توصیه هایی مهم در خصوص " برند کارفرمایی"

"کارشناس برند کارفرمایی اسنپ فود" معتقد است: دیگر تنها انتشار آگهی های شغلی کافی نیست. وقتی کاندیدای متخصص ما در حال انتخاب شرکتش از میان شرکت های مطرحی مانند: اسنپ، دیجی کالا و… است، باید ارزش های شرکت را "صادقانه" به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم."

توصیه هایی مهم در خصوص " برند کارفرمایی"

امروزه برای یافتن شغل مناسب با صفحاتی روبه رو هستیم با عنوان فرصتهای شغلی. صفحه‌ی فرصت‌های شغلی یک صفحه‌ی فرود (Landing Page) در وب‌سایت سازمانی شماست که به اعلانیه‌های شغلی اختصاص داده می‌شود. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد شرکت و زندگی کاری خود از صفحه‌ی فرصت‌های شغلی شما دیدن می‌کنند.

"کارشناس برند کارفرمایی اسنپ فود" در این خصوص به کلیک، می گوید: با توجه به اینکه همه شرکت ها برای جذب و استخدام نیروی با استعداد رقابت میکنند، صفحه فرصتهای شغلی میتواند یکی از مهمترین فضاها برای انتقال پیام یک شرکت در زمان استخدام باشد. این صفحه یکی از اولین برخورد های ما با کاندیداهای استخدامی مان خواهد بود.

به اعتقاد "عباس قاسمی" دیگر تنها انتشار آگهی های شغلی کافی نیست. وقتی کاندیدای متخصص ما در حال انتخاب شرکتش از میان شرکت های مطرحی مانند: اسنپ، دیجیکالا و… است، باید ارزش های شرکت را "صادقانه" به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

این کارشناس برند کارفرمایی موارد پیشنهادی برای صفحه فرصت های شغلی را به شرح زیر بیان می کند:

 مواردی که میتواند به جذب کاندیدای ما کمک کند، ارائه توضیحاتی مانند:

1. *فرهنگ سازمانی*  

این بخش به شرکت و کاندیدا کمک میکند تا شفافیت بیشتری در مورد فرهنگ سازمانی داشته باشند. در شرکت های بزرگ، فرهنگ سازمانی ممکن است تا حدودی در دپارتمان ها یا تیم ها متفاوت باشد.

2. *ارزش پیشنهادی کارفرما (EVP)*  

اولین بار برای خود من با یک مثال ساده توضیح دادند : "آدمها دیگر فقط برای حقوق کار نمیکنند بلکه به چیزهایی مثل رشد و پیشرفت، تعادل بین کار و زندگی، فرهنگ کاری خوب و… هم نیاز دارند."

3. *نمایش موفقیت ها و افتخارات*  

بسیاری از کاندیداها به اعتبار یک شرکت توجه میکنند و از حضور در یک شرکت موفق افتخار میکنند.

4. *شفاف سازی فرآیند استخدامی*  

توضیح مراحل استخدام میتواند از اضطراب و نگرانی کارجویان جلوگیری کند.

5. *انتشار گزارشات* 

کارجویان میخواهند از برنامه های شرکت در زمینه های رشد و پیشرفت، تعادل کار و زندگی و ... اطلاع پیدا کنند. با انتشار گزارش این برنامه، میتوانید حس اعتماد و تعلق به شرکت را پیش از استخدام برای کارجو ایجاد کنید.

وی در پایان به نکته مهمی اشاره کرده و می گوید: تمامی مواردی که در موردش صحبت کردیم باید به صورت "صادقانه" بیان شود. کاندیدای استخدامی ما بعد از فرآیند جذب همکار ما میشود. اگه مواردی که بیان کردیم با واقعیت یکسان نباشد ما در زمینه نگهداشت نیرو شکست میخوریم.

قاسمی تاکید می کند: البته که یکی از مهم ترین سفیران برند کارفرمایی همکاران فعلی ما در کل شرکت هستند و تا زمانی که تجربه کارکنان فعلی ما رضایت بخش نباشد رسما فعالیت های ما در مسیر برند کارفرمایی به جایی نخواهد رسید. 

به قول متخصصان برندینگ:

"برند چیزی نیست که ما در موردش صحبت میکنیم، برند چیزیه که دیگران در مورد ما صحبت میکنند."

 

ارسال نظر