واکنش وزیر به بسته شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا

دیجی‌کالا در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال تعلیق مجوز اینمادش از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، درگاه‌های اینترنتی پرداخت این فروشگاه اینترنتی، مسدود شده است.

واکنش وزیر به بسته شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا

به گزارش کلیک رئیس مرکز تتا علت این اتفاق را درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد.

روابط عمومی دیجی‌کالا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شده و مجوز اینماد آن به حالت تعلیق درآمده است.»

در این بیانیه آمده است: «برخوردهاى این‌چنین با کسب‌وکارهاى نوآور باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده‌فروشى آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.در شرایطى که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشکَاه‌هاى اینستاگرامى، تلگرامى و غیره به فروش مى‌رسد، برخورد این‌چنینى با فروشگاه‌هاى آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامیدکردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.»

بر اساس این گزارش ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در واکنش به بسته شدن درگاه‌های پرداخت دیجی‌کالا نوشت: حمایت از کسب‌وکارهای شاخص اقتصاد دیجیتال در این شرایط سخت، وظیفه و راهبرد اصلی دولت است. برای حکمرانی مطلوب، باید مشکلات مردم را با تفاهم و وفاق، بدون هیاهو حل کنیم تا خاطرشان آسوده باشد. برای حل اختلافات آماده‌ایم و پیگیر. 

 

ارسال نظر