سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس آغاز به کار کرد

سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس چهارشنبه ۱۸ مهرماه در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

 سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس آغاز به کار کرد

به گزارش کلیک رئیس سازمان نظام صنفی کشور در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران ایتکس بیان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، آموزش ۵۰۰ هزار نیروی انسانی با مهارت‌‌های مختلف قرار است اتفاق بیفتد و ما با کمک بخش‌های خصوصی این مهم را طی ۵ پنج سال تامین خواهیم کرد.

علی حکیم جوادی در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه در خصوص نمایشگاه آیتکس گفت: با توجه به حضور و استقبال شرکت کنندگان متعدد در این نمایشگاه باید برای سالهای آینده تدابیر و برنامه ریزی دقیق تری انجام شود و نمایشگاه ایتکس باید دهها برابر این نمایشگاه باشد؛ زیرا هیچ حوزه ای بدون استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات نمی تواند به زیست خود ادامه دهد بنابراین باید یک برنامه ریزی خیلی جدی تری در این حوزه انجام دهیم.

2

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کل کشور در تمامی استانها، شاهد برگزاری نمایشگاهها و همایشهای مختلف هستیم گفت: با توجه به اینکه در ماده 107 قانون برنامه هفتم توسعه برای اولین بار به ما به عنوان بخش خصوصی طی این هفت دوره برنامه ریزی کلان کشور اجازه داده شده که به حوزه تحول دیجیتال دستگاهها و همچنین تحول اقتصاد دیجیتال کمک کنیم که این فرصتی مغتنم برای ما و شما دوستان بخش خصوصی است.

حکیم جوادی با اشاره به موضوع جدی منابع انسانی بیان کرد: به دلیل اینکه پیش از تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال موضوع منابع انسانی بسیار مهم است این موضوع بسیار جدی در نظر گرفته شده است؛ متاسفانه در کشور منابع انسانی ما به وفور وجود داشت اما به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور تعداد قابل توجهی از این منابع مهم و ثروت کشور را از دست داده ایم که امیدواریم با ایجاد فضای کسب و کاری قوی بتوانیم مجدد این افراد را به کشور بازگردانیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیان کرد: در قانون برنامه هفتم آموزش 500 هزار نیروی انسانی با مهارتهای مختلف دیده شده که در سازمان نصر کشور با همکاری دانشگاه علمی کاربردی، پژوهشگاه فناوری اطلاعات و بخشهای دیگر توافقنامه هایی را انجام داده ایم تا بتوانیم این اموزش را داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: ما به بخش خصوصی و کمک این بخش برای تامین این 500 هزار نفر نیروی انسانی طی 5 سال آینده نیاز داریم که در این صورت می توانیم حتی به صادرکننده نیروی انسانی هم تبدیل شویم. 

نسل امروز نسل گیمرهاست

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم آسیه حاتمی، مدیرعامل و بنیانگذار ایران تلنت طی سخنانی، به شرکت‌های موفق در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه این است که سازمان‌ها باید قدرت شناسایی پتانسیل‌ها و انگیزه لازم برای فعالیت و پیشبرد اهداف را داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر توان پیاده سازی و طراحی پله‌های رشد یک شرکت دانش بنیان امری مهم تلقی می‌شود؛ نسل امروز نسل گیمرهاست و بنابراین شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا با بکارگیری نیروهای متخصص، زمینه رشد و ارتقای کسب و کارها تسهیل گردد.

3

حاتمی درباه مهم‌ترین ویژگی‌های منابع انسانی گفت: یکی از چند ویژگی که تیم منابع انسانی باید داشته باشد قدرت‌ شناسایی پتانسیل‌ها، انگیزه‌ها و مهارت‌ها است. نیروی منابع انسانی باید ویژگی‌های سازمان را از نگاه کارکنان ارزیابی کند. مورد بعدی قدرت بازی‌سازی و طراحی پله‌های رشد است؛ از آنجایی که نسل Z نسل گیمرها است پس نیروی انسانی با بازی‌سازی باید فضا را مهیا کند.

ارائه تجربیات کاری موفق شرکت‌ها در قالب داستان‌های کوتاه

در ادامه مراسم افتتاحیه دبیر نمایشگاه ایران ایتکس نیز طی صحبت‌هایی، گفت: پس از وقفه‌های غیر منتظره برای برگزاری این نمایشگاه، سرانجام ایران ایتکس، از امروز ۱۸ مهرماه کار خود را با هدف جذب و استخدام شرکت‌ها آغاز کرد.

محمد علی روزی طلب با اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه، گفت: هر روز ۳ تا ۴ سخنرانی در زمینه انتقال تجربه برگزار خواهد شد ضمن آن که ارائه تجربیات کاری موفق شرکت‌ها در قالب داستان‌های کوتاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این نمایشگاه به شمار می‌رود.

4

به گفته روزی طلب، چندین کارگاه آموزشی و نیز یک پلن کسب و کار در هر روز طی برگزاری نمایشگاه، برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند تا روز جمعه از این نمایشگاه بازدید و در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت سه روز در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر