دورهمی "میلیاردرهای الماسی" برای رفع چالشهای صنعت دام

فعالان صنعت دامداری و دامپروری کشور در دورهمی بزرگ "میلیاردرهای الماسی" به بیان تجربیات خود پرداختند.

دورهمی "میلیاردرهای الماسی" برای رفع چالشهای صنعت دام

به گزارش کلیک همایش بزرگ میلیاردرهای الماسی در حوزه دامداری سبک، سنگین و خوراک دام با ارائه دکتر محبوبه حور، مشاور بین المللی تغذیه دام، مدرس و موسس آکادمی آرپادانه و دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار شد.

در این همایش بزرگ که ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در تالار لبینا با حضور فعالان صنعت دامداری و دامپروری کشور برگزار شد دکتر حور به بیان تجربیات خود در این حوزه، چالشهای مهم صنعت دامپروری پرداخته و در انتهای برنامه افراد موفقی که با استفاده از آموزشها و سمینارهای وی به درآمدزایی های بالا دست یافته به بیان تجربیات خود پرداختند.

ضرورت افزایش بهره وری تولید به منظور توسعه صنعت دامداری

بر اساس این گزارش در ابتدای همایش محبوبه حور با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری تولید به منظور توسعه صنعت دامداری در کشور گفت: به طور کلی مجموعه اقداماتی باید صورت گیرد تا صنعت دامداری دچار بحران و رکود نگردد و اگر از هم اکنون فکری برای این صنعت نکنیم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد چالش‌های بزرگی در این بخش خواهیم بود.

وی با اشاره به آن که فعالیت وی از طریق یک شرکت تولیدی به نام آرپادانه شکل گرفت، تصریح کرد: آرپادانه یک شرکت تولیدی کوچک بود که بعد از مدتی فعالیت در آن به فکر ثبت شرکتی بزرگ تر افتادیم و بر روی آموزش و یادگیری تمرکز بیش تری انجام دادیم.

حور یادآور شد: سپس در اندیشه این افتادم که کار بزرگ تری برای دامداران و این صنعت انجام دهم چرا که هرچه بیزینس در این صنعت بیشتر رشد کند ما خودمان هم رشد بهتری خواهیم داشت.

photo13606598359

مشاور بین المللی تغذیه دام، مدرس و موسس آکادمی آرپادانه در ادامه بیان کرد: به دلیل اهمیت توسعه و جلوگیری از وارد شدن به مرز بحران صنعت دامداری و دامپروری، من از درآمدی که از بخش بازرگانی به دست می‌آوردم برای آموزش هزینه کردم به طوری که تمام تلاشمان را بر این استوار کردیم تا با استاندارهای مختلفی، مقوله آموزش در این صنعت شکل بگیرد و از همین رو بیش از ده‌ها همایش تا کنون برگزار کردیم تا منجر به اقدامات عملی در این زمینه شود.

تمرکز اصلی ما بهره وری تولید است

در ادام همایش محبوبه حور با بیان اینکه مشکل اساسی دامداری‌ها عدم توجه به بهره وری است گفت: مشکل اصلی در صنعت دامپروری این است که فعالان این حوزه بر روی موضوع بهره‌وری تمرکز مناسبی انجام نمی‌دهند، بر همین اساس تمرکز اصلی ما بر بهره وری تولید برای دامداری‌ها است و از اینرو امیدواریم که بتوانیم در این راه بهترین مشاوره برای این صنعت و رونق کسب و کار باشیم.

متخصص تغذیه دام با بیان آن که همایش‌هایی که در گذشته برگزار شده در راستای افزایش درآمد برای دامداری بوده است تصریح کرد: اگر از الان به فکر نباشیم معلوم نیست چه اتفاقی در سال آینده برای دامداری و دامپروری خواهد افتاد چرا که در دوره بحران، دامدارهای زیادی حذف شدند و آن‌هایی هم که باقی ماندند، تنها تاب آوری بیش‌تری از داشتند.

وی با بیان آن که رکورد بیش ترین تعداد دانشجو و حتی افرادی که در خارج از کشور هستند در اختیارم است، افزود: خوشحالم که رسالت خود را به نحو احسن در این صنعت انجام دادم و هم اکنون در آلمان و انگلیس و هلند و از همه جای ایران و اکثر استان‌ها مشاوره آنلاین دارم که تنها دلیلش این است که مشاوره آنلاین را برای نخستین بار در این صنعت پایه گذاری کردم که دارای موفقیت‌های خوبی شد.

گفتنی است در ادامه همایش دکتر حور با دعوت از افراد موفق تحت آموزشهایش به تبادل تجربه افراد پرداخت و فعالانی که طبق آموزشهای وی به مراحل بالایی رسیده و توانسته اند در بازه زمانی مناسب به درآمدهای خوبی دست یابند با ارائه دستاوردهای خود به تبادل تجربه با افراد حاضر در همایش پرداختند.

لازم به ذکر است دکتر محبوبه حور، دارای بیش‌ترین رکورد مشاوره خوراک و تغذیه دام با مشاوره دادن به بیش از ۴۵۰ دامداری و ۲۰ کارخانه خوراک دام است.

این مدیر موفق از سال ۸۸ و همزمان با تحصیل در دانشگاه به عنوان مشاور دامداری مشغول به فعالیت در این صنعت شد.

photo13606734170

 

 

ارسال نظر