اوپن ای‌آی» حساب‌ ایرانی‌ها را بست

شرکت هوش مصنوعی «اوپن ای آی» (OpenAI) از مسدودسازی حساب‌هایی خبر داد که این شرکت‌ مدعی است وابسته به ایران هستند و اطلاعات نادرست در مورد انتخابات آمریکا منتشر می‌کردند.

اوپن ای‌آی» حساب‌ ایرانی‌ها را بست

سارا کلاری:  OpenAI روز جمعه اعلام کرد که حساب‌های یک گروه ایرانی را به دلیل استفاده از چت ربات ChatGPT که برای تولید محتوا برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده حذف کرده است.

این عملیات که با نام طوفان-2035 شناخته شد، از ChatGPT برای تولید محتوای متمرکز بر موضوعاتی مانند تفسیر نامزدهای هر دو طرف در انتخابات ایالات متحده، درگیری در غزه و حضور اسرائیل در بازی‌های المپیک استفاده کرده و سپس آن را از طریق حساب‌های رسانه‌ های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

OpenAI اعلام کرد که به نظر نمی رسد این عملیات به تعامل معناداری با مخاطبان دست یابد.

اکثر پست‌های شناسایی‌شده در رسانه‌های اجتماعی لایک، اشتراک‌گذاری یا کامنت کمی دریافت کرده‌اند یا هیچ‌گونه لایک دریافت نکرده‌اند . این شرکت نیز نشانه‌هایی از اشتراک‌گذاری مقالات وب در رسانه‌های اجتماعی را نداشته است.

تحقیقات توسط شرکت هوش مصنوعی باعث شده از دسترسی این حساب ها به هوش مصنوعی منع شده اند ولی این شرکت به نظارت بر فعالیت ها برای هرگونه تلاش بیشتر برای نقض سیاست ها ادامه می دهد.

کامالا هریس، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته‌اند.

این شرکت هوش مصنوعی در ماه مه گفت : پنج عملیات نفوذ مخفی را که به دنبال استفاده از مدل‌های آن برای «فعالیت فریبنده» در سراسر اینترنت بودند، مختل کرده ایم.

 

ارسال نظر