هوش مصنوعی متا ویدئو و کلیپ صوتی می سازد

متا پلتفرمز اعلام کرد یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام «مووی جن» (Movie Gen) ابداع کرده که کلیپ های صوتی و ویدئویی واقعی را در پاسخ به درخواست های کاربر می سازد.

هوش مصنوعی متا ویدئو و کلیپ صوتی می سازد

به گزارش کلیک به نقل از رویترز، این شرکت مدعی است این ابزار می تواند با محصولات استارت آپ های رقیب مانند «اوپن ای آی» و «الون لبز» رقابت کند.

نمونه هایی از محصولات Movie Gen که توسط متا فراهم شده، نشان دهنده ویدئوهایی از حیوانات در حال شنا کردن و همچنین ویدئوهایی با استفاده از تصاویر واقعی مردم است که آنها را در حال انجام فعالیت هایی مانند نقاشی روی بوم نشان می دهد.

متا در یک پست وبلاگی اعلام کرد این هوش مصنوعی می تواند موسیقی پس زمینه و همچنین جلوه های ویژه سینک شده با محتوای ویدئو را نیز تولید کند. همچنین ابزار قادر به اصلاح ویدئوهای موجود نیز است.

این شرکت در یکی از این ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی مذکور، پوم پوم هایی در دستان مردی قرار داد که به تنهایی در صحرا می دوید. مدت زمان ویدئوهای تولید شده با ابزار Movie Gen حداکثر ۱۶ ثانیه و کلیپ های صوتی تولیدی با آن حداکثر ۴۵ ثانیه هستند. داده هایی که متا به اشتراک گذاشته، نشان می دهد این مدل در تست های انجام شده، در مقایسه با محصولات استارت‌آپ‌هایی از جمله اوپن ای آی، الون لبز، ران وی و کلینگ عملکرد مطلوبی دارد.

البته به گفته سخنگوی شرکت بعید است این ابزار مانند مدل های زبانی بزرگ هوش مصنوعی برای استفاده آزاد توسعه دهندگان عرضه شود. طبق پست وبلاگی و همچنین تحقیق انجام شده، متا از ترکیب مخازن داده مجاز و داده های عمومی برای ساخت Movie Gen استفاده کرده است.

 

ارسال نظر