همکاری بیلدزآپ و الوملک، تحولی در اکوسیستم مسکن

رونمایی از قرارداد سرمایه‌گذاری بیلدزآپ و الوملک، همزمان با تولد ۴سالگی الوملک با حمایت تریگ آپ برگزار شد.

همکاری بیلدزآپ و الوملک، تحولی در اکوسیستم مسکن

به گزارش کلیک، استارتاپ بیلدزآپ با سرمایه گذاری 8 میلیارد تومانی خود با استارتاپ الوملک با هدف توجه ویژه به حوزه پراپتک و ترفیع مشکلات این حوزه از قرارداد خود رونمایی کرد.

در ابتدای رویداد، مدیرعامل بیلدزآپ، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری، به نقش کلیدی شرکت‌های «کیسون» و «شناسا» به‌عنوان حامیان مالی بیلدزآپ اشاره کرد.

«محمد بروجردی» بیان کرد: «شناسا» به عنوان مجموعه ای پیشتاز در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر و خلق مراکز و نهادهای نوآوری و پشتیبانی از استارتاپها فعالیت چشمگیری داشته و طی یک دهه گذشته همواره پیشتاز بوده است.

وی در خصوص مجموعه کیسون نیز گفت: مجموعه وزین کیسون به عنوان یک مجموعه مهندسی و ساخت پیشرو و یکی از بازیگران مهم این صنعت

وی تأکید کرد طی سال‌های گذشته تجربیات ارزشمند این 2 شرکت در دو حوزه نوآوری و صنعت ساختمان نقش بسزایی در رشد و توسعه بیلدزآپ داشته است.

photo_5821386196574654293_y

بروجردی ضمن اشاره به پشتیبانی این شرکت از استارتاپ‌های مختلف حوزه صنعت ساختمان و احداث هدف اصلی این سرمایه‌گذاری را تمرکز بیلدزآپ روی حوزه نوظهور پراپتک و ارائه راهکارهای فناورانه برای حل چالش‌های پیچیده بازار املاک ایران اعلام کرد. او گفت: «نابرابری ناترازی در بازار مسکن در ایران باعث شده حوزه پراپتک اهمیت زیادی داشته باشد؛ به همین دلیل ما هم بخشی از فعالیت‌های خود در بیلدزآپ را روی پراپتک متمرکز کردیم.»

توجه ویژه کیسون به حوزه فناوری و نوآوری

«رضا سرخوش»، رییس هیات مدیره نوآوران کیسون و بیلدزآپ و مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات کیسون، با‌ اشاره‌ به سابقه پنجاه‌ساله این شرکت در صنعت مهندسی و ساختمان ساختمان و املاک، بر اهمیت نوآوری و استفاده از روش‌های نوین در مهندسی و ساخت‌وساز تأکید کرد. وی این رویکرد را مهم‌ترین اولویت کیسون در سال‌های اخیر دانست.

وی افزود: کیسون با بیش از 50 سال سابقه همواره به صورت جدی به حوزه نوآوری نگاه کرده و به عنوان یک شرکت پیشرو همواره سعی کرده روشهای نوین در این حوزه را استفاد کرده و در صنعت خود پیشرو باشد. قطعا کیسون برای اینکه در دنیای خود با توجه به اتفاقاتی که در حوزه فناوری های نوین  تکنولوژی های نوآفرین در حال وقوع است بتواند در این حوزه ها هم سرمایه گذاری کرده و بتواند همچنان به عنوان رده اول شرکتهای پیشرو در حوزه خود مطرح باشد.

سرخوش بیان کرد: بر همین اساس وارد این حوزه شدیم تا محفلی باشد برای رشد شرکتهای نوپا باشد که بنیانگذار آن مهندس انصاری به شدت به موضوعات نوآوری و مسائلی که جوانان پیگیری می کنند علاقه مند هستند و در واقع ما را برای پشتیبانی از افراد فعال در این حوزه تشویق و حمایت می کنند.

وی بیان کرد: تمامی این جهات باعث این است که ما به عنوان یک شرکت پیشرو علاقه مند باشیم در حوزه های مرتبط با مهندسی و ساخت و سایر حوزه ها وارد فعالیت استارتاپی و نواروانه و جسورانه شویم.

تمرکز تریگ آپ بر حوزه های تخصصی

بر اساس این گزارش مدیرعامل تریگ‌آپ و عضو هیات مدیره بیلدزآپ، نیز بر تمرکز این شتاب‌دهنده بر حوزه مسکن از طریق بیلدزآپ اشاره کرد و گفت: شتابدهنده تریگ آپ به عنوان یک شتابدهنده شرکت شناسا همیشه به عنوان یک شتابدهنده جنرال و عمومی سرمایه گذاری کرده و تقریبا دومین یا سومین شتابدهنده اکوسیستم کشور است که در حوزه های تخصصی وارد می شود.

«محمدصادق سبحانی» افزود: معمولا با ظرفیتهایی که داریم علاقه مند به کار تخصصی و عمیق در حوزه های فناورانه و نواورانه هستیم ؛ مشخصا در حال حاضر تعامل خوبی با گروه مالی پاسارگاد و هلدینگهای بزرگ آن داریم؛ هلدینگ فناپ در حوزه فینتک، هلدینگ گسترش انرژی در حوزه فناوری های بالادست و پایین دست نفت و مجموعه های دیگر که اخیرا به صورت جدی وارد حوزه امنیت غذایی نیز شده ایم.

وی با اشاره به حوزه ساختمان گفت: حوزه ساختمان در عین حال که حوزه پر پتانسیلی از منظر گردش مالی و جذابیتهای دیگر است اما ظرفیتهایی در حوزه نوآوری و استفاده از فناوری های نوین نیز دارد. به همین دلیل برای ما و مجموعه شناسا انگیزه ای شد که به آن ورود کنیم. از طرف دیگر استارتاپهای که بخواهند در این فضاکار کنند اکثرا از مراحل اولیه رشد کار را آغاز می کنند طبیعتا نیازمند یک دانش تخصصی برای رشد استارتاپها برای مراحل اولیه وجود دارد که مجموعه تریگ آپ با دانش انباشته 10 ساله قصد دارد آن را به مجموعه شناسا اضافه کند.

  تحقق رویای استارتاپ الوملک از آلونک آغاز شد

به گزارش کلیک، در ادامه رویداد مدیرعامل الوملک، با بیان اینکه داستان استارتاپ الوملک شایدطولانی باشد بیان کرد: الو ملک هم مانند دیگر استارتاپها از یک رویا شروع شد.

«امید صادقی» گفت: من هم در بازار مسکن طی تجربیاتی که کسب کرده رویایی که داشتم در یک بازه زمانی، استارتاپ آلونک را تاسیس کردم و بعد از آن هم استارتاپ الوملک که در دل بازار مسکن فعالیت خود را گسترش دادیم. از سال 99 تا کنون راه را آغاز کرده و همواره استراتژی اصلی ما بزرگ فکر کردن اما با قدمهای کوچک است؛ زیرا با شناختی که از بازار مسکن داریم می دانیم که بازاری سنتی و سخت است و نسبت به بازارهایی که سایر استارتاپها در آن فعالیت دارند تفاوتهای خاصی دارد، بنابراین همواره سعی کردیم که متفاوت عمل کنیم.

photo_5247020907275346817_y

وی با بیان اینکه حلقه گمشده بازار مسکن بخش قیمت گذاری و کارشناسی است گفت: نیاز به این کته گوری بسیار احساس می شود و باید در کشور ساخته شود؛ ما مشخصا از سال 1400 با قرارداد سرمایه گذاری بین الوملک و آپ اصفهان انجام شد ما این پروسه را به صورت سرویس کاشناسی حضوری ملک آغاز کردیم. بعد از آن هم قیمت گذاری آنلاین توسط هوش مصنوعی را آغاز کردیم که تا این لحظه می توانیم این ادعا را داشته باشیم که کته گوری قیمت گذاری و کارشناسی ملک در ایران ساخته شده است که آمار می تواند گواه حرف ما باشد و رقبایی که طی یکسال گذشته وارد بازار شده اند که البته رقبای ما پیش از این غیر مستقیم بودند اما طی یکسال گذشته رقبای ما کم کم ایجاد شدند و ما کاملا خوشحال هستیم که این رقابت به وجود آمده است زیرا هم بازار جنب و جوش بیشتری پیدا کرده وهم نزد مردم بیشتر شناخته خواهیم شد.

مدیرعامل الوملک با بیان اینکه امروز کته گوری ملک در کشور ساخته شده است افزود: خوشبختانه این فرهنگ در بین مردم در حال ایجاد شدن است و استقبال خوبی از آن دارند.

صادقی گفت: داستان الو ملک تازه آغاز شده است و ما دروازه ورود به صنعت پرابتک که قیمت گذاری و کارشناسی شدن آن است را دیده ایم.

وی با بیان اینکه با قیمت گذاری و کارشناسی  ما با خریداران واقعی مواجه هستیم گفت: در این حوزه خریدارها واقعی هستند و یک قدم به مرحله تصمیم گیری و خرید ملک فاصله دارند و از طرف دیگر فروشنده ها هم قصد فروش ملک داشته و به عبارتی فروشنده های واقعی بازارهستند. این اتفاق به ما پتانسیلی داده که شبکه ای از خریدارها و فروشندگانی را داشته باشیم که بسیار ارزشمند است زیرا بازار مسکن کاملا داده محور بوده و این برای ما مهم است.

صادقی بیان کرد: ما به زودی از سرویس بعدی خود رونمایی خواهیم کرد که می تواند به ادای رسالت ما در بازار مسکن کمک کند.

80 میلیاردریال سرمایه گذاری بیلدزآپ در الوملک

گفتنی است مدیرعامل بیلدزآپ، در پایان در پاسخ به اینکه هدف ازامضای این قرارداد چیست گفت: هدف از امضای این قرارداد سرمایه گذاری بر روی حوزه پرابتک بوده است.

وی افزود: پرابتک در دنیا روند موفقی را گذرانده است و در یک بازه 10 ساله از 186 میلیون دلارسرمایه گذاری استارتاپی در این حوزه به 25 میلیارددلار یعنی بیش از 125 برابر افزایش یافته است. از طرفی در همین سال 2024 بالغ بر 36 و نیم میلیادردلار سرمایه گذاری انجام شده است و پیش بینی می شود تا 2032 بالغ بر 90 میلیارددلار برسد که این نشان می دهد هیئت مدیره، ماموریت درستی را به ما دیکته کردند و بنابراین ما انتظار داریم این روند بتواند یک شرایط موفقی در پیش داشته باشد.

بروجردی تاکید کرد: طبعا از مجموعه وزین الوملک انتظار داریم این چشم انداز روشن، که در کشور ما پررنگ تر است را به خوبی متبلور کند؛ زیرا یکی از مشکلات عمده ما در فضای پست کانستراکشن، مسئله رنجی است که مشتریان از طریق مسکن دارند و یکی از کارهای الوملک فراهم کردن امکان اعتماد پذیری بین مشتریان و فروشندگان در بازار بوده که یک قدم اساسی در زنجیره ارزش اکوسیستم ساختمان است.

وی افزود: ما توقع داریم در این حوزه به یک نهاد نوآوری برتر تبدیل شویم و مجموعه قراردادهایی که در حال مبادله است می تواند این موضوع را برای ما محقق کند.

بروجردی با بیان اینکه 80 میلیاردریال سرمایه گذاری بیلدزآپ در استارتاپ الوملک بوده است گفت: یکی از دلایلی که مشخصا الوملک راغب بوده با ما همکاری داشته باشد ویژگی منحصربه فرد فضای تجربه شده حمایت از استارتاپ است که از طریق شناسا و تریگ آپ که پشتیبان ما هستند انجام شده است و همچنین ارتباط با شبکه متخصص و ارتباط با صنعت و بازار که از طریق مجموعه وزین کیسون فراهم خواهد شد.

                                                                                       

 
 

photo_5821386196574654298_y

 

 

ارسال نظر