مشخصات کامل هدست ویژن پرو اپل با آغاز پیش‌فروش آن، رسماً اعلام شد

این هدست قرار است روز جمعه، 2 فوریه (13 بهمن‌ماه) رسماً عرضه شود.

مشخصات کامل هدست ویژن پرو اپل با آغاز پیش‌فروش آن، رسماً اعلام شد

هدست اپل ویژن پرو از ساعت 16:30 (به وقت ایران) روز جمعه برای پیش‌فروش در دسترس قرار گرفته است. حالا اپل یک صفحه مشخصات جدید برای هدست واقعیت ترکیبی خود ایجاد کرده که به برخی از مهم‌ترین سؤالات کاربران درباره آن پاسخ می‌دهد. در ادامه تمام مشخصات مربوط به Vision Pro را آورده‌ایم.

مشخصات سخت‌افزاری هدست اپل ویژن پرو

براساس صفحه مشخصات جدید، همان‌طور که قبلاً نیز شایعه شده بود، ویژن پرو دارای نسخه‌ای از تراشه M2 با پردازنده 8 هسته‌ای (4 هسته پرقدرت و 4 هسته کم‌مصرف)، یک پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای و یک واحد پردازش عصبی 16 هسته‌ای است. همچنین این دستگاه از 16 گیگابایت حافظه یکپارچه بهره می‌برد.

علاوه‌براین، ویژن پرو دارای تراشه جدید R1 است که اپل ادعا می‌کند «تأخیر 12 میلی‌ثانیه‌ای فوتون به فوتون» و پهنای باند حافظه 256 گیگابایت بر ثانیه را به‌همراه دارد.

در مورد نمایشگر اطلاعات چندان جدیدی وجود ندارد. همان‌طور که اپل قبلاً نیز گفته بود، ویژن پرو دارای دو نمایشگر است که از نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتز، 96 هرتز و 100 هرتز پشتیبانی می‌کنند و همچنین محتوا را به‌صورت 24 فریم بر ثانیه و 30 فریم بر ثانیه نمایش می‌دهد. اپل همچنین ادعا می‌کند که نمایشگر آن قابلیت نمایش 92 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را دارد.

پیکربندی‌های این دستگاه شامل سه نسخه می‌شود. مدل پایه 256 گیگابایتی 3499 دلار قیمت دارد. نسخه 512 گیگابایتی 200 دلار گران‌تر است و برای نسخه 1 ترابایتی آن نیز 200 دلار دیگر بیشتر باید پرداخت کرد.

دوربین دستگاه از امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری فضایی پشتیبانی می‌کند و اپل از آن به‌عنوان یک سنسور 6.5 مگاپیکسلی استریو با دیافراگم 18 میلی‌متری ƒ/2.00 یاد کرده است. علاوه‌براین، شش دوربین برای ردیابی محیط اطراف، چهار دوربین ردیابی چشم، یک سنسور TrueDepth، یک اسکنر LiDAR، چهار واحد اندازه‌گیری اینرسی، یک سنسور لرزش تصویر و یک سنسور نور محیط نیز در آن وجود دارد. همچنین ویژن پرو با بررسی عنبیه چشم کاربران، فرایند احراز هویت را انجام می‌دهد.

در بخش صدا، شش میکروفون در ویژن پرو برای ضبط صدای کاربران استفاده شده است. اپل درباره اسپیکرهای دستگاه مشخصات زیادی ارائه نکرده و فقط می‌گوید که دستگاه مانند ایرپادز پرو، دارای «صدای فضایی با ردیابی پویای حرکات سر» و همچنین «رهگیری پرتو صوتی و صدای فضایی شخصی» است. گزینه‌های اتصال دستگاه نیز شامل Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.3 می‌شود.

اپل ادعا کرده است که باتری ویژن پرو برای استفاده عمومی، تا دو ساعت دوام می‌آورد و هنگام تماشای ویدیو، این میزان تا 2.5 ساعت افزایش می‌یابد. همچنین صفحه مشخصات دستگاه فاش می‌کند که هنگام شارژ باتری ویژن پرو نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

وزن هدست بین 600 تا 650 گرم است و البته بسته باتری آن نیز 353 گرم وزن دارد. ویژن پرو همچنین دارای تعدادی وسیله جانبی است که به‌صورت اختیاری می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. ازجمله این لوازم می‌توان به کیف مسافرتی اپل ویژن پرو اشاره کرد که 199 دلار قیمت دارد. باتری اضافی دستگاه نیز 199 دلار قیمت دارد. اخیراً مدیران اپل درباره قابلیت‌های مختلف این دستگاه ازجمله استفاده در حین جراحی و آموزش صحبت کردند. این هدست قرار است دو هفته بعد در روز جمعه، 2 فوریه (13 بهمن‌ماه) رسماً عرضه شود.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر