شکوفایی شتابدهنده‌ها و جذب سرمایه‌گذاری در "رقابت بذرپاشان"

"رقابت بذرپاشان" با هدف ایجاد بستری برای توسعه ارتباطات، تعریف برنامه‌های مشارکتی منجر به پشنهاد سرمایه گذاری حدود ۷۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومانی شد.

شکوفایی شتابدهنده‌ها و جذب سرمایه‌گذاری  در "رقابت بذرپاشان"

به گزارش کلیک مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس با همکاری شتابدهنده جهش، رقابت «بذرپاشان» را با هدف شکوفایی شتابدهنده‌ها و جذب سرمایه‌گذاری و با حضور کارآفرینان شاخص در روز سه‌شنبه ۲۷‌ام شهریوره‌ماه در خانه کارمان لواسان برگزار کرد.

نخستین سخنران این رویداد مهدی عظیمیان، مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس از روند شکل‌گیری مرکز شتابدهی نوآوری پارک توضیح داد: در دولت یازدهم و با هدف تغییر پارادیم دانشگاهی از تربیت کارمند به کارآفرین و کمک به ایجاد استارتاپ های پایدار این مرکز تاسیس شد.

عظیمیان درخصوص اهدافیکه این مرکز شتابدهی دنبال میکند ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که این مرکز دنبال میکند پر کردن خلا کارآفرینی کشور و ترویج فرهنگ آن است که از قدیم الایام در کشور وجود داشته دارد.

دومین هدف کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار مانند توسعه شتابدهنده‌ها و مراکز کار اشتراکی است.

مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس رویدادها را موتور محرک اکوسیستم کارآفرینی دانست و گفت: رویدادها ملاک ارزیابی پایداری اکوسیستم هستند چراکه افراد با حضور در رویدادهای کارآفرینی میتوانند توانایی های موردنیاز را به دست آورند و با شبکه‌سازی تیم‌ خود را تشکیل دهند و این جوشش‌ها هستند که اتفاقات جدید را رقم میزنند.

تاکنون مرکز شتابدهی نوآوری در قالب های مختلفی همچو حمایت های مالی، حمایت اعتباری و معنوی و حمایت از حضور افراد در رویدادهای بین‌المللی به منظور تقویت توانمندی‌هایشان صورت گرفته‌است.

عظیمیان از آمار برگزاری رویدادها داده‌های جامعی ارائه داد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ رویداد در سرتاسر ایران با حمایت مرکز نوآوری شتابدهی برگزار شده است که در برگزاری این رویدادها بیش از ۱۰۰ برگزارکننده و ۱۲۰۰ مربی و سخنران با این مرکز همکاری داشته‌اند.

photo13715306680(1)

مدیر مرکز شتابدهی در قسمت دوم سخنان خود درباره فضاهای کار اشتراکی توضیح داد.

عظیمیان هدف شکل‌گیری این فضاها را ایجاد محیط و فرآیندی که به شکل‌گیری تیم‌های توانمند کمک کند و هدایت آنها به گام شتابدهی دانست و گفت: این مرکز تاکنون با تصویب دستورالعمل‌ها، تعریف شاخص‌ها و kpiها برای احراز صلاحیت، تخصیص کمک هزینه و امکان دانش‌بنیان شدن آنها از این فضاها حمایت کرده‌است.

مدیر مرکز شتابدهی تعداد فضاهای کار اشتراکی را ۲۵ عدد در ایران اعلام کرد و تشریح کرد: تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آنها صورت گرفته است .این فضاها با متراژی بیش از ۳۰ هزار متر درحال خدمت‌رسانی به بیش از ۵ هزار نفر هستند.

در ادامه رویداد شتابدهنده‌های منتخب به ارائه دستاوردها و مبلغ موردنیاز استارتاپ‌های تحت حمایت خود پرداختند:

نخستین شتابدهنده، شتابدهنده فناوری های مالی نوآفرین فعال در زمینه فناوری های مالی، بلاکچین و.. بود.

دومین ارائه توسط مهدی صداقت، مدیر و بنیان گذار خانه‌ نوآوری با حوزه تخصصی محتوا، بلاک‌چین و هوش مصنوعی انجام گرفت.

سخنران بعدی محمدحسین روحانی از شتابدهنده گرین تک فعال در زمینه هوش مصنوعی، کلود، امنیت و تحولات مالی بود.

چهارمین سخنران مهرناز کمانگری، مدیرعامل هفت‌وهشت با حوزه تخصصی معماری و ساختمان ارائه دادند.

شتابدهنده هنام فارمد فعال در سه بخش دارویی، مکمل‌ها و تجهیزات مبتنی بر فناوری های نوین پنجمین ارائه قرار داشت.

ششمین ارائه توسط مقبلی، مدیرعامل شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر با حوزه تخصصی فناوی صورت گرفت.

در آخر کاوه گودرزی، مدیرعامل جهش با مرور داستان شکل‌گیری جهش و همکاری‌های انجام شده در این مسیر، از جهش پارک، فضایی برای ارتباط و هم افزایی بیشتر اکوسیستم نوآوری در بستر اینترنت رونمایی کرد.

پس از ارائه‌ی شتابدهنده‌ها، سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد با پیشنهاد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان برای این شش شتابدهنده مراسم را به پایان بردند.

photo13715304187

 

 

 

ارسال نظر