتاپ‌ها، شبکه‌سازی و جلسات تعاملی فعالان اکوسیستم استارتاپی و اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ بود.

در این رویداد در بخش چهارمین دوره رویداد فیس کاپ، ۸ استارتاپ‌ برگزیده همچون سیناپس، شیکا، کادورایز و چت‌بات تجاری از میان حدود ۷۰ استارتاپ پذیرفته شده در برنامه شتابدهی نکسترا به ارائه ایده‌ها و دستاوردهای خود به سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد با هدف تسریع فرآیند جذب سرمایه از مجموعه‌های فعال پرداختند.

IMG_20240306_203006_414_1709744449599-1024x768

پنل تخصصی جذب سرمایه

بر اساس این گزارش یکی از جذابترین قسمتهای رویداد هم بند، پنل تخصصی جذب سرمایه بود که در این پنل احسان نوری، مدیرعامل استارتاپ استودیو چیننوا، کیوان محیط مافی مدیر عامل دیجی نکست، حسین مفاخریان مدری عامل پردازش تصویر کمان و مشکات اسدی مدیر عامل گروه کسب و کارهای نوین آن که تنها بانوی پنلیست رویداد بود به ارائه وضعیت فعلی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود پرداخته و از تجربیات و فرآیند‌های جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها سخن گفتند.

حسین مفاخریان خطاب به افرادی که قصد ورود به اکوسیستم استارتاپی را دارند گفت: این افراد باید سرمایه را از جنس پول خود دانسته و انقدر برایشان ارزش داشته باشد که برایش آینده نگری کنند تا بتوانند اعتماد سرمایه گذار را جلب کنند.

در ادامه مشکات اسدی به بیان چالشهای استارتاپها در حوزه مالی و حقوقی پرداخته و گفت: متاسفانه استارتاپها در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده اند به عنوان مثال آموزش قانون تجارت، قانون فرایندهای مالی، شفافیت دفاتر و شناخت مسئولیت مالی از مسائل بسیار مهمی است که اکثرا با آن درگیر هستند. 

C82DCBB8-8EFA-4AC5-A2C8-77D276EBE829

وی با اشاره به ادبیات استارتاپی گفت: ادبیات استارتاپی ما از ادبیات کلاسیک نشات گرفته که باید با ویژگیهای فرهنگی اقتصادی خود کاستومایز و با شرایط قانون تجارت کشور منطبق کنیم. همچنین تیم هر استارتاپ باید تنوعی از تخصصها باشد یعنی فقط بچه های آی تی کنار هم جمع نشوند بلکه از حوزه علوم انسانی، مالی، حقوقی در کنارتان باشد که بسیار در فرآیند رشد به شما کمک خواهد کرد. 

در ادامه ارائه " از ایده تا بازار " توسط دکتر ایرانی با محوریت ایده های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا به منظور برگزاری ششمین جشنواره ملی از ایده تا بازار انجام شد.

060534A7-2CE9-422E-9970-5E0DF04DFDB8

برگزیدگان فیس کاپ تقدیر شدند

بر اساس این گزارش در ادامه اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ برگزار شد. در این رویداد که بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان اکوسیستم هوش مصنوعی کشور محسوب می‌شود، به تیم‌های برگزیده چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ جوایزی اعطا شد. 

گفتنی است چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ با هدف ایجاد محیط رقابتی و ترویج نوآوری و خلاقیت در زمینه هوش مصنوعی برگزار شده بود.

همچنین در ادامه رویداد فیس کاپ پنل کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری با سخنرانی صاحب‌نظران حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.

120869fe93

لازم به ذکر است رویداد هم بند توسط مرکز نوآوری نکسترا با راهبری آرش سروری برگزار شد.

مرکز نوآوری نکسترا دارای ۴ بخش شتابدهنده، استارتآپ استودیو، فضای کار اشتراکی و نکسترا کالج است که فعالیت خود را در حوزه‌های تخصصی امنیت سایبری، بلاک‌چین، مخابرات، شهره هوشمند و اینترنت اشیاء، از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر