رقابت استارتاپها در عرصه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی رقابت بین توسعه دهندگان برنامه های خلاق و استارتاپها را تشدید می کند.

رقابت استارتاپها در عرصه هوش مصنوعی

ساراکلاری: شرکت Canva Inc استارتاپ هوش مصنوعی Leonardo.ai را در دومین معامله سال 2024 برای گرفتن Adobe خریداری می کند.

بر اساس گزارش از بلومبرگ، Canva Inc در دومین خرید خود در سال جاری، استارت‌آپ تولید تصویر Leonardo.ai را خریداری می‌کند و سرعت شارژ هوش مصنوعی را برای مقابله با نرم‌افزار خلاق Adobe Inc افزایش می دهد.

این قرارداد که نهایی شدن آن حدود یک ماه طول کشید، به Canva اجازه می‌دهد مدل‌های تولید ویدئو و تصویر شرکت کوچک‌تر را در محصولات خود ادغام کند. کامرون آدامز، یکی از بنیانگذاران شرکت canava، به بلومبرگ نیوز گفت: این سریعترین خرید تاکنون برای این شرکت است.

گفتنی است تنها چند ماه پس از آن بزرگترین استارت‌آپ استرالیا، مجموعه نرم‌افزار Affinity را که در میان کاربران مک اپل به ارزش چند صد میلیون پوند معامله شد تحت کنترل خود درآورد.

بر اساس این گزارش احتمالا نام فتوشاپ را به عنوان ابزاری استاندارد برای ادیت عکس از دهه ۹۰  شنیده‌اید. اما برنامه‌های جدید زیادی به عنوان رقیب فتوشاپ معرفی شده‌اند.

افینیتی (Affinity Photo) یکی از این پیشرفت‌های نرم افزاری از سال ۲۰۱۵ است و به سرعت به یکی از محبوب ترین جایگزین‌های فتوشاپ مبدل شده است.Canva ارزش گذاری برای Leonardo.ai را مشخص نکرد و کامرون آدامز از توضیحات بیشتر خودداری کرد.

 

ارسال نظر