سامسونگ برای عرضه قابلیت پایش قند خون از روی پوست با اپل رقابت می‌کند

قابلیت پایش مداوم قند خون سامسونگ بدون نمونه‌برداری با سوزن، می‌تواند برای سلامت میلیون‌ها فرد مبتلا به دیابت سودمند واقع شود.

سامسونگ برای عرضه قابلیت پایش قند خون از روی پوست با اپل رقابت می‌کند

قابلیت پایش مداوم قند خون سامسونگ بدون نمونه‌برداری با سوزن، می‌تواند برای سلامت میلیون‌ها فرد مبتلا به دیابت سودمند واقع شود.

سامسونگ درحال توسعه قابلیت پایش قند خون از روی پوست در گجت‌های خود است. این شرکت اهداف بزرگی درزمینه مراقبت‌های بهداشتی در رقابت با اپل و سایر غول‌های فناوری دارد. این شرکت می‌خواهد این ابزار را در طیف وسیعی از گجت‌های خود مانند ساعت‌های هوشمند و گلکسی رینگ قرار دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، هدف سامسونگ این است که از طریق قراردادن حسگرهایی در قسمت‌های مختلف بدن و حتی در اطراف خانه، تصویر کاملی از سلامت کاربران ارائه دهد. مدیر سلامت دیجیتال سامسونگ طی مصاحبه‌ای گفت که کسی در این رقابت برنده می‌شود که بتواند فشار خون و سطح گلوکز را به‌شکل مداوم در گجت خود ثبت کند. طبق صحبت‌های او، سامسونگ سرمایه‌گذاری زیادی برای رسیدن به این هدف انجام خواهد داد.

سامسونگ در پی ردیابی مداوم سلامت کاربران

ردیابی سلامت درحال‌حاضر یکی از نقاط کلیدی فروش گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند است. سامسونگ، اپل و گوگل از این ویژگی‌ها برای جذب و حفظ مشتریان استفاده می‌کنند. ایجاد حسگرهایی برای ردیابی مداوم فشار خون و پایش گلوکز پیشرفت‌های بسیار ارزشمندی خواهند بود. اپل سال‌هاست که روی ابزاری برای پایش گلوکز خون کار می‌کند که کاربران را ملزم نمی‌کند برای نمونه‌گیری خون از سوزن استفاده کنند. چنین قابلیتی برای میلیون‌ها فرد مبتلا به دیابت بسیار سودمند خواهد بود.

سامسونگ هنوز جدول زمانی عرضه محصولات مجهز به این قابلیت را اعلام نکرده است، اما احتمال دارد پایش مدوام قند خون در عرض پنج سال آینده به بازار بیاید. مدیر سلامت دیجیتال سامسونگ می‌گوید این شرکت فعلاً درحال بررسی موارد مختلف، از کوچک‌سازی گرفته تا پلتفرم‌های مختلف فناوری، است که می‌توانند برخی از انواع نظارت گلوکز یا کارهای مشابه را انجام دهند.

این اظهارات پس از رونمایی چند روز پیش گلکسی رینگ صورت گرفته است. گلکسی رینگ قرار است تا قبل از پایان سال 2024 عرضه شود و در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی در دسترس خواهد بود. این شرکت به‌دنبال قابلیت ردیابی خواب در این حلقه است و ویژگی‌های سلامت بیشتری را در آینده ارائه خواهد داد. سامسونگ هنوز قیمت گلکسی رینگ را نهایی نکرده است، اما مانند ساعت‌های گلکسی این شرکت، احتمالاً با آیفون اپل سازگار نخواهد بود.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر