تاخیر در راه اندازی تراشه هوش مصنوعی انویدیا

به گفته رویترز، تاخیر در تراشه هوش مصنوعی جدید انویدیا می تواند بر مایکروسافت، گوگل و متا تأثیر بگذارد.

تاخیر در راه اندازی تراشه هوش مصنوعی انویدیا

سارا کلاری: در این تصویر که در 6 مارس 2023 گرفته شده است، یک تلفن هوشمند با نشان‌واره NVIDIA روی مادربرد رایانه قرار داده شده است.

به گزارش کلیک به نقل از رویترز، نشریه فناوری اطلاعات روز جمعه گفت که نقص‌های طراحی می‌تواند باعث تاخیر سه ماهه یا بیشتر در راه‌اندازی غول تراشه‌های انویدیا (NVDA.O) شود.

این عقب‌نشینی می‌تواند بر مشتریانی مانند Meta Platforms (META.O)، Alphabet (GOOGL.O)، Google و Microsoft (MSFT.O)،تأثیر بگذارد. یک شرکت تولید تراشه های دلاری، به نقل از افرادی که به تولید تراشه و سخت افزار سرور برای انویدیا کمک می کنند، گفت:

شرکت تراشه‌های هوش مصنوعی در ماه مارس از سری تراشه‌های بلک‌ول خود رونمایی کرد و جانشین تراشه‌های هوش مصنوعی پیشین خود، Grace Hopper Superchip شد که برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های هوش مصنوعی مولد طراحی شده بود.

سخنگوی انویدیا در ایمیلی در پاسخ به این گزارش گفت: ((همانطور که قبلاً بیان کردیم، تقاضای هاپر بسیار قوی است، نمونه برداری گسترده از بلک ول آغاز شده است، و تولید در مسیر افزایش است.))

مایکروسافت گفت که چیزی برای اضافه کردن ندارد، در حالی که متا و گوگل فوراً به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. یکی از کارمندان مایکروسافت در این باره گفت: انویدیا این هفته مایکروسافت را از تاخیر در تولید پیشرفته ترین تراشه هوش مصنوعی خود در سری Blackwell مطلع کرد.

 

ارسال نظر