بهترین مبل ایران

بسیاری از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که بهترین مبل ایران، مربوط به کدام سبک است؟ بایستی بدانید که برای این سوال، واقعا پاسخ مشخصی وجود ندارد؛ زیرا هر خانواده یا هر گروه از افراد، بسته به نیازهای‌شان و نوع دکوری که مدنظر دارند، به انتخاب کاناپه‌ها و دیگر تجهیزات خانه اقدام می‌کنند. میزان و نوع استفاده از مبل نیز، دیگر پارامتری است که نقش ویژه‌ای را در انتخاب برترین طرح ایفا می‌کنند.

بهترین مبل ایران

به‌طور کلی بسته به سلایق مختلف افراد، سبک‌های زیادی در گذر زمان، وارد صنعت ساخت مبلمان شده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای طرفداران خاص خود هستند. معمولا افراد هنگام انتخاب مبلمان موردعلاقه خود، تنها کاربردها و میزان استحکام را مدنظر قرار نداده و زیبایی ظاهری طرح نیز برای آن‌ها، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود.

ملاک انتخاب بهترین مبل ایران

برای هر فرد، انتخاب بهترین مبل در بازار ایران می‌تواند مفهوم خاص و کاملا متفاوتی داشته باشد؛ چرا که برخی از افراد برای لوکس‌تر کردن فضای پذیرایی خود، کاناپه‌های سبک سلطنتی را می‌پسندند و برخی دیگر نیز به دنبال استفاده از مدل‌های حجیم و راحت، برای استفاده‌های پیاپی و لمیدن‌های طولانی هستند. این‌گونه مسائل نشان می‌دهد که ملاک‌های افراد برای انتخاب بهترین مبلمان، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از این ملاک‌های خاص، عبارت‌اند از:

  • سبک طراحی: بدون شک برای دیزاینرهای حرفه‌ای، مهم‌ترین معیار جهت انتخاب یک مبلمان، سبک آن است. چنان‌چه این تجهیزات توسط تولیدی‌های حرفه‌ای ساخته شوند، می‌توان به خوبی انتظار داشت که تمامی ویژگی‌های مختلف یک سبک را در یک مبلمان ببینیم؛ همچنین بایستی اشاره داشت که مبل‌های دارای سبک، معمولا از وزن، اصالت و جذابیت بیشتری (نسبت به مدل‌های تلفیقی) بهره می‌برند.

  • طرح کلی فضای نشیمن: دیگر عامل بسیار مهم برای انتخاب مبلمان مناسب، طرح کلی فضای نشیمن است؛ چنان‌که برای ایجاد یک هارمونی فضایی مناسب، بایستی کاناپه‌ها را به‌گونه‌ای انتخاب کرد که با رنگ و سبک دیگر اجزای نشیمن، تناسب داشته باشند.

  • نوع متریال: بسیاری از افراد، روی انتخاب متریال اصلی مبل‌ها بسیار حساس هستند؛ به‌طوری‌که عده‌ای از افراد برای گرمابخشی بصری به خانه خود و ایجاد حس صمیمی، استفاده از انواع مبل راحتی چوبی را مدنظر قرار می‌دهند. این در حالی است که گروه دیگری از افراد با داشتن ایده‌های مدرن‌تر و بسته به تیپ فضای خود، سراغ انتخاب انواع مبل استیل و مدرن می‌روند.

  • بودجه: معمولا خانواده‌ها بسته به بودجه موردنظر خود، دست به انتخاب بهترین طرح موجود می‌زنند.

  • نوع استفاده (پرکارکرد یا کم مصرف): خانواده‌هایی که استفاده چندانی از مبل‌ها و فضای نشیمن خانه خود ندارند، غالبا از انواع مبل فرانسوی و مبل کلاسیک ظریف بهره می‌گیرند. در سوی دیگر، برای خانواده‌هایی که ساعت‌ها به تماشای تلویزیون می‌نشینند و عادت به خوابیدن روی کاناپه دارند، انواع مبل راحتی گزینه خوبی خواهد بود.

انواع سبک مبل

دسته‌بندی و تحلیل سبک‌های مختلف مبلمان، به‌هیچ عنوان کار آسانی نخواهد بود؛ زیرا برخی از مدل‌های رایج، با نوع متریال‌شان شناخته می‌شوند (چوبی استیل) و برخی دیگر از مدل‌ها از سبک‌های معماری الهام گرفته‌اند. همچنین دسته دیگری از کاناپه‌ها، از مدل‌های مختلف و ابداعی شرکت‌های قدیمی و بزرگ این حوزه محسوب می‌شوند. باتوجه‌به توضیحات فوق، به‌طور کلی انواع سبک مبل‌هایی که در بازار ایران به آن‌ها دسترسی خواهید داشت، عبارت‌اند از:

  1. مبل کلاسیک ظریف

  2. مدرن چوبی و استیل

  3. مبل راحتی

  4. فرانسوی

  5. میان سده

  6. بریج واتر

  7. لاوسون

  8. تاکسیدو

  9. چسترفیلد

  10. چیس

  11. لاوسیت

  12. کابریول

  13. مدل‌های قطعه‌ای

  14. مبل‌های تختخواب‌شو

  15. دسته غلطکی انگلیسی.

در ادامه به تحلیل خلاصه‌وار برخی از مدل‌های معروف‌تر فوق، خواهیم پرداخت.

images_1705727819_65ab574bf391a.jpg

مبل‌های کلاسیک

بیشترین کاناپه‌های موجود در بازارهای ایران، مربوط به سبک مدرن و به‌خصوص سبک کلاسیک است. سبک‌های کلاسیک از یک‌سو قصد دارند تا ارزش‌های سنتی را حفظ کنند و از سوی دیگر، سعی می‌کنند با دکورهای امروزی خانه‌ها هماهنگ باشند که در این امر، موفق نیز بوده‌اند. به همین دلیل است که این سوفاها، از محبوبیت و البته قیمت بالایی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که انواع مبل کلاسیک، معمولا از منبت‌های ریز و ظریفی بهره می‌برند و در قالب‌های مختلف حجیم و ظریف ساخته می‌شوند؛ ضمنا از چوب برای تولید این مبل‌ها، به مراتب بیشتر از متریال‌های فلزی استفاده خواهد شد. استحکام و صلابت در عین سادگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های کاناپه‌های کلاسیک به‌شمار می‌رود.

مبل فرانسوی چیست؟

انواع مبل‌های فرانسوی، از زیرمجموعه‌های مبل کلاسیک به‌شمار می‌روند. جهت آشنایی بیشتر با این سبک از کاناپه‌ها، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • طرح کلی دسته‌ها، پایه‌ها، پارچه مبلی، تاج، فریم و کلاف‌ها در مبل فرانسوی، بسیار ظریف است.

  • همواره منبت‌کاری‌های ریزی روی فریم‌های این تجهیزات دیده می‌شود.

  • کاناپه‌های فرانسوی، غالبا از چوب راش ساخته می‌شوند و پارچه‌های مبلی انتخاب شده برای آن‌ها، به رنگ‌های روشن خواهند بود.

  • طراحی پایه‌های زیبا و قوسی مبلمان فرانسوی، غالبا با استفاده از اشکال U و C صورت می‌پذیرد.

  • اگرچه در این مبل‌ها از تشک‌ها و کوسن‌های بزرگ استفاده نمی‌شود؛ اما برای نشستن‌های میان‌مدت و طلانی‌مدت نیز مناسب هستند.

  • دسته‌های مبل‌های سبک فرانسوی، بسیار ظریف و کوچک و از جنس چوب خواهند بود.

ضمن این‌که کف این‌دست از مبل‌ها، مقداری از سطح زمین فاصله گرفته است تا وقار و ظرافت آن‌ها را بیشتر نشان دهد.

مبل‌های کابریول (Cabriole)

مبل‌های کابریول (کبریول) را می‌توان در تمامی دکوراسیون‌های امروزی مورد استفاده قرار داد؛ اما در واقع آن‌ها در دسته کاناپه‌های کلاسیک جای می‌گیرند. جالب است بدانید که به‌دلیل منبت‌کاری‌های ریز، استفاده از فریم‌های عمدتا طلایی، پایه‌های قوس‌دار و کار شده، رنگ‌های خاص پارچه مبلی و بهره‌گیری از قوس‌های متعدد در ساختار مبلمان، مدل‌های کابریول را با نام «مبل ملکه» نیز می‌شناختند؛ زیرا در منازل بسیاری از اشراف و پرنسس‌ها، این سبک از مبل‌ها دیده می‌شد.

مبل چسترفیلد

قطعا انواع مبل‌های چسترفیلد، در زمره باکلاس‌ترین و باوقارترین مبلمان‌ها قرار دارند؛ چنان‌که این مبل‌ها با نوع خاص چرم دوزی و رنگ شکلاتی تیره خود، قادر هستند تا افراد را به محض ورود به فضاهای نشیمن، تحت تأثیر قرار دهند. البته بایستی اشاره داشت که در کنار مبل‌های پرصلابت چسترفلید، حتما باید از دکوراسیون نسبتا سلطنتی و پرهزینه‌ای بهره برد؛ در غیر این صورت، وجود این مبل‌های خاص در میان سالن‌های ساده و با تیپ صمیمی، ناموزون به‌نظر خواهد رسید!

بی‌شک مهم‌ترین اجزای این سبک از مبل‌ها، استفاده از چرم و لمسه دوزی‌های دقیق بخش تکیه‌گاه و حتی نشیمن آن‌هاست. دسته‌های این مبل‌ها نیز به مانند دیگر اجزای آن، خاص بوده و با طرح گرد و حلزونی خودنمایی می‌کنند. به‌دلیل هزینه‌های زیاد پارچه‌های مبلی چرمی، این روزها بیشتر از پارچه‌های مخمل زیبا برای ساخت مبلمان چسترفیلد استفاده می‌شود. غالبا این کاناپه‌ها از زمین فاصله نمی‌گیرند و از این لحاظ، به طراحی پایه‌های مبل استیل شباهت دارند.

مبلمان لاوسیت

این‌گونه مبل‌ها معمولا، نهایتا برای قرارگیری دو نفر در کنار همدیگر طراحی می‌شوند و به نوعی، تم عاشقانه‌ای دارند. استفاده از رنگ‌های روشن، صورتی، یاسی و ... برای این کاناپه‌ها، در راستای القای بیشتر مفهوم عشق خواهد بود؛ همچنین بایستی به فرم این مبل‌ها اشاره داشت که شبیه به گلبرگ‌های متعدد گل‌ها هستند. در چیدمان نشیمن‌های خصوصی و گالری‌های خاص، بدون شک این نوع از کاناپه‌ها می‌توانند زیبایی ویژه‌ای را به‌وجود بیاورند؛ ضمن این‌که معمولا از تشکچه‌های بزرگ و نرم برای بخش زیرین این مبل‌ها استفاده می‌شود تا در گپ و گفت‌های طولانی‌مدت، افراد دچار خستگی نشوند. پایه‌های کاناپه‌های سبک لاوسیت، شبیه به مبل استیل و از جنس STEEL و دیگر فلزات رنگ‌کاری شده خواهد بود.

مبل‌های دسته غلطکی انگلیسی

گونه‌های شدیدا کلاسیک «دسته غلطکی انگلیسی»، در دکوراسیون‌های مربوط به دهه 70 و 80 شمسی کشور ایران، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند. جالب است بدانید که این مبل‌ها، هنوز هم طرفداران پروپاقرصی دارند؛ به‌طوری‌که افراد دوست‌دار فضاها و دیزاین‌های کلاسیک، همواره خرید مبل‌های دسته غلطکی انگلیسی (English arm roll) را در اولویت خود قرار می‌دهند. دسته‌های این مبل‌ها، دارای یک موج کم عمق هستند و در نقطه رخ خود، حالت دایره‌ای به خود می‌گیرند.

وجود تشکچه‌های نرم و راحت بودن افراد هنگام نشستن‌های طولانی، از برترین ویژگی‌های این نوع کاناپه‌ها محسوب می‌شوند. لازم به‌ذکر است که چوب در نمای این نوع مبلمان، خودنمایی چندانی ندارد و در مبل‌های دسته غلطکی، خبری از طرح‌های منبت، تاج و پایه‌های قوسی نخواهد بود. پشتی‌های این سبک بسیار محکم بوده و به ساختار تکیه‌گاه کاناپه چسبیده است.

images_1705568394_65a8e88a9bc14.png

انتخاب بهترین مبلمان از مجتمع ایران چوب

مرکز تولیدی معتبر «ایران چوب» (iran-choob.com)، در زمره برترین تولیدکنندگان انواع مبل استیل، چوبی، کلاسیک، مبل فرانسوی، مدرن، کاناپه‌های ظریف و حجیم و ... قرار دارد؛ همچنین این مرکز تولیدی معتبر در زمینه طراحی و ساخت مدرن‌ترین سرویس‌های خواب و انواع جک تختخواب، تخت تک نفره و دو نفره، کاناپه‌های تختخواب‌شو، میز تلویزیون، ویترین، کتابخانه، قفسه، دراور، میزهای آرایش و دیگر لوازم چوبی خانه‌ها، به یک نام مورد اعتماد برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است.

البته این موفقیت، به‌هیچ عنوان اتفاقی نبوده است؛ چراکه سالن‌های تولید مجموعه ایران چوب، به برترین و دقیق‌ترین ماشین‌آلات برش، پردازش و ساخت، همچنین طیف گسترده‌ای از متریال‌های درجه یک تجهیز شده‌اند. وجود مهندسین و نیروهای فنی خلاق ایران چوب نیز، مسلما استاندارد و کیفیت تولید انواع محصولات متنوع این مجموعه را افزایش داده است. اگر به دریافت مشاوره برای ساخت انواع مبلمان و سرویس‌های خواب نیاز دارید، می‌توانید به راحتی با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

تلفن تماس: 02155254831.

 

ارسال نظر